ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا اپل ساخت تلویزیون مخصوص به خود را کنار گذاشت؟

به لطف وال استریت ژورنال، حالا می دانیم که مدت ها پیش، اپل روی تلویزیون مخصوص به خود کار می کرده اما سال گذشته این ایده را به سطل زباله انداخته. اگرچه آقای مونستر، تحلیلگر ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

به لطف وال استریت ژورنال، حالا می دانیم که مدت ها پیش، اپل روی تلویزیون مخصوص به خود کار می کرده اما سال گذشته این ایده را به سطل زباله انداخته. اگرچه آقای مونستر، تحلیلگر مسائل اپل اصرار داشت که اپل روی این محصول کار می کند اما به هر حال، باید از آن بگذریم.

اما چرا؟ چرا اپل ساخت تلویزیون مخصوص به خود را رها کرده؟ مگر تیم کوک نمی گوید وقتی تلویزیون های کنونی را می بینم حس می کنم متعلق به سال ها پیش هستند و تکنولوژی در آن ها رسوخ نکرده؟ نظریه های متفاوتی وجود دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دلیل ساده ای وجود دارد که برخی می گویند اپل این تصمیم را گرفته. تلویزیون ها ابزارهای بزرگی هستند که به زودی دیگر ابزارهای الکترونیکی ما منسوخ نمی شوند. حاشیه سود آن ها اندک است و درآمدزایی از آن ها بسیار سخت.

همانطور که ال جی، سونی، سامسونگ، فیلیپس و بسیاری شرکت های دیگر طی سال های اخیر تجربه کرده اند، مشتریان هر سال یا حتی هر دو الی سه سال یک بار هم میلی به تعویض تلویزیون خود ندارد. بنابراین اپل هم نمی تواند پول زیادی از طریق فروش تلویزیون به دست آورد. اگر این مسئله دلیل اصلی نباشد، قطعا یکی از آن ها خواهد بود که از ذهن مدیران اپل گذشته.

جدا از مسئله دشواری های مهندسی یا واقعیت های بازار، تصمیم اپل می تواند ناشی از این باشد که آن ها نمی دانند یک تلویزیون چگونه می تواند همانند دیگر محصولات اپل متمایز باشد.

در مقابل، اپل هیچ مشکلی با چراغ سبز نشان دادن برای تولید ساعت هوشمند نداشت. ساعت اپل چه موفقیت کسب کند و چه شکست بخورد، خاص و متفاوت است. اما آیا تلویزیون های اپل می توانست تاثیر مشابهی روی بازار تلویزیون ها بگذارد؟ درست کاری که اپل واچ با بازار ساعت های هوشمند کرد؟ بعید به نظر می رسد.

مک بوک پروها، آی مک ها، آیفون ها، همه این ها قطعه های خاصی هستند که تبدیل به نماد شده اند اما واقعا نمی توان با تلویزیون ها چنین کاری کرد، حتی اگر سِر جانی آیو بهترین تلاش خود را به کار گیرد.

رزولوشن های فوق العاده بالا در حال حاضر تولید شده اند، همانطور که تلویزیون های باریک و بدون حاشیه وجود دارند. همه شان با اپلیکیشن ها تعامل دارند و دوربین های شان می تواند حرکات انسان را تشخیص دهد. ورژن مخصوص اپل چگونه می تواند در برابر این ابزارها دوام بیاورد؟

نگاهی به رقبا بیندازید: گوگل، مایکروسافت، آمازون و کمپانی های که جعبه هایی را به شما می فروشند تا زیر تلویزیون خود بگذارید. هیچ کدام نگران این نیستند که شما چه تلویزیونی دارید. اپل تی وی واقعی حالا توجه بیشتری به سوی خود جلب کرده.

در نهایت، یک تلویزیون، پنجره ای به یک جای دیگر است، حالا تعدادی از آن ها قابلیت های هوشمندانه دیگری هم دارند. بنابراین قرار دادن این قابلی های هوشمندانه درون یک جعبه دیگر می تواند همان تاثیر را بگذارد، بدون آنکه نیاز باشد شرکت را متوجه ضرر نمود و حاشیه سود آن را پایین آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Alireza2000
    Alireza2000 | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    ساعت اپل چه موفقیت کسب کند و چه شکست بخورد، خاص و متفاوت است.

    میشه بگید که کجای این ساعت خاصه؟؟؟؟؟

  • Beautiful Mind
    Beautiful Mind | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    به نظرم ظهور هولولنز و فراگیر شدنش میتونه جای تلویزونو بگیره چون اینجوری هر جای خونه تو هر ابعادی میتونی تلویزیون ببینی

  • R3D
    R3D | ۱ خرداد ۱۳۹۴

    بهتره که یه کنسول کوچیک با قیمت ۱۰۰$ بسازه با یک کنترلر یا حتی قابلیت کنترل با آیفون که بشه بازی های آی او اس رو روش بازی کرد و بی نیاز از آی دیوایس های دیگه باشه+لایو تی وی با قابلیت پشتیبانی از آنتن هوایی(مثل این آنتن های هوایی که تازگی ها اومده و روی اکس باکس وان هم کار میکنه) و اپلیکیشن ها و سرویس های فیلم و موسیقی دیگه نه فقط آیتونز.یه چیزی مثل PS Vita TV.اینجوری تلویزیون خیلی ها متعلق به اپل میشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی