ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

20 درصد از سهم جستجوی دسکتاپی در آمریکا از آن بینگ است

گوگل همچنان در بازار موتورهای جستجو پیشتاز است اما به نظر می آید که مایکروسافت با بینگ کم کم سهم خود را بیشتر می کند. ComScore اخیرا با سنجشی دقیق به این نتیجه رسید که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

گوگل همچنان در بازار موتورهای جستجو پیشتاز است اما به نظر می آید که مایکروسافت با بینگ کم کم سهم خود را بیشتر می کند.

ComScore اخیرا با سنجشی دقیق به این نتیجه رسید که در ماه مارس 2015، سهم مایکروسافت از جستجوی آمریکایی ها به 20.1 درصد افزایش داشته. این رقم در فوریه گذشته 19.8 درصد بود و حالا به میزان اندکی رو به رشد رفته. سهم یاهو از 12.8 به 12.7 رسید و گوگل هم با 64.4 درصد، به سلطنت خود ادامه می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت با ارتقای بینگ، هر روز کاربران را به استفاده بیشتر از موتور جستجویش ترغیب می کند و در نهایت آن ها را از گوگل دور نگه می دارد. اخیرا بخش تصویر موتور جستجوی بینگ با پیشرفتی قابل ملاحظه آپدیت شد.

دسامبر سال گذشته، بینگ درون Office Online قرار داده شد، بنابراین کاربران بدون نیاز به ترک محیط کار دیجیتالی شان می توانستند در اینترنت جستجو کنند. احتمالا شما هم در مورد گیفت کارت ها و دیگر امکاناتی که مایکروسافت به کاربران بینگ می دهد شنیده اید. پس همه این برنامه ها بالاخره اثر کرده اند.

البته، آمار ComScore فقط مربوط به جستجوهایی است که از طریق دسکتاپ انجام می شوند. سهم 20 درصدی بینگ نشان از رشدی آهسته اما سالم طی سال های گذشته دارد. در دسامبر 2011، بینگ از یاهو پیشی گرفت و با 15.1 درصد، به عنوان دومین موتور جستجوی پرطرفدار مطرح شد. از آن زمان تاکنون، رشد بینگ آهسته و پیوسته ادامه دارد.

در سال 2009، مایکروسافت و یاهو وارد رابطه ای 10 ساله شدند، روز سه شنبه آپدیتی در این رابطه اعلام شد که می گفت مایکروسافت به یاهو امکاناتی خواهد داد که تجربه جستجو را پیشرفته تر کند، چه روی دستگاه های موبایل و چه روی دسکتاپ.

اعداد ComScore که چهارشنبه منتشر شد، همچنین بیانگر تعداد جستجوها هم بوده اند. گوگلی ها 11 میلیارد بار، کاربران بینک 3.4 میلیارد بار و کاربران یاهو هم 2.2 میلیارد بار دکمه جستجو را فشرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    بیچاره مایکی که سالهاست دلش به رشد 0.03 درصدی و 0.01 درصدیه!
    .
    کله پاچه مورچه کلا دوس دارن سرخپوشان فربه ردموندی

  • borna_talebi
    borna_talebi | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    من چند وقتیه هر وقت یه چیزو تو گوگل میخواهم سرچ کنم، توی بینگ هم سرچ میکنم که مقایسه شه.(این تست با ip ایران و روی کروم اندروید تست شده). یکی اینکه اسم کمپانی ها رو سرچ کنی تو گوگل.یه بیوگرافی کوچک، بنیانگزار، شبکه های اجتماعیش،قیمت سهامش، برنامه هاش تو گوگل پلی، و اخبار جدیدش رو نشون میده. اما بینگ فقط لینک سایت و اخبار رو تو صفحه اصلی داره. حالا اسم فیلم یا سریال بزن، تو گوگل اسم بازیگران، خلاصه فیلم و امتیازاتش تو imdbو.. تاریخ اکران، مدت زمان و اسم کارگران هم میگه. حالا همین رو تو بینگ بزنید.
    پ.ن :اگر با فیلتر شکن بری جفتشون یکسان هستند اما این همه تایپ کردم حیفم اومد نظارم!
    خب چرا بینگ برای ایرانی ها تفاوت میذاره؟

    • میم
      میم | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

      من همین الان تست کردم. هم اسم فیلم هم اسم کمپانی. (فیلم بریکینگ بد و کمپانی گوگل) به طور کامل نشون داد با ای پی ایران. حتی اگر توی پیشنهاداتش با کرسر پایین بیای روش توی همون باکس پیشنهادات نشون میده. (البته من رو دسکتاپ تست کردم)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی