ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت قرار بود اکس باکس را رایگان عرضه کند

سال ها از عرضه اولین اکس باکس می گذرد و مایکروسافت حالا تجربه های جدیدی با اکس باکس 360 و اکس باکس وان کسب کرده. اما جالب است بدانید که ردموندی ها در نظر داشتند ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

سال ها از عرضه اولین اکس باکس می گذرد و مایکروسافت حالا تجربه های جدیدی با اکس باکس 360 و اکس باکس وان کسب کرده. اما جالب است بدانید که ردموندی ها در نظر داشتند اکس باکس اول را به رایگان وارد بازار کنند.

لورن لنینگ، توسعه دهنده بازی Oddworld Inhabitant، در گفتگو با GameIndustry.biz از تصمیم مدیران مایکروسافت در آن دوران گفت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی می گوید: "در آن زمان، [تیم] اکس باکس فکر می کرد که بازار اصلی برای غیر حرفه ای ها خواهد بود. فکر می کردند قرار است دستگاهی برای گیمرهای کژوال توسعه دهند. به همین خاطر بود که آن ها به سمت ما آمدند و گفتند 'ما فکر می کنیم شما چیزی را دارید که می تواند در برابر ماریو بایستد و چیزی است که می تواند آن را از بین ببرد.'"

مایکروسافت می گفت حالا که امکان اش وجود دارد و ما هم عاشق Oddworld هستیم، چرا تیم سازنده این بازی نباید به ما ملحق شود؟ لننین می گوید: " مایکروسافت گفت ما شاید حتی دستگاه را رایگان عرضه کنیم."

"ما هم گفتیم 'ببینید، اگر قرار است اکس باکس را رایگان عرضه کنید، پس برنده بازی خواهید شد و اگر برنده باشید، ما هم می خواهیم با شما باشیم.'"

oddworld-1

سیموس بلکلی، یکی از توسعه دهندگان اکس باکس گفته بود که بحث هایی در ارتباط با شیوه ارائه اکس باکس وجود دارد، برخی می خواهند رایگان باشد و برخی دوست دارند از یک نقطه به بعد، ویندوز روی آن نصب شود. اما لنینگ با ایده تحمیل ویندوز به کنسول موافق نبود، او می گوید صنعت بازی علاقه چندانی به سیستم عامل ها ندارد.

از اینجا به بعد لنینگ تعارفی ندارد و بی پرده ویندوز را سلاخی می کند. وی می گوید: "ببین، ما نیازی به سیستم عامل شما در فضای سرگرمی نداریم. هیچ آشغالی از سمت شما برای صنعت سرگرمی مورد نیاز نیست. در اصل، اگر هر چیزی که شما دارید قرار است مثل ویندوز لعنتی باشد، بنابراین اصلا لازم نیست هیچ کاری در حال حاضر بکنید."

"این یک باور و احساس عمومی بود. مقاومت زیادی وجود داشت. 'استودیو بازی سازی مایکروسافت؟ لعنت به مایکروسافت!' و ما شروع کردیم که این نگاه را تصحیح کنیم. ما گفتیم 'ببینید، قرار است محیطی بهتر برای توسعه دهندگان بسازیم تا شما بتوانید بازی های بهتر با قیمت پایین تر به دست آورید و توسعه دهندگان هم مدت بیشتری در این تجارت بمانند.'"

اما به یک باره همه چیز عوض شد و مایکروسافت تصمیم گرفت نه ویندوز را روی اکس باکس بیاورد (حداقل این تصمیم را برای بیش از یک دهه از دستور کار خود خارج کرد) و نه آن را رایگان منتشر کند.

در ماه ژانویه بود که مایکروسافت اعلام کرد ویندوز 10 برای اکس باکس منتشر خواهد شد و در عوض، اپلیکیشن اکس باکس هم برای ویندوز (پی سی، تبلت و تلفن های هوشمند) عرضه می گردد.

توسعه دهندگان بازی می توانند بازی های شان را به گونه ای بسازند که بین ویندوز 10 و اکس باکس وان مشترک باشد، دقیقا همانگونه که Fable Legends عمل می کند.

همچنین، دارندگان کنسول اکس باکس وان می توانند بازی های شان را به راحتی روی ویندوز 10 استریم کنند و امید می رود که در آینده عکس این عمل نیز قابل انجام باشد.

اکس باکس در نوامبر 2001 به بازار عرضه شد و تا ماه مه 2006، موفق به فروش 24 میلیون نسخه ای گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

    من دانش اموزم اما ارزوی یکه از کوچکی داشتم یا ایکس باکس بود امن ایکس باکس میخوام

  • Chris
    Chris | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    کاش رایگان میداد یه چند صد کیلو مجانی میگرفتیم بعدا پولی میکرد میفروختیمش :D

    http://www.digikala.com/BlueSmile/default.aspx?refId=e5d9cc82-7970-4980-b719-3dbc3340e6be

  • amin
    amin | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

    در حال حاضر بازی ها بین ویندوز 10 و ایکس باکس مشترکه ؟

  • TROOL
    TROOL | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

    اگه میشد خوب بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی