ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [10 خرداد-17 خرداد]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

داوطلبان پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران تا 15 تیر برای ارسال آثار فرصت دارند

unnamed

هفته گذشته، دبیرخانه دائمی پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران و بنیاد ملی بازی های رایانه ای، فراخوان ارسال آثار به جشنواره را منتشر نمود. داوطلبان قرار بود نهایتا تا 31 خرداد ماه آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند اما توسعه دهندگان نظر مثبتی در این رابطه نداشتند.

از این رو، مسئولین جشنواره تصمیم گرفتند به مدت 15 روز، زمان ارسال آثار را افزایش دهند. بنابراین، شرکت کنندگان قادرند تا 15 تیرماه عناوین را ارسال نموده و طبیعتا پس از آن آثار ارسالی قابل قبول نخواهد بود. لازم به ذکر است که باقی زمان بندی های جشنوار دستخوش تغییرات نشده و طبق برنامه ریزی، جشنواره پیگیری خواهد شد.

برای مطالعه اخبار، جوایز، نحوه داوری و اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت جشنواره بازی های رایانه ای تهران مراجعه کنید. آثار طی یک ماه داوری شده و نتایج آن در روز 4 شهریور ماه و در مراسم اختتامیه جشنواره اعلام خواهد شد.

استیم بازی های خریداری شده را پس می گیرد

Steam-Logo_610

اگر از عنوانی که خریداری کرده اید ناراضی هستید، می توانید طی 14 روز آینده آن را به استیم پس بدهید. این تنها در صورتی است که کمتر از دو ساعت بازی را انجام داده باشید. در غیر این صورت، استیم نمی تواند درخواست شما را قبول کند.

اگر سال گذشته این قابلیت در دسترس بود، احتمالا یوبیسافت با Assassin's Creed Unity و Watch Dogs ضرر بالایی را متحمل می شد. پی سی بازها، گیمرهای بسیار جدی و متعهدی هستند. اگر بازی خریداری شده کیفیت لازم را نداشته باشد و به درستی اجرا نشود، آن ها حق پس دادن بازی را دارند.

بنابراین در آینده نزدیک قطعا شاهد برخورد سفت و سخت آن ها با بازی های بی کیفیت خواهیم بود.

بتمن: شوالیه آرکام 45 گیگابایت است

topper23945234

براساس اطلاعات منتشر شده، Batman: Arkham Knight برای نصب نیاز به 45 گیگابایت فضا نیاز دارد. مهم نیست می خواهید این بازی را روی پلی استیشن 4 انجام دهید، یا اکس باکس وان و پی سی. همه پلتفرم ها در حدود 45 گیگابایت حجم خواهند داشت.

The Witcher 3: Wild Hunt آخرین عنوان بزرگ و پر گرافیکی بود که چندی پیش منتشر شد و در حدود 25 گیگابایت فضا لازم داشت. بتمن تقریبا دو برابر این فضا را در اختیار می گیرد، هارد کنسول و یا پی سی خود را آماده کنید.

Batman: Arkham Knight سوم تیر ماه برای پلتفرم های نام برده عرضه می شود.

مدیرعامل Remedy این شرکت را ترک کرد

Myllyrine-610

Matias Myllyrinne، مدیرعامل شرکت رمدی، پس از 15 سال این کمپانی را ترک خواهد گفت. وی قصد دارد به Wargaming بپیوندد اما هنوز اطلاعات بیشتری در اختیار نیست.

او در سال 1999 به رمدی پیوست و سال 2008 به مقام مدیرعاملی رسید. در زمان مدیریت وی، Alan Wake برای کنسول اکس باکس 360 و پی سی منتشر شد و همچنین پروژه Quantum Break آغاز شد.

Quantum Break چندی پیش یک بار دیگر تاخیر خورد و از سال 2015 به 2016 موکول شد.

دارک سولز 3 احتمالا در E3 رونمایی خواهد شد

dark_souls

منبعی نزدیک به شرکت نامکو می گوید دارک سولز 3، ادامه ای بر عنوان موفق دارک سولز 2، امسال در E3 رونمایی خواهد شد. خبر خوشحال کننده دیگر اینکه، هیدتاکا میازاکی، کارگردان دیمونز سولز و عنوان Bloodborne، کارگردانی این عنوان را به عهده دارد.

میازاکی خالق سری Souls است و پس از ساخت نسخه اول و جلب توجه رسانه ها و گیمرها به سراغ پروژه ای جدید رفت که می توان اولین پروژه بسیار موفق انحصاری برای پلی استیشن 4 خواند. وی در ساخت دارک سولز 2 نقش نظارتی داشت و به تیم سازنده مشاوره می داد.

این منبع معتبر در مورد تاریخ عرضه و کنسول های مورد نظر صحبتی به میان نیاورده و به نظر نمی رسد که این عنوان در انحصار پلی استیشن 4 باشد. دو عنوان قبلی از سری دارک سولز برای کنسول های مایکروسافت و پی سی هم منتشر شده اند اما Demon's Souls و Bloodborne، عناوین انحصاری این شرکت برای سونی هستند.

البته، بعید نیست که انتظار داشته باشیم، Dark Souls 3 در کنفرانس شرکت سونی در نمایشگاه E3 برای اولین بار نمایش داده شود. دارک سولز 2 در کنار Dragon Age: Inquisition سال گذشته جوایز بهترین بازی سال بسیاری کسب کردند تا سال 2014، برای دوست داران سبک نقش آفرینی به یاد ماندنی باشد.

نسخه جدید Gears of War در E3 نمایش خواهد داشت

GearsRodCoalition-610

راد فرگوسن، مدیر استودیو Black Tusk، اخیرا در پیامی اعلام کرد که استودیو تحت نظر او، از این پس The Coalition خوانده می شود و آن ها سخت در تلاشند تا Gears of War بعدی را با کیفیت بالا برای اکس باکس وان تهیه کنند.

شاید خبر تغییر نام استودیو سازنده بازی چندان اهمیتی نداشته باشد اما حضور Gears of War در E3 یکی از بهترین اخباری است که طرفداران برند مایکروسافت می توانستند پیش از کنفرانس E3 بشنوند.

یک هفته و نیم به آغاز کنفرانس های E3 باقی مانده و شرکت ها یکی پس از دیگری نشان می دهند که تا چه حد برای این رویداد بزرگ سالانه آماده شده اند. مایکروسافت هم دست خالی قرار نیست لس آنجلس را ترک کند و برنامه های بسیاری تدارک دیده.

فرگوسن در مورد نام استودیو می گوید: "The Coalition هویت ما به عنوان یک تیم را بیان می کند و می گوید که روی چه چیزی کار می کنیم. یک ائتلاف، تیمی گسترده از افرادی است که جداگانه اما برای هدفی مشترک کار می کنند. طرفداران ممکن است Coalition of Ordered Covernments یا COG را از سری Gears of War به خاطر داشته باشند."

وی سپس در مورد بازی می گوید: "صحبت از Gears of War شد، ما به E3 نزدیک می شویم، جایی که با شما اطلاعات مربوط به Gears of War بعدی را به اشتراک می گذاریم."

تنها 10 روز دیگر تا E3 باقی مانده و هر روز اخبار شگفت انگیزی منتشر می شود. اولین کنفرانس E3 را شرکت بتسدا برگزار خواهد کرد که در این کنفرانس، Fallout 4 و Doom نمایش خواهند داشت. سپس نوبت به مایکروسافت، الکترونیک آرتز، یوبیسافت و سونی می رسد.

والو ویدیوی جدیدی از استیم کنترلر منتشر نمود

steamcontroller-257-610

استیم ماشین ها تا چند ماه دیگر از راه می رسند و شرکت های Alienware و CyberPower اولین شرکت هایی هستند که می خواهند اتاق نشیمن شما را با کامپیوترهای قدرتمندی که ساخته اند تصاحب کنند. اما استیم ماشین بدون استیم کنترلر واقعا بی معنا خواهد بود.

کنترلرهای کنسولی از یک مشکل بزرگ رنج می برند و آن هم عدم دقت بالایی است که در ماوس ها داریم. در حقیقت کنترلی که کاربر با ماوس روی بازی خود دارد را با کنترلر نمی تواند داشته باشد. به همین دلیل است که بازی های شوتر با ماوس و کیبورد ساده ترند اما بعضی بازی ها مثل بازی های ریسینگ با کنترلر، تجربه بهتری را منتقل می کنند.

والو در این ویدیو می گوید: "برای مدتی طولانی، بازیکن ها باید بین دقت ماوس و احساس خودمانی کنترلرها، بین قدرت پی سی و راحتی مبل یکی را انتخاب می کردند، اما چرا شما هر دو را نداشته باشید؟"

ویدیوی زیر عملکرد کنترلر را در بازی های مختلف به خوبی به نمایش می گذارد و نشان می دهد تکنولوژی جدید والو تا چه حد می تواند روی تجربه گیمینگ در اتاق نشیمن تاثیر بگذارد. کنترلر استیم در تاریخ 10 نوامبر با قیمت 49.99 دلار به بازار عرضه می شود.

نینتندو: کنسول NX اندرویدی نخواهد بود

Iwata-Nintendo-NX-Will-Surprise-Gamers-476661-2

چند روز پیش در دیجیاتو خواندید که کنسول بعدی نینتندو، ملقب به NX، سیستم عامل اندرویدی خواهد داشت. اما به نظر می رسد که نینتندو چندان موافق این ایده نیست و این مسئله را تکذیب می کند.

در گفتگویی با وال استریت ژورنال، سخنگوی نینتندو گزارش وبسایت Nikkei را غیر حقیقی خواند: "گزارشی که می گوید ما در حال برنامه ریزی برای اندرویدی بودن NX کرده ایم حقیقت ندارد."

نینتندو چند ماه پیش اعلام کرد که در حال ساخت بازی برای پلتفرم های موبایل است و قصد دارد از این طریق به پیشرفت کنسول های بازی و سخت افزارهای خودش کمک کند که NX، جدیدترین عضو خانواده نینتندو است.

ساتورو ایواتا، که امسال در E3 حاضر نخواهد بود، در مورد NX گفت که نینتندو برای ساخت این محصول از صفر شروع کرده. هیچ برنامه ای برای نمایش NX در E3 امسال وجود ندارد و بعید به نظر می رسد حداقل تا دو سال آینده خبری از آن باشد.

سونی Uncharted: The Nathan Drake Collection را پیش از E3 تایید کرد

UnchartedCollection-610

چند ساعت پیش، پلی استیشن استور از کالکشن Uncharted: The Nathan Drake پرده برداشت، آن هم کاملا اتفاقی و بدون آمادگی لازم. کاربران وبسایت NeoGAF بنر مربوط به این کالکشن را از طریق نسخه موبایل پلی استیشن استور آمریکای شمالی مشاهده کردند.

اندکی بعد نیل دراکمن کارگردان نسخه دوم و چهارم سری در توییتر خود معرفی بازی تا ساعاتی دیگر را تایید کرد. در هر صورت این رونمایی برای امشب در نظر گرفته شده بود اما چند ساعت زودتر لو رفت. Uncharted: The Nathan Drake Collection شامل سه نسخه شماره دار سری خواهد بود و در تاریخ 9 اکتبر 2015 برای پلی استیشن 4 روانه بازار خواهد شد.

کسانی که Uncharted: The Nathan Drake Collection را خریداری کنند، می توانند به بخش تک نفره هر سه بازی دست یافته و زودتر از دیگران به بخش چند نفره آنچارتد 4 دسترسی یابند. سونی پیش از این هم بازی The Last of Us را برای PS4 عرضه کرده بود و به زودی هم God of War 3 قرار است به صورت بازسازی شده برای کنسول منتشر شود.

گفته شده هر سه عنوان با رزولوشن 1080p اجرا خواهند شد و روی 60 فریم قفل شده اند. البته ناتی داگ درگیر ساخت و توسعه بازی نیست و استودیو Bluepoint Games به پورت بازی روی پلی استیشن 4 مشغول است.

خبر دیگر در ارتباط با Uncharted 4: A Thief's End است که آمازون تصویر باکس آرت آن را منتشر کرده است.

2876987-uncharted4amazon

برادران وارنر رقیبی برای ماینکرفت معرفی کردند: LEGO Worlds

lego_worlds_screen_3-600x337

شرکت برادران وارنر و TT Games از بازی جدیدی تحت عنوان LEGO Worlds پرده برداشتند که به نوعی ماینکرفت را با اسباب بازی های لگویی ترکیب کرده تا دنیایی که در دوران کودکی آرزوی ساختن آن را داشتیم را حالا به وسعت هر چه تمام تر و با جزئیات بالا بسازیم.

در LEGO Worlds بازیکن می تواند مراحل یک بازی لگویی را ساخته و برای آن کاراکتر و مکان تعریف کند. البته همانند ماینکرفت لازم نیست آجر به آجر را خودتان بنا کنید. از ابزارهای مختلف می توانید بهره برده و یک سازه بزرگ را در زمان کمتری بسازید.

در حال حاضر، LEGO Worlds فقط برای پی سی و از طریق استیم (برنامه دسترسی زودهنگام) و با قیمت 15 دلار در دسترس است. در مورد نسخه های کنسولی صحبتی به میان نیامده اما هیچ بعید نیست پس از عرضه رسمی روی پی سی، نسخه های کنسولی هم منتشر شود.

بازی به مرور زمان در حال پیشرفت است و مرتبا به وسیله آپدیت های جدید، مراحل، لگوها و ابزارهای جدید اضافه می شود. قابلیت های مالتی پلیر و به اشتراک گذاری نیز در دستور کار هستند. در زیر می توانید تیزر معرفی بازی را تماشا کنید.

استودیو Firaxis از XCOM 2 پرده برداشت

xcom_2_header-600x337

XCOM 2، ادامه ای بر عنوان تحسین شده و موفق XCOM: Enemy Unknown قرار است اواخر امسال به صورت انحصاری برای پی سی معرفی شود.

شرکت 2K و استودیو Firaxis از هفته پیش در توییتر به پروژه ای تحت عنوان Advent می پرداختند که در نهایت مشخص شد Advent همان XCOM 2 است. شماره دوم در واقع ادامه ای خواهد بود بر جریانات نسخه پیشین؛ جایی که دنیای انسان ها به دست بیگانگان افتاده و نیروهای زمینی در حال تلاش برای باز پس گیری خانه شان هستند.

این بار، بازی روی شخصی سازی سربازها، مدل های مختلف بیگانگان و کلاس های بیشتر برای مبارزان زمینی تمرکز کرده تا تجربه ها به طور کلی متفاوت و شخصی سازی شده باشد.

در حال حاضر تصمیم بر این است که XCOM 2 در نوامبر امسال برای پی سی منتشر شود. البته نسخه پیشین در انحصار پی سی نبود و امید می رود که شماره دوم نیز برای کنسول ها منتشر شود.

xcom_2_gameplay_screen_4

xcom_2_gameplay_screen_3

xcom_2_gameplay_screen_2

xcom_2_gameplay_screen_1

xcom_2_art_1

تریلر سینمایی جدید از Rise of the Tomb Raider منتشر شد

Rise-of-the-Tomb-Raider

مایکروسافت برای تبلیغات Rise of the Tomb Raider سنگ تمام گذاشته و می خواهد هر طور که شده به وسیله آن در تعطیلات زمستانی امسال غوغا کند، مخصوصا وقتی که سونی با دست خالی به استقبال تعطیلات می رود و خبری از آنچارتد جدید نیست.

آخرین تریلر این عنوان، به علت ماجراجویی های لارا کرافت و همنوعانش می پردازد و می گوید که زندگی از نگاه آن ها به چه معناست.

Rise of the Tomb Raider در انحصار زمانی اکس باکس وان است و اولین بار در E3 2014، در کنفرانس خبری مایکروسافت به نمایش درآمد. اگرچع در آن زمان شایعه شده بود که توم ریدر جدید به طور کلی در انحصار اکس باکس وان است اما مایکروسافت بعدها تایید کرد که توم ریدر در تعطیلات زمستانی 2015 برای اکس باکس وان و سال بعد برای پلتفرم های دیگر عرضه می شود.

با توجه به تریلر زیر، باید منتظر ماند و دید که مایکروسافت در تاریخ 15 ژوئن و در کنفرانس E3 خود چه خواهد کرد و چه نمایشی از این عنوان خواهد داشت.

طبق گزارشات، سونی در حال تولید مدل های جدید پلی استیشن 4 است

playstation_ps4-600x337

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا، دو سند مربوط به تصدیق مدل های جدید پلی استیشن 4 را منتشر کرده که در آن ها به مدل جدید کنسول با هارد یک ترابایتی اشاره شده. البته بعید به نظر می رسد که سونی بخواهد مدل کنونی را (که تصویر آن را در بالا می بینید)، به هارد یک ترابایتی مجهز کند.

اطلاعات منتشر شده این طور می گویند که مدل های جدید کم مصرف تر خواهند بود. این دو مدل با نام های CUH-1215A و CUH-1215B نسبت به مدل های کنونی 20 ولت برق کمتری مصرف می کنند و شدت جریان کمتری هم وارد دستگاه می شود.

jpg

CUH-1215A همانند مدل های کنونی هارد 500 گیگابایتی خواهد داشت و CUH-1215B برای کسانی است که 500 گیگابایت راضی شان نمی کند و به 1 ترابایت فکر می کنند.

طبیعتا این ورژن ارزان قیمت تر از مدل پیشین خواهد بود و سونی می تواند به ازای 400 دلاری که مصرف کنندگان می پردازند، حاشیه سود بیشتری داشته باشد. احتمال رونمایی از مدل های جدید در E3 2015 بالاست و زمانی ماجرا جذاب تر می شود که سونی از نام اصلی پروژه مرفیوس هم پرده بردارد و اطلاعات بیشتر از آن منتشر کند.

بالاخره Fallout 4 تایید شد

fallout_4_image1-600x295

شمارش معکوس وبسایت مخصوص بتسدا به پایان رسید و بالاخره Fallout 4 رونمایی شد. انتظار 8 ساله طرفداران برای معرفی نسخه بعد امروز در حالی به پایان رسید که تنها 11 روز به برگزاری کنفرانس بتسدا در E3 زمان باقی مانده و این کنفرانس، شروع آتش بازی های چند روزه در لس آنجلس آمریکاست.

دقایقی پیش، Fallout 4 برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان تایید شد اما اطلاعات بیشتر در کنفرانس E3 منتشر خواهد شد.

قهرمان جدید این بازی از Vault 111 خارج می شود. Vaultها در سری بازی Fallout پناهگاه هایی هستند که مردم پس از فاجعه اتمی وارد آن شدند. پس از انفجار اتمی زمین دیگر هیچ گاه امنیت کافی را نداشت و تعداد انگشت شماری از انسان ها توان زنده ماندن در سطح زمین را داشته اند.

در زیر می توانید تصاویر بازی و همچنین تریلر را مشاهده کنید.

A9Nx0

fallout_4_01-1152x648

fallout_4_02-1152x779

fallout_4-1152x652

fallout-4-600x260

برای مطالعه اخبار بیشتر در مورد E3 2015، روی تصویر زیر کلیک کنید. زمانبندی کنفرانس های E3 نیز در این پست قابل مشاهده است.

E3Banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    من lego world رو خیلی دوست دارم کی بازیش میاد؟؟
    منظورم کرک شده نسخه انلاین و آفلاینه,اخباری در دست نیست؟'

  • Mostafa
    Mostafa | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان برای استفاده از Xbox live تو ایران محدودیتی هست؟ من می خوام xboxe 1 بگیرم می خواستم بدونم این دستگاه تو ایران محدودیتی از سمت ماکروسافت داره یانه

    • hamed
      hamed | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

      دوست عزیز فکر کنم داره!یعنی شما جزو restricted area حساب میشی لابی نمیتونی کنی کسيرو هم برات نمياره
      ولی یکم حوصله به خرج بدی یه راه هست برا دو زدنش!!حوصله میخواد و يه سری امکانات ک من اصلا حسم نمیگیری اون همه کار انجام بدم!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی