ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری مایکروسافت با آکیلس حرکتی هوشمندانه بود

آکیلس شب گذشته ورژن نهایی ریفت، هدست واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت اما این مایکروسافت بود که توجه تمام اهالی رسانه را به سوی خود جلب کرد. این شرکت دیشب از همکاری خود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

آکیلس شب گذشته ورژن نهایی ریفت، هدست واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت اما این مایکروسافت بود که توجه تمام اهالی رسانه را به سوی خود جلب کرد. این شرکت دیشب از همکاری خود با آکیلس گفت. هر واحد هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت به همراه یک کنترلر اکس باکس وان منتشر می شود و کاربران کنسول بازی مذکور می توانند به راحتی بازی های خود را روی هدست آکیلس استریم کنند.

از آنجایی که مایکروسافت روی هدست واقعیت افزوده خود با نام هولولنز کار می کند، این غول نرم افزاری تا کنون سرمایه گذاری هنفگتی روی واقعیت مجازی نداشته. حمایت از آکیلس ریفت با وجود هولولنز ممکن است عجیب به نظر برسد اما مایکروسافت این روزها می خواهد همه جا باشد و با این طرح، یک بلیت ارزان قیمت به دنیای شگفت انگیز واقعیت مجازی خریداری کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نظر تام وارن از The Verge را در این رابطه بخوانیم.

دنیای واقعیت مجازی چند بازیکن و مهره کلیدی دارد و مهم ترین در میان شان، رقیب اصلی مایکروسافت در بازار کنسول های بازی است: سونی. ما هنوز منتظریم تا در مورد هدست Valve و HTC بشنویم اما هدست واقعیت مجازی سونی، پروژه مورفیوس اوایل سال آینده عرضه می شود و به نظر می رسد که رقابت شاخ به شاخی با آکیلس ریفت خواهد داشت (ریفت هم اوایل سال 2016 قرار است منتشر شود).

در همین حال، مایکروسافت در حاشیه میدان نشسته و مقر خود را فرماندهی می کند. به جای ساختن یک هدست واقعیت مجازی برای اکس باکس، به سادگی از آکیلس استفاده می کند. شما می توانید بازی های اکس باکس وان را روی ویندوز 10 استریم کنید و دقیقا همین گونه است که آکیلس هم می تواند بازی های اکس باکس وان را اجرا کند.

در حالی که سونی روی واقعیت مجازی سرمایه گذاری بسیاری کرده و آن را آینده می خواند، مایکروسافت ویندوز 10 را در مرکز تلاش های گیمینگ خود گذاشته.

کنترلر اکس باکس وان که روی آکیلس ریفت عرضه می شود شامل یک آداپتور بدون سیم خواهد بود. علت استفاده از آداپتور بدون سیم تنها رهاندن بازیکن از سیم های اضافه نیست، بلکه این آداپتور تنها روی ویندوز 10 کار می کند.

بنابراین هر کسی که یک آکیلس ریفت می خرد، لازم است ورژن سیستم عامل خود را نیز به آخرین ویندوز مایکروسافت ارتقا دهد تا از همه ویژگی های هدست خود بهره مند شود. آکیلس ریفت از ویندوز 7 به بالا پشتیبانی می کند اما مایکروسافت قصد دارد همه کاربرانش به ویندوز 10 بروزرسانی کنند و قرارداد با آکیلس نیز یک ترفند دیگر است.

مایکروسافت یک پیروزی دیگر نیز در این قرارداد به دست آورده، آن هم بدون زحمت بسیار. توسعه دهندگانی که برای آکیلس ریفت بازی می سازند باید محصول خود را با کنترلر اکس باکس وان که روی هر ریفت عرضه شده تطبیق دهند. یعنی اگر قرار باشد در آینده ای دور یا نزدیک، آکیلس از هر کنسولی پشتیبانی کند، اکس باکس وان در اولویت قرار خواهد داشت. آکیلس ریفت در ابتدای کار روی مک و لینوکس هم کار نخواهد کرد، بنابراین یک برتری دیگر نیز برای مایکروسافت به دست می آید.

hololens_3.0

در حالی که پیروزی مایکروسافت در این قرارداد محرز است. آکیلس نیز بدون سرمایه گذاری روی کنترلری دیگر نفع برده. اغلب گیمرها با شیوه چیدمان دکمه ها در کنترلرهای اکس باکس و پلی استیشن آشنا هستند و برای کار با آکیلس لازم نیست تجربه ای جدید را آزمود.

یک پیروزی کوچک محسوب می شود اما با این حال آکیلس به جای اختراع دوباره چرخ، فرصت پیدا کرده ا روی نسل جدید کنترلرهای هدست های واقعیت مجازی با نام Oculus Touch کار کند.

آکیلس همچنین می تواند از تجربه مایکروسافت در عرضه میلیون ها کنسول اکس باکس و دیگر قطعات سخت افزاری استفاده کند و بدون شک این مسئله سبب می شود آکیلس در زمینه عرضه قدرتمندتر عمل کند.

به جلوتر که بنگریم، مایکروسافت با یک پیروزی زودهنگام به بزرگترین رویداد گیمینگ سال قدم می گذارد. فیل اسپنسر شب گذشته در کنفرانس آکیلس گفت: "ما معتقدیم که می توانیم یک اثر هنری به تمام معنا از تجربه واقعیت مجازی با آکیلس ریفت روی ویندوز بسازیم."

صحبت های اسپنسر کاملا به کنفرانس E3 و برنامه های آتی شرکت برای ویندوز 10 اشاره دارد. مایکروسافت نقشه های بزرگی در E3 امسال برای هدست هولولنز در سر دارد و این امکان وجود دارد که حتی بخشی از مراسم به آکیلس اختصاص یابد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت پیشتر گفته بود که هولولنز یکی از دلایلی بود که این شرکت ماینکرفت را خریداری کرد. بنابراین انتظار این را داشته باشید که ماینکرفت علاوه بر واقعیت افزوده، در واقعیت مجازی هم قابل بازی باشد.

ردموندی ها قول بزرگ ترین لاین آپ بازی ها در تاریخ اکس باکس را وعده داده اند و اگر مایکروسافت سورپرایزهای بیشتری مثل دیروز آماده کرده باشد، بعید نیست که به راحتی بتوانند به قول خود عمل کنند. و اگر بخشی از این وعده، آوردن افراد بیشتر از سوی واقعیت مجازی به سوی اکس باکس و ویندوز 10 باشد، مایکروسافت بسیار ساده می تواند به هدف خود برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    معذرت میخوام من زیاد تو این بادی بحث بیهوده نیستم ولی اقا یا خانوم Google I/O 2015 = WWDC 2014 دو حالت داره یا شما یه بچه سال هستید یا یه مشکل جدی دارید چون من هر وقت توی کامنتا میام شما در حال زدن حرفای عجیب هستید .......... براتون دعا میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی