ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گارتنر: طی سال ۲۰۱۵ میلادی ۷.۳ میلیون دستگاه کروم بوک به فروش خواهد رسید

طی چند ماه گذشته شاهد این بودیم که تولید کنندگان بسیاری اقدام به ساخت و عرضه کروم بوک های جدید نموده اند و حالا آمار و ارقام نشان می دهد که این سیاست موثر بوده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

طی چند ماه گذشته شاهد این بودیم که تولید کنندگان بسیاری اقدام به ساخت و عرضه کروم بوک های جدید نموده اند و حالا آمار و ارقام نشان می دهد که این سیاست موثر بوده و کاربران بیش از گذشته تمایل به خرید گجت های یاد شده پیدا کرده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا و بر اساس اطلاعات تازه ای که از جانب کمپانی آماری گارتنر انتشار یافته طی سال گذشته میلادی ۵.۷۲۸.۰۰۰ دستگاه کروم بوک در دنیا عرضه گشته که ۴.۸۲۰.۰۰۰ عدد از آنها در آمریکای شمالی به فروش رفته است.

۷۲٪ درصد محصولات مورد بحث به صورت رسمی در بازارهای مرتبط به آموزش ارائه گشته و توسط افرادی که در مشاغل مربوط به همین حوزه فعالیت دارند خریداری شده اند.

گارتنر می افزاید با توجه به نرخ فروش کنونی کروم بوک ها انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی ۷.۳ میلیون عدد از آنها به وسیله متقاضیان خریداری گردد که این رقم حکایت از افزایش فروشی ۲۷ درصدی دارد.

در رابطه با تولید کنندگان نوت بوک های یاد شده نیز ایسر طی سال ۲۰۱۴ از سامسونگ پیشی گرفته و بدل به اولین سازنده و عرضه کننده ی آنها گشته، این برند تایوانی توانسته ۲ میلیون دستگاه کروم بوک بفروشد. سامسونگ با ایستادن در جایگاه دوم ۱.۷ میلیون دستگاه فروش داشته و این رقم برای HP به یک میلیون دستگاه رسیده است.

همانطوری که اشاره شد دانش آموزان، دانشجویان و مدرسین بیشترین تمایل را در تهیه کروم بوک داشته اند و ساکنین مانتین ویو علی رغم کوشش فراوان هنوز قادر نگشته اند اهالی کسب و کار را به خرید این محصول شان ترغیب نمایند.

گارتنر در همین رابطه می نویسد در عرصه ی کسب و کار شرکت های کوچک و متوسط و همینطور فعالان صنعتی تمایل چندانی به کروم بوک ها نشان نمی دهند. گوگل با اپلیکیشن های آفیس مانند خود و سایر نرم افزارهای مشابه اش این قشر را هدف گرفته و سعی دارد با بهبود کارایی این ابزارها و ارائه امکانات بیشتر آفلاین اوضاع را بهبود ببخشد هر چند هنوز موفقیتی حاصل نشده.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید بازار کروم بوک ها در آینده پیش رو تا چه حد می تواند رشد نماید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • xoder
    xoder | ۴ خرداد ۱۳۹۴

    خیلی خوبه !
    من میخواستم برای یکی از بستگانمون که بچه هستش و شرایط مالی خونوادگشی ضعیه کروم بوک بخرم فکر میکردم نهایتاً فیمتشون میشه 800 تومان ! ولی دیدم تا 1.5 هستش ... :|
    آخر سر مجبور شدم براش Acer Chromebook 11 C720P - A بخرم
    اگه واسطه های وارد کننده در این وسط نباشن و فروشگاه های اینترنتی ایرانی مستقیم این محصول رو از خارج به ایران وارد کنن قیمتش خیلی هم ارزون تر در میاد ...
    در کل نسبت به قیمتشون خوبن ...

  • Beautiful Mind
    Beautiful Mind | ۴ خرداد ۱۳۹۴

    تمام این حرفا چیزی نیست به جز تبلیغات.شیوه جدید جذب مخاطبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی