ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یاهو قصد رقابت با بزرگان جستجوی موبایلی را دارد

بخش اعظمی از درآمدهای سه ماهه نخست یاهو در سال 2015، آنطور که گزارش های مالی این شرکت نشان می دهد حول مقوله «سرچ» یا همان جستجو می گردند. حجم سرچ های صورت گرفته با استفاده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

بخش اعظمی از درآمدهای سه ماهه نخست یاهو در سال 2015، آنطور که گزارش های مالی این شرکت نشان می دهد حول مقوله «سرچ» یا همان جستجو می گردند.

حجم سرچ های صورت گرفته با استفاده از موتور جستجوی یاهو به لطف توافق اخیر آن با موزیلا به بالاترین میزان خود در پنج ساله گذشته رسیده و علاوه بر این، به خاطر مذاکراتی که اخیر ماریسا میر (مدیر عامل این کمپانی) بر سر مفاد قرارداد همکاری 10 ساله این شرکت با مایکروسافت داشت، انتظار می رود که خوش اقبالی یاهو برای فروش تبلیغات سرچی خود همچنان ادامه یافته و از این نیز فراتر رود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما به اعتقاد میر فرصت های طلایی بیشتری ورای سرچ سنتی در انتظار یاهوست. او باور دارد که این شرکت می تواند در حوزه جستجوی موبایل دستیارهای صوتی نظیر سیری اپل، کورتانای مایکروسافت و حتی Google Now را نیز پشت سر بگذارد.

وی که در فراخوان عمومی درآمدهای سه ماهه نخست 2015 یاهو حضور یافته بود، اظهار داشت:

«این محصولات به شدت با یکدیگر فرق دارند و در تاریخ تکنولوژی نیز نظیر آنها ارائه نشده و به همین دلیل است که باور داریم می توانیم نقش مهمی را در این حوزه ایفا کنیم. و همزمان با ورود این فناوری به ساعت های هوشمند، نمایشگرهای تلویزیونی و ویدئو، تصور می کنیم که جایگاه خوبی برای ایفای نقش ما در این حوزه وجود دارد و می توانیم به مردم کمک کنیم تا درک بهتری از محتوی در دسترس شان داشته باشند و به  نتاج کیفی بهتری در جستجوهای خود دست یابند.»

میر در ادامه صحبت هایش زمانی را به یاد می آورد که با استفاده از تلفن هوشمند خود به دنبال مسیری برای رفتن به فرودگاه جان اف کندی بود و با استفاده از یک سرویس سرچ موبایلی موفق شد شماره پرواز و شماره گیت خود را به دست آورد، در حالی که تا همین چند وقت پیش جز صفحه جستجوی ویکی پدیا اطلاعات دیگری را نمی شد با استفاده از این ابزارها بدست آورد.

اما یک الگوریتم جستجو که باید «یک تریلیون URL یا تعداد بیشتر را زیر و رو کند و به صورت بدون نقص میلیون ها نتایج جستجو را مرتب سازی نماید، در حوزه موبایل با چالش بزرگ تری روبرو خواهد بود و در عوض باید بتواند زمینه ها و اطلاعات شخصی کاربران را نیز مورد استفاده قرار دهد و فرایندهای جستجوی خود را عمل محورتر نماید.

یاهو به تازگی گام هایی را برای رسیدن به این مهم برداشته و سال گذشته نیز اپلیکیشن جدیدی برای صفحه هوم اندروید با نام Aviate رونمایی کرد. اما هنوز این اپلیکیشن روزهای نخستین خود را طی می کند و تا رسیدن به رقبای مهمی نظیر کورتانا، سیری و گوگل راه درازی در پیش دارد.

میر اضافه می کند:

«و باید بگوییم که این دقیقا همان جایی است که قصد داریم روی آن سرمایه گذاری کنیم و به همین دلیل است که درست مانند Search My World گوگل، روی پروژه هایی نظیر اپلیکیشن هوم موبایل کار کرده ایم و سرمایه گذاری هایی را انجام داده ایم و علاقمند هستیم که فعالیت هایمان در این حوزه را بیشتر کنیم. از طرف دیگر هزینه های سرچ کلاسیک در قیاس با سرچ موبایلی آینده محور که جنبه شخصی تری دارد، متفاوت خواهد بود.»

اما اگر یاهو باور دارد می تواند اپلیکیشنی بسازد که رقیب جدی برای محصول گوگل، سیری یا کورتانا باشد، درست مانند سرچ کلاسیک با مشکلاتی روبرو خواهد بود چراکه تاکنون نام های بسیاری شامل مایکروسافت، DuckDuckGo، Blekko و Wolfram Alpha تلاش کرده اند که گوگل را در سرچ پشت سر بگذارند و همگی شان هم بی حاصل بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ح.ک
    ح.ک | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    http://toranji.ir/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%A7-%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87/#comment-117005 دوستان این مطلبو از دست ندید!

  • JimLi
    JimLi | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به به
    این خانوم ماریسا میر هم تو نارنجی چقدر طرفدار داشت

    • سوتابایت(ورژن جدید)
      سوتابایت(ورژن جدید) | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

      یادش بخیر رضا !!!خخخخ!!

  • javad.H
    javad.H | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عهههه؟؟یاهو!!!یادش بخیر یک زمانی یاهو مسنجری داشت که شب ها تا صبح....
    البته الانم داره ولی کسی نیست استفاده کنه

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خب همسایتی های عزیز....
    یه مدت کمتر تو اپلو سامسونگ‌ میلولم..
    میان ترم از ۶ نمره و هزار درد و بدختی..
    امتحان ترم و‌مشروطی و بی پولی و گرونیه واحدای کارگاه..
    نبودِ گواهینامه و تاکسی و اوتوبوس و خورده...
    کار و صاحاب‌کارِ سیریش ...
    گرونی و کمبودِ خودکارِ RMJ5 برای A3....
    از همه مهم تر ضیقِ وقت...
    نتونستن نتنونستن جلوي منو بگيرن..
    از من خسته ي خسته شوق رفتنو بگيرن..!
    تریپ عشقی معنوی.. بای

مطالب پیشنهادی