ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشمندان دانشگاه میامی از نوعی مخزن برای شبیه سازی طوفان استفاده کردند

دانشمندان دانشگاه میامی با ساخت نوعی مخزن عظیم توانستند رفتار طوفان های درجه 5 را شبیه سازی کرده و از این طریق مطالعه در مورد این پدیده های هوایی را رسما در محیط آزمایشگاهی کلید ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

دانشمندان دانشگاه میامی با ساخت نوعی مخزن عظیم توانستند رفتار طوفان های درجه 5 را شبیه سازی کرده و از این طریق مطالعه در مورد این پدیده های هوایی را رسما در محیط آزمایشگاهی کلید زدند.

اقیانوس شناسان این پروژه را با ساختن یک مخزن ۲۰ در ۶ متر به نام «SUSTAIN» (مخفف تاسیسات فعل و انفعالی اتمسفرهای با ساختار موجی) در جزیره ای نزدیک به ساحل فلوریدا شروع کردند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دستگاه فوق از طریق پدالهایش امواج را شبیه سازی کرده و برای ایجاد باد شدید هم از فن های قدرتمند خود استفاده می کند و در یک چشم بر هم زدن طوفانی در ابعاد کوچک برای آزمایش های دانشمندان می سازد.

نسخه های اولیه این دستگاه هم مانند نمونه های دیگر موجود، تنها قادر بودند طوفان های تا درجه ۳ را شبیه سازی نمایند.

دانشمندان از این مخزن استفاده می کنند تا دریابند در قوی ترین نمونه این تغییرات آب و هوایی چه اتفاقاتی روی می دهد و زمانی که سرعت امواج سهمگین و قدرتمند آنها به ۲۵۵ کیلومتر در ساعت چه اتفاقی رخ می دهد.

مجله Nature گزارش داده ابتدا قرار است از این شبیه ساز برای بررسی میزان گسترش لکه های نفتی در طوفان های درجه ۵ و همچنین تشخیص میزان استحکام لازم برای ساخت تورهای پرورش آبزیان (aquaculture) استفاده شود.

در ادامه ممکن است حتی ساختمان های کوچک و یک مدل مینیاتوری از بندر میامی نیز به مجموعه اضافه گردد تا میزان تحملشان در مقابل امواج سهمگین و بادهای شدید به بوته آزمایش گذاشته شود.

دانشمندان حاضر در این پروژه عقیده دارند داده های بدست آمده در آزمایش هایشان، دقت پیش بینی طوفان های شدید در آینده را افزایش می دهد، و در نتیجه دولت ها قادر خواهند بود با سرعت بیشتری اخطار های لازم در این زمینه را منتشر و سریع تر به تخلیه مناطق خطرناک بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    میتونه این آمادگی رو به آدم ها بده تا موقع بروز طوفان چه واکنشی از خودشون نشون بدن و برای ساخت منازل و ساختمان ها از چه مصالحی استفاده بشه بهتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی