ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پنج عامل کلیدی در موفقیت یک محصول از زبان مدیر عامل لینکدین

لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی جهانی است که بیشترین سرعت را از نظر جذب کاربر دارد و در کشورهای مختلف برای بررسی سوابق کاری افراد به آن استناد می شود. جف وینر مدیر عامل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی جهانی است که بیشترین سرعت را از نظر جذب کاربر دارد و در کشورهای مختلف برای بررسی سوابق کاری افراد به آن استناد می شود. جف وینر مدیر عامل جوان این کمپانی در سخنرانی اخیرش، رازهای موفقیتش را برشمرده که در ادامه آنها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

او معتقد است که محصولات فوق العاده از پنج جهت با محصولاتی که با استقبال عمومی روبرو نمی شوند فرق دارند. وی که امروز در کنفرانس Launch در سانفرانسیسکو سخنرانی می کرد، پنج نکته کلیدی را برای ارائه محصولی برشمرد که در سطح جهانی قرار دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1- تنها روی یک مقوله تمرکز دارند

0808_google-798x310

 

وینر گوگل را مثال خوبی برای این مورد دانست و گفت، پیش از آنکه این شرکت به چنین جایگاه موفقی دست پیدا کند، AltaVista برترین موتور جستجو به شمار می رفت.

با این همه، چون گوگل تمام تمرکزش را روی لوگو و باکس جستجویش قرار دادند، عاقبت موفق گردید که جهان را با موتور جستجوی خود متحول نمایند. کمی قبل تر نیز، وینر به یاهو اشاره کرده بود و در اظهاراتش گفته بود، هر زمان که آنها به سطح تازه ای می رسند، رقیبی جدی برایشان پیدا می شود.

2- نیاز مشتری را پیش بینی می کنند

traffic-isnt-all-its-outsmarti

وینر در صحبت هایش به Waze اشاره کرد و آن را نمونه ای مناسب از محصولی خواند که نیاز مشتریان را برآورده نموده و همان چیزی را در اختیارشان قرار می دهد که می خواهند.

او در ادامه گفت، یک روز بعد از ظهر، زمانی که در حال ترک کردن محل کارش بوده، اپلیکیشن ترافیکی Waze را روشن نموده و همینکه قصد داشته آدرس منزلش را تایپ کند، پیامی را روی نمایشگر تلفنش دریافت کرده که از او سوال نموده آیا قصد رفتن به خانه را دارد.

او می گوید، اپلیکیشن یاد شده، با ارائه مسیرهای رانندگی و نقشه های هوشمند زمان کلی رسیدنش به منزل را محاسبه کرده و از این طریق به طور حدودی، مدت زمان سفر درون شهری اش را برآورد نمود. در پایان وینر اشاره می کند که Waze او را می فهمد و همین ویژگی اش را دوست دارد.

 3- فراتر از توقعات کاربر عمل می کنند

Sonos

وینر به حضار در سالن می گوید که شبی در منزلشان تعدادی میهمان داشته اند و او مسئولیت سرگرم کردن آنها را بر عهده داشته و در همین حین متأسفانه سیستم پخش موسیقی Sonos آنها از کار می افتد. با دفتر خدمات مشتریان آن برند تماس می گیرند و متوجه می شوند که چون روز تعطیل است تا کمتر از یک ربع دیگر، دفتر تعطیل خواهد شد، اما کارکنان آن یک ساعت دیگر را سر کار ماندند تا درخواست او را برای رفع مشکل برآورده نمایند و به خاطر همین مسأله است که آن برند را موفق ارزیابی می کند.

4- احساسات شما را بر می انگیزند

tesla

وینیر، تسلا را محصولی می داند که احساسات انسان را بر می انگیزد. او می گوید: «راندن این ماشین، مانند کار با آیفون است» و مرتبا در گفته هایش می گوید که چطور استفاده از این محصول مانند «سوار شدن بر آینده» است. وینر در حرف هایش به این نکته هم اشاره می کند که این جمله را بارها وبارها از زبان مشتریان محصولات تسلا شنیده و این درحالی است که خود کمپانی تابحال از آن در تبلیغات خود استفاده نکرده.

5- اثر معناداری بر زندگی شما دارند

iphone6-gold-select-2014

وینر گفت که آیفون نقش کنترل پنل را در زندگی اش دارد و بهترین محصولات آنهایی هستند که اثرگذارند و می توانند امور روزمره شما را تغییر دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب خوبی بود

  • میثم نورالدین موسی
    میثم نورالدین موسی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    نیاز مشتری رو پیشبینی کنه و فراتر از اون نیاز عمل کنه

    این واقعا رمز موفقیت هر برندی میتونه باشه

  • iman999
    iman999 | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    ممنون، مقاله بسیار خوبی بود

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    خیلی برای خودم متاسفم که چند سالیه جاستین بیبر رو میشناسم ولی این آقا رو نمیشناختم
    زندگیم هدر رفت وای وای

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی