ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون های جدید با برچسب «ساخته شده در هند» در راه هستند [شایعه]

گفته می شود پیمانکار اپل در زمینه ی تولید تلفن های هوشمند یعنی کمپانی فاکسکان، که احتمالاً مسئولیت ساخت ۷۰ درصد از آیفون های بعدی نیز به آن سپرده شده چراغ سبز لازم برای ایجاد کارخانه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

گفته می شود پیمانکار اپل در زمینه ی تولید تلفن های هوشمند یعنی کمپانی فاکسکان، که احتمالاً مسئولیت ساخت ۷۰ درصد از آیفون های بعدی نیز به آن سپرده شده چراغ سبز لازم برای ایجاد کارخانه ای تازه در کشور هند را دریافت نموده.

در همین رابطه Devendra Fadnavis، یکی از وزرای کشور مورد بحث، ذکر کرده که مسئولان در حال بررسی امکان احداث کارخانه یاد شده در ایالت غربی "ماهاراشترا" هستند که در حدود ۱۱۰ میلیون سکنه دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در صورت به سرانجام رسیدن چنین قراردادی به نوعی می توان اپل را برنده ی اصلی ماجرا دانست، هندی ها به صورت معمول بسیار ملی گرایانه با محصولات در حوزه های مختلف برخورد کرده و ترجیح می دهند اولویت را برای مواردی قائل شوند که حداقل در این کشور تولید گشته باشند.

همین موضوع یکی از دلایلی بوده که سبب شده «آیفون ها ساخت چین» چندان در بین اهالی این کشور جایی نداشته و کمپانی ساکن کوپرتینو در فروش آنها با چالش مواجه باشد.

ایجاد کارخانه ای در سرزمین فیل ها که موبایل های اپل را با بر چسب «تولید شده در هند» آماده ی عرضه نماید به تیم کوک و همراهانش این فرصت را می دهد سهم بزرگتری از بازاری به دست آورند که به باور گوگل بخش اعظمی از "۵ میلیارد کاربر آینده هستند".

ساکنین مانتین ویو ظاهرا بسیار قبل از اپل به اهمیت بازار یاد شده پی بردند و تلاش کردند از طریق پروژه ی اندروید وان جای خود را در آن تثبیت نمایند، هر چند که گفته می شود این پروژه نیز هنوز به موفقیت مورد انتظار دست پیدا نکرده است.

گزارش ها در همین رابطه می افزایند دولت تنها در شرایطی با ایجاد کارخانه ی فاکسکان موافقت قطعی خواهد نمود که اطمینان حاصل کند این کارخانه و خروجی آن می توانند بسیار سریع بر روی اقتصاد منطقه اثرگذار باشند. آقای Fadnavis می گوید کمپانی چینی در استان "هنان" کشور خودش کارخانه ای با ۳۳۰.۰۰۰ کارگر و کارمند دارد و از همین رو انتظار داریم کارخانه ای که در هند قرار است تاسیس شود نیز حداقل همین تعداد فرصت شغلی را پدید آورد.

البته نباید فراموش کنیم هنوز حضور شرکت مورد بحث و تاسیسات آن در کشور فوق الذکر قطعی نیست و در ابتدای راه اندازی کارخانه ی جدید نیز شاید تنها تولید برخی از قطعات مورد نیاز ساخت آیفون در آن صورت گیرند و مونتاژ این محصول به صورت کامل به زمانی موکول گردد که مهندسین خطوط تولید تازه، به اندازه ی کافی تجربه کسب کرده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • حسین
    حسین | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    احتمالا در آینده شاهد واردات آیفون از هند بجای بدهی های این کشور به ایران خواهیم بود...

    • حسین
      حسین | ۵ خرداد ۱۳۹۴

      دیجی انگار به کلمه نفت حساسه...

      • حسین
        حسین | ۵ خرداد ۱۳۹۴

        شایدم بدهی های نفتی

    • devil-tears
      devil-tears | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

      حداقل از برنج بهتره? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی