ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری گوگل در استارتاپ امنیت سایبری CrowdStrike

اینترنت در ماه های اخیر برای شرکت های بزرگ و حتی برخی دولت ها تبدیل به فضای خطرناکی شده و شاهد حملات سایبری متعددی به کمپانی هایی مثل Target، JC Penny و دولت فدرال آمریکا بوده ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

اینترنت در ماه های اخیر برای شرکت های بزرگ و حتی برخی دولت ها تبدیل به فضای خطرناکی شده و شاهد حملات سایبری متعددی به کمپانی هایی مثل Target، JC Penny و دولت فدرال آمریکا بوده ایم. گوگل هم یکی از شرکت های جذاب برای هکرهاست که قطعا دوست ندارد نامش به این لیست اضافه گردد.

در همین راستا منابع نزدیک به یک استارتاپ مربوط به امور امنیت اینترنتی به نام CrowdStrike اخیرا اعلام کرده اند این گروه قرار است یک سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری را از Google Capital دریافت نماید که نسبت به سرمایه ۵۶ میلیون دلاری که CrowdStrike پیشتر موفق به جذب آن شده بود حدود ۲ برابر بیشتر است.

گوگل کپیتال یکی از بخشهای مجزای گوگل است که با واحد سرمایه گذاری این شرکت به نام Google Ventures تفاوت دارد که در سطوح متفاوت نسبت به تزریق سرمایه در شرکت های تکنولوژی اقدام می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به دلیل تازه وارد بودن هنوز اطلاعات زیادی از CrowdStrike در دست نیست و تنها می دانیم این استارتاپ توسط ۲ نفر از روئسای پیشین کمپانی مک آفی در سال ۲۰۱۱ تشکیل شده است. سرویسی که گوگل را به سرمایه گذاری در این شرکت ترقیب کرده است نیز یک ابزار ابری است که به گفته سازنده بنا دارد حملات صورت گرفته نسبت به دولت ها و شرکت ها را به شکل real time متوقف کند.

این شرکت در آوریل گذشته موفق شد توانایی سرویس خود را به شکل عملی به نمایش بگذارد و با موفقیت جلوی یک حملات سایبری یک گروه هکر چینی به نام Hurricane Panda را بگیرد که با استفاده از آسیب پذیری های zero-day، نسبت به شرکت های آمریکایی ترتیب داده بودند.

حفره های امنیتی مشهور به zero-day یا آسیب پذیری های روز صفر، روشی برای نفوذ به سیستم ها و نرم افزارهای کامپیوتری است که در آن از مهاجمان با دست یافتن به آسیب های امنیتی کشف شده در مورد این نرم افزارها، پیش از آن که سازندگان نسبت به رفع آن اقدام کنند حملاتی ترتیب داده و کنترل این سیستم ها را بدست گرفته یا اطلاعات کاربران را از طریق آن می دزدند.

Dmitri Alperovitch بنیانگذار و رییس ارشد بخش تکنولوژی CrowdStrike همان زمان در مورد حملات گروه چینی، مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز انجام داده و اعلام کرد این گروه هزینه و زمان زیادی را صرف حملات با استفاده از آسیب پذیری های روز صفر کرده و پس از عدم موفقیت به این نتیجه رسید که هزینه این روش افزایش یافته و دیگر انجام حملات روز صفر کارایی و صرفه ندارد و این نخستین باری بود که چنین اتفاقی را شاهد بودیم.

CrowdStrike همچنین اعلام کرده مشتریان زیادی در حوزه فناوری و حتی کسب و کارهای فعال در زمینه نفت و گاز دارد. اما فعلا تنها می توان به اطلاعات منابع نزدیک به این گروه بسنده کرد و تا پیش از انتشار اطلاعیه رسمی گوگل در مورد این سرمایه بزرگ در روزهای آینده، نمی توان مطمئن بود که آیا این شرکت قصد دارد CrowdStrike را به شکل زیر مجموعه خود درآورد یا خیر و اینکه آیا در چنین حالتی، زیرمجموعه تازه اجازه خواهد داشت تا مشتریان متعدد خود در بخشهای متنوع و بی ارتباط را حفظ نماید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • hadi haddadian
    hadi haddadian | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    امشب یا فردا صبح توافق هسته ای انجام میشه

    • رایموند
      رایموند | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

      درود...این توافق هسته ای هیچ مشکلی برام حل نمیشه...تا زمانی که اصطلاحات اقتصادی و بانکی ایران انجام نشه و فاسد ها از بین نره ایران گل و بلبل نمیشه....

    • رایموند
      رایموند | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

      درود...این توافق هسته ای هیچ مشکلی برام حل نمیشه...تا زمانی که اصطلاحات اقتصادی و بانکی ایران انجام نشه و فاسد ها از بین نره ایران گل و بلبل نمیشه..........

  • رایموند
    رایموند | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    درود....به شرکت های امنیت سایبری اعتمادی نیست مگر اینکه آنتی ویروسی ساخته بشه برای همیشه ویروس از بین ببره....

    • BuBo
      BuBo | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

      دلت خوشه ها وقتی خود شرکت های سازنده آنتی ویروش متهم به ساخت ویروس هستن.
      بعد الان بحث حملات سایبری بود یعنی هکر ها نه ماشین ها

      • رایموند
        رایموند | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

        منم همین رو گفتم به هیچ شرکت امنیتی نمیشه اعتماد کرد و توی ویندوزم اصلا انتی ویروس نصب نیست...

مطالب پیشنهادی