ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جایزه نیم میلیون دلاری گوگل برای یافتن باگ های نرم افزاری

در طول دو روز گذشته، محققین امنیتی از سراسر دنیا در کانادا گردهم آمدند تا در مسابقه Pwn2Own شرکت نمایند. این مسابقه که توسط گوگل حمایت می شود، جایزه های کلانی را به افرادی اختصاص می ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۳

در طول دو روز گذشته، محققین امنیتی از سراسر دنیا در کانادا گردهم آمدند تا در مسابقه Pwn2Own شرکت نمایند. این مسابقه که توسط گوگل حمایت می شود، جایزه های کلانی را به افرادی اختصاص می دهد که بتوانند باگ های موجود در نرم افزار های معروف را کشف نمایند.

آقای جونگ هون لی، امسال توانست با کشف سه باگ، بیشترین جایزه را با خود به خانه برد. او موفق شد با کار بر روی سه مرورگر کروم، سافاری و اینترنت اکسپلورر، مبلغ ۲۲۵ هزار دلار را به حساب خود روانه کند. در این میان باگ مربوط به کروم با ارزش ترین باگ شناخته شده و به تنهایی ۱۱۰ هزار دلار را برای لی به همراه آورده است.

در پایان مسابقه Pwn2Own، کلیه ضعف های امنیتی به صورت خصوصی به تولید کنندگان نرم افزار منتقل می شود تا آن ها بتوانند در بروز رسانی های بعدی خود، نقاط ضعف را برطرف نمایند.

در دور اخیر مسابقه مذکور در مجموع ۲۱ باگ کشف شدند. ویندوز با ۵ باگ، اینترنت اکسپلورر با ۴ باگ و فایرفاکس با ۳ باگ در صدر جدول برنامه های نفوذ پذیر قرار گرفتند. در نهایت بد نیست بدانید که گوگل بابت باگ های کشف شده، مبلغ ۵۵۷ هزار دلار را به شرکت کنندگان، اهدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    پیدا کردی؟
    ی باگ داشت
    اونم این بود...
    بهشما چه؟
    البته الا برطرفش کرده دیگه هکش سخته

  • امین
    امین | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    من دو باگ پیدا کردم در فلان جا چظور باید اطلاع رسانی کنم به گوگل به ایمیلی باید بفرستم لطفا جواب بدید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی