ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میزان فروش گلکسی اس ۶ ممکن است با پیش بینی های سامسونگ مطابقت نداشته باشد

با توجه به نقدهای مثبتی که از جانب منابع مختلف شناخته شده در رابطه با دو تلفن هوشند گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج انتشار یافته حتماً با خود در این فکر هستید که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

با توجه به نقدهای مثبتی که از جانب منابع مختلف شناخته شده در رابطه با دو تلفن هوشند گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج انتشار یافته حتماً با خود در این فکر هستید که کمپانی تولید کننده آنها یعنی سامسونگ در فروش این محصولات بسیار موفق است.

خصوصاً که خود کره ای ها نیز اندکی پس از عرضه آنها انتظارات شان از میزان فروش را بالاتر بردند و حتی برای اینکه بتوانند به تقاضاهای موجود در مورد اس ۶ اج پاسخ دهند اقدام به تاسیس کارخانه ای تازه در بازه ی زمانی کوتاه کردند.

در گوشه و کنار جهان هم انبوهی از کاربران به فروشگاه ها هجوم بردند تا آخرین دستاورد برند محبوب شان را خریداری نمایند که این نیز خود می تواند یکی دیگر از نشانه های موفقیت سامسونگ باشد. اما در این میان برخی از کارشناسان و تحلیل گران بر این باور هستند که شاید موبایل های مورد بحث نتوانند انتظارات را برآورده کرده و آنطور که گمان می رود فروشی رویایی داشته باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تاریخ می گوید سامسونگ در روزگاری موفق شده ۱۰ میلیون دستگاه از یک موبایل محبوب خودش را تنها در ۲۵ روز بفروشد، این اتفاق برای گلکسی اس ۴ در طی ۲۷ روز افتاده و برای اس ۶ و اس ۶ اج ظاهراً یک ماه زمان لازم بوده است.

توجه داشته باشید که پرچمدار جدید کره ای ها در اصل در دو نسخه عرضه می گردد و البته حجم بهبودهایی که در آن صورت پذیرفته نیز بسیار زیاد بوده اند و بر مبنای همین دو فاکتور فروش ۱۰ میلیون عدد از آنها در بازه زمانی طولانی تر نسبت به مدل های پیشین اتفاق خوشایندی محسوب نمی شود.

مجموع این عوامل حالا سبب گشته این سئوال مطرح گردد که آیا طبق پیش بینی صورت پذیرفته سامسونگ می تواند تا پایان سال جاری میلادی ۷۰ میلیون از اسمارت فون های مورد بحث را بفروشد؟ برای تحقق یافتن عدد مذکور لازم است تا ماه دسامبر و ظرف هر ۳۰ روز ۸.۶ میلیون گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج توسط کاربران خریداری گردد.

آنچه گفته شد بدین معناست که میزان فروش کره ای ها باید طی هر ماه از فروش سالانه برند هایی همچون HTC و سونی بیشتر باشد.

به یقین انبوهی از کاربران مشتاق در گوشه و کنار دنیا وجود دارند ولی نمی توان از خاطر برد که بازار محصولات رده بالا و پرچمدار هم اکنون تا حد زیادی اشباع شده و طبق همین موضوع این معما در میان است که آیا بازاریابی وسیع و گسترده می تواند سبب گردد آمار و ارقامی که سامسونگ برای خودش پیش بینی نموده محقق شوند؟

به صورت قطعی نمی توان به این سئوال جواب منفی داد ولی شواهد موجود نشان می دهند که نباید چندان هم امیدوار بود. ضمن محدودیت های بازار، غول تکنولوژی کره ای هنوز عرضه ی یک پرچمدار دیگر با عنوان گلکسی نوت ۵ را نیز در دستور کارش دارد که خود می تواند اثری نامطلوب بر فروش اس ۶ بگذارد.

بسیاری از افراد هم اکنون از خرید گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج صرفنظر نموده اند و منتظر فبلت کمپانی سازنده ی آنها باقی مانده اند تا آخرین تکنولوژی های روز را از طریق آن و البته در نمایشگری بزرگتر و جذاب تر تجربه نمایند.

در کنار همه ی تفاسیری که ذکر شد هنوز یک عامل دیگر هم وجود دارد تا سامسونگ نتواند به هدف گذاریش برسد، بر هیچکس پوشیده نیست که آنها در چین روزگار خوشی را سپری نمی کنند و ساکنین این کشورها برندهای برخواسته از میهن خودشان و تولیدات آنها را حمایت می کنند. ضمناً تولید کنندگان سرزمین اژدهای سرخ پرچمدارانی را با قیمت های نازل روانه میدان کرده اند که توان رقابت را از سایرین گرفته اند.

مطابق آنچه در بالا به آنها پرداختیم به احتمال زیاد در ۲۰۱۵ بخش موبایل سامسونگ نمی تواند آنطور که حدس می زد خودش را از لحاظ مالی بازیابی کند هر چند که اوضاع چندان هم بد نخواهد بود ولی به هر صورت این روند نشان می دهد که این کمپانی قدرتمند برای موفقیت احتمالاً به مواردی بیش از دگرگونی سخت افزاری و طراحی نیاز دارد و حتی سیاست های کنونی اش نیز نیازمند بازنگری هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    من واقعا میخواستم اج بخرم ولی هرچی دودوتا چهارتا کردم دیدم اندرویدی سه تومنی که یه سال دیگم چی چی پاپ و زنجفیل و شیرنی کره ای و .... براش نیاد برای من ارزش نداره .. تا حالا آیفون نداشتم به فکر اون پلتفرم افتادم البته صبر میکنم ببینم بلاخره داستان ویندوز چی میشه که دوسش دارم اما راستش فکر نکنم الان بشه طرفش رفت بنابراین احتمال زیاد اگر بخوام سه تومن پول بدم میرم سراغ محصولات اپل

  • abas
    abas | ۴ خرداد ۱۳۹۴

    سامسونگ فعلا موندنيه چون پايه اش و قوي كرده دوستان پس اينده نگري نكنيد :)

  • s.p
    s.p | ۴ خرداد ۱۳۹۴

    کاربران گرامی اینم لینکی که گفته منو تایید میکنه
    http://www.technobuffalo.com/2015/05/08/apple-watch-powered-by-28nm-samsung-processor/

    آیا کسی نیست که یاد آوری کند؟؟؟؟

    • s.p
      s.p | ۴ خرداد ۱۳۹۴

      آقایون چرا امتیاز منفی میدین؟؟ چرا اینقدر بی منطقین؟؟؟؟
      اگه میتونین ((مثل mr androidکاربر گرامی ))از اپل طرفداری کنین و نظرتون رو بگین..

      • Peyman A
        Peyman A | ۵ خرداد ۱۳۹۴

        چند بار بگن ديگه نميفهمى.اپل كه نميره مثلا مثل فلان شركت يه مدل از اسنپدراگون رو بذاره رو دستگاش.مياد با فناورى طراحى كه داره بهترين چيپست رو از نظر فنى و طراحى برد و هزار كوفت زهر مار طراحى ميكنه بعد سفارش ميده دستگاه هاى سامسونگ اونو توليد كنن.مهندسى تو كار سامسونگ نيست از اين نظير،فقط با زير ساختى مه از نظر توليد قطعه داره قطعات سفارشى توليد ميكنه.

    • Chester
      Chester | ۴ خرداد ۱۳۹۴

      من از شما يك سوالي دارم . كل توليد تراشه كارت گرافيك هاي شركت انويديا بر عهده شركت TSMC هستش. آيا خود انويديا قدرت توليد مدارات مجتمع خودش رو نداره؟!!! شركتي كه پيچيده ترين مدارات مجتمع رو داره براي خودش طراحي ميكنه نميتونه طرح خودش رو پياده سازي كنه ؟!!! مطمئنا جواب خير هستش . براي توليد كننده تراشه كه TSMC باشه كاري نداره وقتي طرح نقشه باشه. اين شركت فقط قطعات رو از روي نقشه جاگذاري ميكنه. قضيه اپل هم به همبن صورت هستش . بخواد خودش توليد كنه قيمت محصول نهايي چندين برابر ميشه.
      به زبان ساده تر شما ميخوايد بستني بخوريد آيا ميريد وسايل تهيه بستني رو براي خودتون ميگيريد ( كه در اين صورت هزينه و زمان ساختن بستني بالا ميره ) يا ميريد مغازه سر كوچتون بستني ميخريد.!!!! مطمئنا ميريد بستني ميخريد تا اينكه بخوايد خودتون دست به كار بشيد.

  • abas
    abas | ۴ خرداد ۱۳۹۴

    يعني عاشق رنگ سرمه ايه اس 6 اجم :( خدايا به همه توان خريدشو بده D:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی