ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش صادرات ساعت های سوئیسی همزمان با عرضه اپل واچ

در حالیکه برای عده ی بسیاری این پرسش مطرح است که فروش اپل واچ تا چه حد مطلوب بوده، ساعت سازان سوئیسی بر حسب آمار و ارقام و شرایطی که تجربه می نمایند می توانند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

در حالیکه برای عده ی بسیاری این پرسش مطرح است که فروش اپل واچ تا چه حد مطلوب بوده، ساعت سازان سوئیسی بر حسب آمار و ارقام و شرایطی که تجربه می نمایند می توانند گواهی دهند که محصول یاد شده به شدت مورد توجه مصرف کنندگان نهایی قرار گرفته.

در همین راستا فدراسیون صنعت ساعت سازی سوئیس گزارش نموده صادرات ساعت های تولید شده در این کشور در بین ماه های آوریل الی می سال جاری میلادی شاهد کاهشی ۸.۹ درصدی بوده که چنین رقم تنزل ماهیانه ای از نوامبر ۲۰۰۹ تا به امروز بی سابقه محسوب می گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگرچه دگرگونی های مرتبط به نرخ ارز می تواند یکی از دلایل کم شدن تقاضا برای ساعت های سوئیسی باشد ولی نباید از خاطر برد ماه آوریل دقیقاً اولین ماهی به حساب می آید که افراد می توانستند نسبت به پیش سفارش اپل واچ اقدام کنند.

در ماه های اولیه ۲۰۱۵ صادرات ساعت های تولید شده در کشور مورد بحث کاهشی ۰.۳ درصدی داشته اند، اما مابین آوریل تا می تقاضا برای آنها از جانب کاربران آمریکایی با تنزلی ۱۴ درصدی و از جانب ساکنین هنگ کنگ با افولی ۳۴ درصدی مواجه گشته است.

تحلیل گران بر این باور هستند افزایش ارزش دلار و کاهش ارزش یورو سبب شده تا توریست های اهل قاره آسیا بیش از گذشته به جای آمریکا به اروپا سفر نمایند و در نتیجه در قاره یاد شده اقدام به خرید اقلامی همچون ساعت های سوییسی نمایند و بدین ترتیب تقاضا در ایالات متحده برای ساعت های مورد اشاره کاهش یافته است.

از سوی دیگر Patrik Schwendimann، کارشناس شاغل در Zuercher Kantonalbank با صراحت می گوید «از زمان عرضه ی اپل واچ صادرات ساعت به آمریکا در محدوده ی محصولات ارزان قیمت تر دچار افول شده»، وی احتمال می دهد به صورت کلی رشد تقاضا در بازار ایالات متحده طی سال جاری دچار کاهش گشته و از رقم ۶ درصد متعلق به سال گذشته (۲۰۱۴) نیز کمتر باشد.

در کنار همه ی این تفاسیر نباید از خاطر برد که ساعت سازان سوئیسی نیز چندان بیکار ننشسته اند و علی رغم مقاومت های اولیه شان رفته رفته شاهد این هستیم که آنها نیز آماده ی ورود به دنیای محصولات هوشمند شده و تلاش می کنند اسمارت واچ های خودشان را روانه ی بازار سازند. اما باید منتظر ماند و دید این تلاش سرانجامی نیز خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • Armin
    Armin | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    به نظر من ساعت هاي كلاسيك يه ظاهري دراه كه خيلي ادم رو جذب ميكنه تا اسمارت واچ نه اين كه من از اپل واچ بدم مياد اتفاقا خيلي هم خوشم مياد ولي ساعت كلاسيك زيباي خاصي داره كلاسش بيشتر از اپل واچه ساعت هاي كلاسيك خودشون رو تو مهموني يا هر مجلس ديگه اي بيشتر نشون ميدن اپل واتچ بيشتر براي ورزش خوبه كارايي هاي زيادي داره هر كدوم تو مسير خاص خودشون هستن ولي من به شخصه دلم نميخواد كه اسمارت واچ ها جاي ساعت هاي كلاسيك رو به كل بكيرن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی