ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه نزدیک به دستبند سلامتی Grip از اچ تی سی

بازار دستبندهای سلامت کاملا اشباع شده و شاید دیگر جایی برای عرضه محصولات بیشتر وجود نداشته باشد، با این همه، اچ تی سی معتقد است که گروهی از کاربران همچنان منتظر عرضه ابزارهای بهتر در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۸

بازار دستبندهای سلامت کاملا اشباع شده و شاید دیگر جایی برای عرضه محصولات بیشتر وجود نداشته باشد، با این همه، اچ تی سی معتقد است که گروهی از کاربران همچنان منتظر عرضه ابزارهای بهتر در این حوزه هستند و در همین راستا نیز مچبند سلامت خود با نام Grip را رونمایی کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از مدیران این شرکت در MWC امسال به خبرنگاران گفته است که به اعتقاد وی، محصولاتی که هم اکنون در بازار وجود دارند برای افرادی ساخته شده اند که سعی دارند در انجام تمرینات بدنی، از مربی بی نیاز باشند.

به گفته وی افرادی که برای مسابقات ماراتون خود را آماده می کنند یا اینکه به صورت روتین تمرینات ورزشی را انجام می دهند به اپلیکیشنی که مسافت طی شده را به آنها اطلاع دهد نیاز ندارند و در عوض محصولی را می خواهند که بتواند با آن اطلاعات کاری انجام دهد.

کمپانی تایوانی اچ تی سی همراه با شرکت Under Armour باور دارند که می توانند تحولی بنیادین را در حوزه مچبندهای سلامت ایفا کنند و گجتی را ارائه دهند که با مابقی محصولات موجود در بازار فرق دارد.

در همین راستا نیز همانطور که پیشتر در خبرها آمد، پرده ها از روی دستبند سلامت این شرکت با نام Grip کنار رفت.

این گجت آنطور که شرکت مورد بحث ادعا کرده به هیچ وجه انقلابی محسوب نمی شود و ظاهر و حس آن شبیه به مدل هایی است که شرکت های رقیب به بازار ارائه کرده اند.

مچبند گریپ دارای بدنه ای پلاستیکی است و یک نمایشگر 1.8 اینچی PMOLED برای آن در نظر گرفته شده با این حال نماینده محصول و برندی کاملا تازه برای شرکت سازنده اش است.

htc-wearable-mwc-2015-bgr-2

جالب ترین مسأله در رابطه با این مچبند یکپارچگی آن با اپلیکیشن Record است که از طرف شرکت Under Armour ارائه گردیده.

چون اچ تی سی تصمیم گرفته که به جای توسعه اپلیکیشن اختصاصی خود، از یک اپلیکیشن شخص ثالث برای این دستبند استفاده نماید، هم کاربران iOS و هم طرفداران اندروید می توانند این دستگاه را با گریپ پِر کنند.

خود اپلیکیشن یکی از بهترین مواردی است که روی گوگل پلی یا اپ استور پیدا خواهید کرد. نکته ای که باید در مورد این دستبند در نظر داشته باشید این است که نباید آن را با یک ساعت هوشمند اشتباه گرفت.

هرچند که اعلان های ابتدائی تلفن همراه روی نمایشگر آن نشان داده می شوند، با این همه، اچ تی سی بیشتر نگران توانایی آن برای اندازه گیری عملکرد ورزشی شماست.

htc-wearable-mwc-2015-bgr-4

این مسأله در نخستین نگاه به صفحه نمایش مچبند مورد بحث توجه تان را به خود جلب خواهد کرد. گزینه ای موسوم به Workout در نمایشگر این گجت به چشم می خورد و می توانید از طریق آن فعالیت بدنی خود را دنبال نمایید.

گزینه دیگری که در اختیار کاربران این مچبند قرار می گیرد 24/7 Data است که نگاهی کلی دارد به فعالیت هایی که ظرف روزها و هفته های گذشته انجام داده اید.

دست آخر هم مجموعه کوچکی از اپلیکیشن ها روی صفحه اصلی این ساعت خودنمایی می کنند که از آن جمله می توان به تقویم، اپلیکیشن آب و هوا، آلارم، کرونومتر، تایمر و اپ موسیقی اشاره نمود (که با تلفن هوشمند شما سینک می شوند و باید به اطلاع تان برسانیم که خبری از حافظه قابل قبول برای ذخیره سازی اطلاعات روی این مچبند جود ندارد).

در مورد عمر باتری این دستبند هم باید بگوییم که طبق گفته مدیران اچ تی سی، گریپ تا 5 ساعت در حالی که GPS آن فعال باشد دوام می آورد و بدون آن نیز عمرش تا 2 روز و نیم خواهد بود.

شارژ دستگاه در حدود 90 دقیقه زمان می برد و به همین دلیل اگر قصد بیرون رفتن و استفاده از آن را داشته باشید بهتر است از قبل حواستان به این مسأله باشد.

گریپ همچنین فاقد قابلیت خاصی است که در اغلب مچبندهای هوشمند به چشم می خورد و آن حسگر پایشگر ضربان قلب است.

نبود این حسگر اندکی عجیب به نظر می رسد با این حال، کمپانی اچ تی سی اعلام کرده که تکنولوژی مذکور به اندازه کافی دقیق نیست و به همین دلیل از محصول آن حذف شده.

بنابراین، اگر هدفتان از خرید این دستبندها اندازه گیری ضربان قلب است بهتر است که نام این محصول را از لیست موارد مورد نظرتان حذف نمایید یا اینکه آن را همراه با گجت های دیگری که چنین قابلیتی را دارند مورد استفاده قرار دهید.

قیمت مچبند گریپ 199 دلار اعلام گردیده و در قالب سه سایز اسمال، مدیوم و لارج ارائه می گردد.

رنگ استاندارد این گجت لیمویی و سبز آبی است و شرکت سازنده هنوز هم تاریخ عرضه آن را اعلام نکرده با این همه می توانید از بهار امسال آن را از سایت های HTC.com، Under Armour، Academy Sports + Outdoors، AT&T، AT&T، AT&T، Sports Authority و Walmart سفارش دهید.

rufus16 (1)-w600 rufus15-w600 rufus13-w600 rufus6-w600 rufus1-w600 rufus3-w600 rufus4-w600 rufus5-w600

کلیه اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • ✯saeed✯ saye
    ✯saeed✯ saye | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    ظاهرش که مث همیشه ی اچ تی سی خوشگله!
    ولی خب زیادی اسپرته
    سوال بعدم اینه که کیا پول میدن پای این دست بند ها؟
    باز ساعت هوآوی لوکسه و مجلسی یا گیر اس ام که یه گوشیه رو دست ولی با اینا نمیتونم کنار بیام!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی