ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

کاهش تقاضا برای موبایل های هوشمند در بازار کشور چین

این روزها دیگر بزرگترین بازار موبایل های هوشمند، جای زیادی برای پیشرفت و گسترش ندارد. فروش اسمارت فون ها در کشور چین طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ شاهد کاهش تقاضای ۴.۳ درصدی در قیاس ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

این روزها دیگر بزرگترین بازار موبایل های هوشمند، جای زیادی برای پیشرفت و گسترش ندارد. فروش اسمارت فون ها در کشور چین طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ شاهد کاهش تقاضای ۴.۳ درصدی در قیاس با زمان مشابه در سال پیش بوده؛ آماری که در شش سال اخیر بی سابقه است.

اکنون بیش از ۹۰ درصد اهالی چین دارای موبایل های هوشمند شده اند و دیگر جایی برای رشد و تاخ و تاز شرکت های سازنده این دسته از محصولات باقی نمانده. Tom Kang، محقق سازمان تحقیقاتی Counterpoint می گوید اکنون تقریبا هر فرد چینی که مایل به استفاده از یک تلفن هوشمند باشد، یکی از آنها را در دست خود دارد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آنچه تا به اینجا مطالعه کردید به معنای آن است که حال دیگر سازندگان تلفن های همراه با کاربرانی مواجه شده اند که خود تلفن هوشمند دارند، در نتیجه برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار چین، محبور به ارائه بروز رسانی های جالب تری هستند تا بتوانند انتظار رشد و فروش محصولاتشان را در این کشور داشت.

Kang می گوید: «خود من حالا از یک آیفون ۶ استفاده می کنم و تا پیش از این نیز هر دو سال یک بار موبایل خود را تغییر می دادم. اکنون ولی احساس می کنم حتی مدت بیشتری خواهم توانست از آیفون ۶ بهره گیرم و تنها عاملی که باعث خرید جدید من خواهد شد این است که یا موبایلم به شدت کند گردد و یا آسیب ببیند.»

کاهش تقاضا در بازار چین برای سازندگان بزرگی از جمله اپل و سامسونگ و البته شیائومی پیامدهای بدی به همراه خواهد داشت؛ Charles Lin، یکی از مدیران ارشد سازمان مالی Pegatron باور دارد: «بازار اسمارت فون این روزها حالت عجیبی را در چین پشت سر می گذارد؛ مشتریان یا تقاضای نمونه های گران قیمت اپل را دارند و یا به سراغ ارزان ترین ها می روند. تقاضا برای محصولات میان رده به هیچ عنوان بالا نیست.»

در سال ۲۰۱۱ کشور چین لقب بزرگترین بازار اسمارت فون که تا پیش از آن تاریخ، متعلق به آمریکا بود را از آن خود کرد. حتی خود کمپانی آمریکایی اپل نیز این روزها آیفون های بیشتری را در چین به فروش می رساند تا ایالات متحده. بر اساس آمار موسسه IDC، در سه ماه ابتدایی ماه میلادی جاری نیز شرکت مورد بحث لقب بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند را در کشور یاد شده به خود اختصاص داد و با موبایل های محبوب خود به نام های آیفون ۶ و ۶ پلاس، توانست حتی شیائومی را نیز در خانه شکست دهد.

شیائومی را می توان صرفا استارتاپی پنج ساله دانست که موفق شده به ارزش کلی ۴۶ میلیارد دلار دست یابد. شرکت چینی اخیر از مدل Note Pro ی خود پرده برداشته که با هدف رقابت مستقیم با آیفون ۶ پلاس و با قیمتی تقریبا نصف آن (۴۸۰ دلار) آمده تا دست کم از باخت خانگی جلوگیری به عمل آورد. سخنگوی کمپانی مورد بحث می گوید: «ما به ماموریت خود که همان تولید موبایل های با کیفیت، کارا و ارزان قیمت باشد ادامه خواهیم داد.»

سامسونگ نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، در بازار کشور چین در مقام چهارم ایستاده و این در حالیست که در سه مال اول سال گذشته می شد سامسونگ را در مقام اول فروشنده موبایل دید. حضور Galaxy S6 اما امیدیست برای کره ای ها تا دوباره بتوانند جایگاه های گذشته خود را در کشور یاد شده به دست آورند. سخنگوی سامسونگ در این خصوص می گوید: «اگرچه نشانه هایی از توقف رشد فروش موبایل های هوشمند در چین وجود دارد اما به این نکته باید توجه داشت که ۸۸۵ میلیون نفر از ساکنان این کشور حال صاحب یک تلفن هوشمند به شمار می روند اما این اسمارت فون ها، میان رده و اقتصادی هستند. همین موضوع باعث می گردد که بتوان پرچمداران بسیاری را در چین به فروش رساند.»

گروه تجاری Coolpad در سال گذشته جایگاه پنجمین فروشنده برتر چین را در اختیار داشت، جایگاهی که دیگر در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ در اختیار این شرکت نبوده است. Coolpad بیشتر موبایل های هوشمند و بسیار ارزان قیمت تولید نموده و عدم حضور امسالش در میان ۵ فروشنده برتر، حکایت از حرکت چینی ها به سوی خرید محصولات مرغوب تر دارد.

سخنگوی گروه تجاری Coolpad اذعان می کند که این روزها، شرکتش بیشتر به دنبال راه یافتن به خارج از مرزهای وطن بوده زیرا فروش موبایل های هوشمند ارزان قیمت به مشتریان چینی با کاهش رو به رو بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • MS.Adnan
    MS.Adnan | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بازار چین مستثنی از دنیا نیست، همه جا با ورود موج تلفنهای هوشمند ابتدا تقاضا بالا بود چین هم با رشد اقتصادی که داشت و افزایش قدرت خرید مردم این موج بهش رسید و الان فروکش کرد. کم کم میشه مثل سایر نقاط دنیا. تعادلی که تو بازار اروپا یا ایالات متحده حاکمه تو چین هم جاری میشه.
    موج بعدی تو هند و جنوب آسیاست و بعدش آفریقا.

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    الان باز اشباع شده دیگه ،هرکس یه گپشی هوشمند داره دلیل نداره دوتا داشته باشه ، مطمئنا سال آینده با قدیمی شدن گوشی های افراد باز این عطش فوران میکنه

  • علی
    علی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اخه اونجا عینه ایران به خاطر پزش گوشی نمی خرن که من تو پست قبلی ام گفتم که الان تمام نیاز های ما رو در تمامی زمینه ها از جمله بازی و نرم افزار و ... یه گوشی با سی پی یو چهار هسته ای هم می تونه برآورده کنه ولی ما متاسفانه به جای دیدن واقعیت ها دوست داریم بگیم مثلا ترکم پیکسلمون این همست یا رقم بنچمارکمون این طوریه یا مثلا صفحهش خمیدست و از این جور حرفا

    • Kiarash
      Kiarash | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      در مورد گوشي هاي اپل درسته ، مثلا من ٥اس دارم و واقعاً نيازي به تعويض گوشي نميبينم ، ولي در بعضي موارد گوشي هاي اندرويدي بعد از مدتي كند ميشن ، به نظر من امروزه همه ي گوشي ها به حد مطلوب سخت افزاري رسيدن و انتهاب گوشي سليقه اي و يا بر حسب توان مالي هست

مطالب پیشنهادی