ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردشکنی هواپیمای خورشیدی ۲ Solar Impulse، باعث آسیب دیدن باتری های آن شد

سیزدهم تیر ماه بود که برایتان نوشتیم هواپیمای Solar Impulse ۲، قادر گشته رکورد پرواز از طریق انرژی خورشیدی را شکسته و در مدت ۵ روز، از کشور ژاپن خود را به جزیره هاوایی در ایالات ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

سیزدهم تیر ماه بود که برایتان نوشتیم هواپیمای Solar Impulse ۲، قادر گشته رکورد پرواز از طریق انرژی خورشیدی را شکسته و در مدت ۵ روز، از کشور ژاپن خود را به جزیره هاوایی در ایالات متحده برساند.

پرواز یاد شده ۱۱۷ ساعت و ۵۲ دقیقه به طول انجامید و اکنون خبر می رسد که باتری های این هواپیمای خورشیدی، پس از انجام پرواز طولانی مدت خود با مشکلاتی رو به رو شده اند و در نتیجه، Solar Impulse ۲ اکنون قادر نیست به سرعت، سفر دور دنیای خود را ادامه دهد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس بیانیه خبری منتشر شده از سوی تیم پرواز، اعلام گشته که این هواپیما برای مدت ۲ الی ۳ هفته به تعمیر نیاز خواهد داشت. خدمه این هواپیما می گویند پس از آغاز سفر از شهر ناگویا در کشور ژاپن تا رسیدن به جزیره هاوایی در ایالات متحده، مشاهده می کرده اند که گاهی دمای باتری ها به شدت بالا رفته و با تولید حرارت بسیار بالایی رو به رو شده اند.

این تیم دو نفره از خدمه پرواز اذعان دارد که در مهار گرمای باتری ها ناتوان بوده و همین امر اکنون باعث صدماتی به هواپیمای Solar Impulse شده است. لازم به ذکر است که این هواپیما برای جذب بهتر نور خورشید در طول روز، تا فاصله ۸.۵ کیلومتر از سطح زمین بالا می رفت و سپس در شب ها نیز با فاصله اندک از سطح زمین به همراه سرعت پایین، به سفر خود ادامه می داد. حال همانگونه که گفتیم، تیم یاد شده می گوید که گرمای بیش از اندازه موجب آسیب رساندن به عایق باتری های مورد استفاده در این هواپیمای خورشیدی شده است.

در بیانیه خبری، گفته شده که آسیب هایی به بخش های مختلف باتری وارد شده و آن بخش ها نیز به سادگی قابل تعمیر و یا تعویض نیستند. در نتیجه عنوان گشته که برای انجام پروازهای مجدد، نیاز است تا برخی از قسمت ها به شکل کلی تعویض گردند؛ اقدامی که چند هفته طول خواهد کشید.

در این مدت مهندسان نیز در پی طراحی باتری های جدیدی برای این هواپیما خواهند بود تا مشکل گرما و آسیب رسیدن به این بخش دوباره تکرار نگردد.

مدیر عامل Solar Impulse و خلبان این هواپیما به نام André Borschberg، اذعان داشته تا زمانی که مشکلات هواپیما به شکل کامل مرتفع نگردد، سفر به دور دنیا را ادامه نخواهد داد. این تیم خبر می دهد که ۲ Solar Impulse به زودی پرواز های خود را در ایالت های مختلف آمریکا انجام خواهد داد و سپس به سوی دبی باز خواهد گشت تا به این شکل، پروازهایش به دور دنیا را پایان دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • TWRP
    TWRP | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    مشکله دیگه
    گاهی اوقات پیش میاد

  • علی
    علی | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    به هر حال هر رکوردشکنی سختی های خاص خودشو داره اگه راحت بود که دیگه اسمشو نمی شد گذاشت رکوردشکنی . بعضی از رکورد شکنی ها جنبه ی فردی دارن و باعث معروف شدن یه نفر می شه بعضیا یک ملت ولی بعضیا عین این به جهان کمک می کنه فرض کنین رقابتی برای پرواز خورشیدی طولانی تری راه بیفته اون موقع ما می تونیم تو سال های نه چندان دور هواپیماهای مسافربری خورشیدی رو ببینیم ( تو ایران بعید می دونم به این زودیا خبری بشه) در کل امید وارم موفق بشن

مطالب پیشنهادی