ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [3 مرداد-10 مرداد]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مرور مقالات هفته

فلش بک: نیم نگاهی به گذشته ی سری Alone in the Dark

Alone-in-the-Dark-Logo

سال 1992 میلادی، اولین نسخه از تنها در تاریکی روی دیسک های فلاپی و ویندوز DOS عرضه شد و تحولی عظیم در سبک وحشت و اکشن ماجراجویی پدید آورد. هنوز با گذشت بیش از 20 سال از عرضه ی بازی، به زعم بسیاری، نسخه ی ابتدایی تنها در تاریکی، از بهترین های سبک وحشت به شمار می رود.

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می شود این گفته صحت داشته باشد. بازی در همان سال، جایزه ی بهترین گرافیک را دریافت نمود و نام خود را در کتاب های رکورد گینس به عنوان "اولین بازی سه بعدی ترسناک" ثبت کرد. هم چنین تا به حال لیست های زیادی از برترین بازی های تاریخ به تحریر در آمده که «تنها در تاریکی»، همواره در آن ها حضور داشته است.

داستان در عمارتی به نام لوییزیانا جریان می یافت و گیمر می توانست به انتخاب خود با کارکتر مونث (امیلی هارتوود) و یا مذکر (ادوارد کارنبی) به بازی بپردازد. داستان پردازی و طراحی لوکیشن های «تنها در تاریکی» به قدری فوق العاده بود که تاثیر آن ها را می توان در بازی هایی نظیر رزیدنت ایول و یا حتی سایلنت هیل مشاهده کرد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

الماس گمشده: آخر الزمان دو بعدی؛ معرفی بازی Deadlight

maxresdefault6

تاریکی، جوامع بشری رو به انقراض، حال و هوای آشفته ی مردمی که در دنیایی پر از اجساد متحرک رها شده اند و به دنبال نور امیدی برای زنده ماندن هستند، همه نشان دهنده ی جو حاکم بر محیط بازی Dead Light است.

همانطور که گفتیم این بازی به انقراض نسل بشر اشاره دارد و می بایست از جان خود و افرادی که در کنار شما هستند در مقابل موجوداتی خون خوار که در بازی از آن ها به نام "سایه" یاد می شود. محافظت کنید.

شما در نقش "وین" ظاهر می شوید، کسی که سال هاست در حال مبارزه با سایه هاست و آنقدر به این کار ادامه داده که دیگر جزئی از آن ها شده. وین از آن دسته از آدم هایی است که برای زنده ماندن خود و افرادی که کنارش هستند، دست به هر کاری می زند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

دریچه: نبرد قهرمانان؛ معرفی بازی دوتا 2

Dota-2

اگر بخواهیم لیستی از بهترین بازی های آنلاین رایگان تهیه کنیم، مسلما دوتا 2 در میان صدرنشینان این لیست قرار خواهد گرفت. همه ی ما کم و بیش با یکی از مادهای پر طرفدار وارکرفت، یعنی Defense of the Ancients یا به اختصار DotA آشنا هستیم. دوتا در سال 2003 برای اولین بار توسط توسعه دهنده ای به نام IceFrog به صورت یک ماد، برای وارکرفت 3 ساخته شد

طولی نکشید که این ماد، طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کرد و شهرتی جهانی پیدا نمود. گستردگی این شهرت تا جایی ادامه یافت که این بازی خوش ساخت در ژانر MOBA (Multiplayer Online Battle Arena)، رفته رفته تبدیل به یک ورزش الکترونیکی شد.

بعدها کار به جایی رسید که والو در سال 2009 تصمیم گرفت آیس فراگ را به استخدام خود درآورد و دوتا را چنگ بلیزارد بیرون بکشد. والو در انجام این کار بسیار موفق بود و توانست در جولای 2013 نسخه ی کامل دوتا 2 را به عنوان یک بازی رایگان (Free-to-Play)، روی پی سی عرضه کند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

رقابت پلی استیشن پلاس و اکس باکس لایو؛ ایستادن سونی بر لبه ی تیغ شکست یا پیروزی

playstation-plus

کنفرانس سونی در E3 2013 افسانه ای بود. این اتفاق در حالی روی داد که مایکروسافت به خاطر سیاست های خاص DRM های اکس باکس وان و همچنین قیمت بالای 500 دلاری کنسول، به دنبال راهی برای فرار از دست خریداران خشمگین خود می گشت.

سونی با نمایش های بسیار قدرتمند و موثر خود، توانست عمکرد بسیار خوبی در طول اجرای مراسم نشان دهد. با وجود قدرت بیشتر پلی استیشن 4 از اکس باکس وان، قیمت 400 دلاری برای زمان عرضه ی آن در نظر گرفته شده بود.

سونی برای طرفداران خود هر چه می خواستند را مهیا کرده بود و در آن روز به پیروزی شیرینی که هنوز هم پایان نپذیرفته، دست یافت. همچنین کمپانی یک راز کوچک را مخفی نگه داشت و آن پرداخت هزینه برای آنلاین بازی کردن بود.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

بخش دوم - مرور اخبار هفته

کوجیما و دل تورو همچنان برنامه ساخت یک بازی مشترک دارند

twcwusn2l1yoce5ovx96

گیرمو دل تورو، کارگردان و رمان نویس شهیر مکزیکی، چند سالی می شود که با هیدئو کوجیما، بازی ساز محبوب ژاپنی دوستی نزدیکی دارند و این مسئله هیچگاه پنهان نبوده. پیش از اینکه پروژه Silent Hills معرفی شود، این دو، بارها علاقه خود را به انجام پروژه ای مشترک اعلام داشتند.

اما Silent Hills به عنوان اولین کار مشترک این دو کارگردان با سابقه، به دلیل مشکلات عجیبی که گریبان گیر شرکت ناشر بازی، کونامی و کوجیما شد، خیلی زود به زباله دان منتقل شد و هیچ وقت قرار نیست این بازی توسط کارگردان هایی که می شناسیم ساخته شود.

اما دل تورو اخیرا در گفتگویی با وبسایت IGN، یک بار دیگر علاقه فراوان به همکاری با کوجیما را یادآور شد و اعلام داشت که همین حالا هم با خالق سری Metal Gear Solid در ارتباط نزدیک است.

وی می گوید که هر دو در حال برنامه ریزی برای انجام پروژه ای جدید هستند ولی این پروژه جدید قطعا هیچ ارتباطی با Silent Hills نخواهد داشت. به گفته دل تورو، این عنوان قرار بود پلی استیشن 4 را به پیش براند و عملکردی فوق العاده نشان دهد.

ممنوعیت استفاده از کنسول های بازی در چین برداشته شد

Screen-Shot-1394-05-04-at-10.19.07-w600

وال استریت ژورنال امروز گزارش داده که وزارت فرهنگ کشور چین، ممنوعیت ۱۵ ساله استفاده از کنسول های بازی در این کشور را از میان برداشته و در نتیجه کمپانی هایی نظیر سونی، نینتندو و مایکروسافت اکنون می توانند در سراسر کشور یاد شده محصولات خود را تولید کرده و به فروش برسانند.

استفاده از کنسول های گیمینگ ابتدا در سال ۲۰۰۰ ممنوع شد چرا که مقامات این کشور باور داشتند چنین محصولاتی، باعث ایجاد اختلالات روانی در کودکان می شوند و یا در بهترین حالت، می توانند تاثیری منفی بر ذهن و روان آنها بگذارند. سال گذشته کشور چین به طور آزمایشی، به برندهای تولید کننده کنسول های بازی اجازه داد تا در یک منطقه از شانگهای، به فعالیت مشغول گردند؛ جالب اینکه نام این مکان نیز «منطقه آزاد» گذاشته شد.

جدا از کاربرانی که به کنسول ها علاقه داشتند، سازندگان محصولات یاد شده نیز با مشکلات متعددی دست به گریبان بوده اند؛ چرا که هر سازنده برای ایجاد یک کارخانه تولید محصولات مرتبط با بازی های کامپیوتری، با دردسرهای فراوانی رو به رو بوده و از سوی دیگر مقامات دولتی نیز کنترل بسیار شدیدی بر تولیدات آنها و تک تک کنسول های فروش رفته داشتند.

حال تمام این مشکلات به شکل کامل از میان برداشته شده اند؛ به عبارتی می توان گفت شرکت های سازنده ی کنسول های بازی نیز با یک بازار بسیار بزرگ برای فروش محصولات خود رو به رو گشته اند. لازم به ذکر است که اگر چه در این ۱۵ سال، بازار سیاهی نیز برای فروش این اقلام در چین وجود داشته اما غیر قانونی بودن کنسول ها، گیمرها را به سوی استفاده از PC، موبایل و تبلت سوق داده؛ به شکلی که سازندگان محصولات مورد بحث اکنون باید تلاش کنند تا ذهن کاربران را برای استفاده از چنین محصولاتی آماده کنند.

اطلاعات جدیدی از بازی فال اوت 4 منتشر شد

url3

بتسدا، دمویی جدید از بازی فال اوت 4 را در کنفرانس Quakecon خود به نمایش در آورد که اطلاعات مختلفی درباره ی برخی ویژگی های بازی در اختیارمان می گذارد.

سگ همراه بازیکن، Dog Meat نام دارد و براساس سگ واقعی طراح اصلی بازی ساخته شده است. سازندگان از حرکات مختلف آن سگ در شرایط های متفاوت، فیلم برداری کرده اند تا داگ میت طبیعی ترین حرکات ممکن را ارائه کند.

بازیکن به محض خروج از پناهگاه یا Vault، و در همان اوایل بازی، می تواند داگ میت را پیدا کند. هم چنین در حالی که گیمر به کار خاصی مشغول است، می تواند سگ را به ساختمان های مختلف بفرستد تا آیتم های به درد بخور را جمع آور کند. ضمنا باید اشاره کرد تاد هاوارد، کارگردان بازی، چندی پیش در توییتر اعلام کرد که داگ میت نمی میرد.

یکی از کاراکترهایی که در طول بازی با وی برخورد خواهیم داشت، Preston Garvey نام دارد و گروهی از سربازان داوطلب را در جهت تامین رفاه عمومی به کار می گیرد. گیمر اگر مایل باشد، می تواند به مقر آن ها در کنکورد، واقع در ایالت ماساچوست، رفته و به عضویت این گروه در آید.

از دیگر همراهان احتمالی گیمر هم زنی است به نام Piper، و می توان او را در "شهر الماس" که روی خرابه های استادیوم Fenway Park ساخته شده است، یافت. پایپر از توانایی کاریزمای بسیار بالایی برخوردار است و برای رسیدن به اهدافش به راحتی دروغ می گوید.

چندین و چند همراه مختلف برای گیمر وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به Mr. Handy (ربات دستیار معروف)، پایپر، داگ میت و گاروی اشاره کرد. البته بازی بدون همراه هم قابل پیشروی است و گیمر اگر بازی را به این شکل دنبال کند، Perkهای خاصی دریافت خواهد کرد.

در کل 70 پرک در بازی وجود دارد که خود آن ها، هر یک به چند دسته تقسیم می شوند و در کل 275 قابلیت مختلف را برای گیمر به ارمغان می آورند.

بسیاری از انیمیشن های بازی به کمک موشن کپچر، ساخته و پرداخته شده اند اما انیمیشن چهره ها از این قاعده مستثنی اند. این بدان معناست که حرکات لب و لیپ سینک به صورت از پیش تعیین شده خواهد بود.

در آخر باید اضافه کرد که گیمر می تواند به شهرهایی چون لِکسینگتون و کویینزی نیز سفر کند.

فال اوت 4 در 10 نوامبر سال جاری برای اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. هم چنین لازم به ذکر است، بتسدا در کنفرانس خود تاکید کرد که نسخه ی اندروید بازی Fallout Shelter نیز ماه آینده ی میلادی در دسترس قرار می گیرد.

حفره امنیتی استیم، اطلاعات میلیون ها کاربر را در معرض خطر قرار داد

delicious_steam

در آخر هفته ی گذشته، باگ به وجود آمده در سیستم بازیابی رمز فراموش شده ی اکانت های استیم، سبب شد تا بسیاری از اطلاعات مربوط به حساب های کاربری، توسط کاربران معمولی ربوده شود.

طبق گفته های والو در مصاحبه با وبسایت کوتاکو، دلیل به وجود آمدن بسیاری از این هک ها، تنها باگی است که در سیستم ورود به حساب کاربری ایجاد شده بود.

اگر اکانت استیم داشته باشید، حتما می دانید که برای ورود به حساب کاربری از یک دستگاه تازه، نیاز به کد استیم گارد دارید. این کد که از طریق یک ایمیل برای شما ارسال می شود، مجوز ورود شما به اکانت تان را صادر می کند. اما حفره ی امنیتی این قسمت، مسبب اصلی همه ی این هک هاست.

با استفاده از این حفره ی امنیتی می توانستید بدون وارد کردن کد استیم گارد وارد هر حساب کاربری ای که می خواستید شوید و کلیه اطلاعات داخل آن را تغییر دهید. می توانید نحوه ی عملکرد این باگ را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

این برای اولین بار نیست که استیم توسط هکرها و کاربران مورد حمله قرار می گیرد. در گذشته با روش های متفاوتی حساب های کاربری افراد هک می شدند. یکی از این روش ها آن بود که لینکی توسط یک هکر برای شما ارسال می شد و با ورود به آن لینک، تمامی اطلاعات اکانت شما در اختیار هکر قرار می گرفت.

علاوه بر این زمانی که وبسایت توییج هک شد، بسیاری از حساب های کاربری افرادی که با استفاده از اکانت استیم خود وارد این وبسایت شده بودند، ربوده شد. با این وجود، تیم امنیتی والو عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته با سرعت قابل قبولی با این مشکلات رو به رو شده و به رفع آن ها بپردازد.

در ویدیوی زیر، می توانید شیوه هک شدن اکانت های استیم را مشاهده کنید. البته این ویدیو به منظور ایجاد آگاهی تهیه شده و جنبه اجرایی ندارد.

ریزر خرید Ouya را تایید کرد

ouya

چندی پیش خبر رسید که شرکت تولیدکننده قطعات جانبی پی سی، ریزر، نقشه ای برای خرید Ouya دارد. ریزر به سبب توسعه و ساخت ماوس، کیبورد، هدست و دیگر نیازمندی پی سی گیمرها شهرت دارد و Ouya استارتاپی با یک میکرو کنسول اندرویدی ناموفق است.

اما ریزر قرار نیست یک سخت افزار شکست خورده را خریداری کند و یک راست به سراغ نرم افزار توسعه داده شده توسط شرکت Ouya رفته است. با این حساب، ریزر قسمت اعظمی از کمپانی مذکور را خریداری کرده و قسمت دیگری را به حال خود رها نموده است.

ریزر قصد دارد پروژه اندروید تی وی خود را با قدرت هر چه تمام تر به پیش راند اما تا به حال شرکت های بسیاری وارد این تجارت شده و شکست خورده اند. بنابراین لازم نیست شرکت معتبری چون ریزر، راه پیموده شده توسط دیگران را دوباره تکرار کند.

با به خدمت گرفتن Ouya، حالا پروژه Forge TV یک قدم فراتر می رود و دو شرکت تجربه های شان را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. سیستم عامل اویا بیش از هزار بازی دارد و حالا اگر اقدام به روشن کردن میکرو کنسول اویا کنید، رابط کاربری Cortex ریزر اجرا می شود و استور اویا نیز برای اندروید تی وی بالا خواهد آمد.

کورتکس حداقل تا یک سال آینده از سخت افزار اویا پشتیبانی خواهد کرد اما طی این مدت کاربران به خرید و استفاده از Forge TV ترغیب خواهند شد. البته، برند Ouya فعالیت خود را به عنوان ناشر بازی های اندروید تی وی ادامه خواهد داد.

مین-لیانگ تان، مدیرعامل ریزر می گوید معامله به طور کامل با پول نقد انجام پذیرفته و تبادل سهامی صورت نگرفته است. قرارداد میان دو شرکت، 12 ژوئن به امضا طرفین رسیده است.

بخش سخت افزاری اویا و دیگر بخش های تجاری به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه می دهند. جولی اورمن، موسس و مدیرعامل شرکت نیز سمت خود را حفظ خواهد کرد تا اویا را به پیش راند.

هنوز مشخص نیست که اویا بدون بخش نرم افزاری خود چگونه می خواهد در بازار رقابتی پیش رو جان سالم به در برد اما جالب است بدانید که چند ماه پیش، علی بابا 10 میلیون دلار روی اویا سرمایه گذاری کرده است.

مافیا 3 تایید شد؛ رونمایی کامل هفته آینده در گیمزکام آلمان

mafia_header_1-600x229

دقایقی پیش، شرکت 2K Games رسما از عنوان Mafia 3 پرده برداشت و قول رونمایی کامل از آن را در گیمزکام آلمان داد. گیمزکام 2015 در شهر کلن آلمان از تاریخ 6 آگوست، برابر با 15 شهریور آغاز می گردد و به مدت سه روز جریان خواهد یافت.

ناشر بازی، 2K Games در ایمیلی که به رسانه ها ارسال نموده، قول انتشار اولین تریلر بازی را در روز چهارشنبه هفته آینده راس ساعت 16:30 داد. علاوه بر این تریلر، Mafia III در نمایشگاه گیمزکام آلمان پشت درهای بسته به خبرنگاران و منتقدین نشان داده خواهد شد.

از چند ماه پیش، شایعاتی مبنی بر توسعه و ساخت این بازی شنیده می شد و بسیاری بر این باور بودند که Mafia III مراحل ابتدایی خود را سپری می کند. این شایعات از ثبت چند دامنه مرتبط توسط 2K Games آغاز گشت و به توییت های مشکوک ختم شد.

Mafia II در سال 2010 برای پی سی، پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 منتشر شد اما علی رغم انتظار نتوانست مانند نسخه اول ظاهر شود. اگرچه هنوز استودیو توسعه دهنده این بازی مشخص نیست، اما کاملا واضح است که دانیل واورا، نویسنده دو نسخه پیشین، در توسعه این عنوان هیچ نقشی ندارد.

فروش کلی Wii U از مرز 10 میلیون گذشت

WiiU-3DS

نینتندو اگرچه نسل گذشته را با کنسول های Wii و NDS توانست موفق پشت سر بگذارد اما همانطور که انتظار می رفت، Wii U به واسطه پشتیبانی اندک توسط سازندگان خارجی، نتوانست فروش بالایی به دست آورد.

طی تقریبا دو سال و نیمی که از عرضه بازی گذشته، نینتندو موفق به فروش 10.1 میلیون واحدی از کنسول خانگی خود شده. اگرچه اهالی کیوتو پس از درگذشت مدیرعامل محبوب شان روزگار خوشی ندارند اما فروش Wii U در فصل مالی گذشته نسبتا قابل قبول بود.

در نتیجه، طبق آخرین اعلام، فروش Wii U به 10.1 میلیون نسخه رسید و تا به حال 61.23 میلیون بازی فروخته شده (نرخ تقریبی 6 بازی برای هر کنسول). 3DS نیز تا آخر ماه ژوئن، 53.07 میلیون فروش داشته. این رقم برای Wii و NDS به ترتیب 101.56 و 154.01 میلیون واحد است.

از اول آوریل 2015 تا پایان ماه ژوئن، نینتندو 1.01 میلیون 3DS و 460 هزار Wii U به فروش رسانده. این شرکت در نظر دارد این رقم را تا انتهاب سال به 7.6 میلیون برای 3DS و 3.4 میلیون برای Wii U افزایش دهد.

ماوس و کیبورد مخصوص برای پلی استیشن 4 در راه است

51DOWU3FW1L._SL1000_-ds1-670x267-constrain

پی سی گیمرها یک دلیل بسیار منطقی و انکار نشدنی برای تحقیر کنسول گیمرها دارند و آن هم چیزی نیست جز تنوع بیشتر کنترلرها روی پی سی. اگر با کامپیوتر بازی کنید، می توانید هر مدل کنترلری که می خواهید داشته باشید، از ماوس و کیبورد گرفته تا حتی کنترلرهای کنسول هایی چون پلی استیشن 4 و اکس باکس وان.

اما شرکت Hori در حال پر کردن این خلا برای دارندگان کنسول پلی استیشن 4 است و اگر اکس باکس وان دارید باید بدانید که احتمالا این قابلیت به زودی برای شما فراهم می شود.

آمازون ژاپن و انگلستان اخیرا محصولی با نام Tactical Assault Commander را برای پلی استیشن 4 در فروشگاه خود قرار داده اند. در واقع، Tactical Assault Commander یک ست ماوس و کیبورد با ویژگی های منحصر به فرد است. برای مثال در قسمت پشتی کیبورد، تاچ پد مخصوصی قرار داده شده که شبیه ساز تاچ پد کنترلر دوال شاک 4 است.

کنترلر جدید شرکت Hori، از پلی استیشن 3 نیز پشتیبانی به عمل می آورد و 14904 ین (تقریبا 120 دلار، 86.35 پوند) قیمت گذاری شده است. 30 نوامبر، زمانی است که می توانید این محصول را خریداری کنید.

تصاویر این ماوس و کیبورد را از این لینک می توانید مشاهده کنید.

پلی استیشن 4 های دو ترابایتی مرجوعی هستند

PS4-logo-201_440-ds1-670x378-constrain

فروشگاه بزرگ و زنجیره ای گیم استاپ، در حال فروش کنسول های پلی استیشن 4 با هاردهای دو ترابایتی است، در حالی که کنسول های اصلی سونی تنها با هاردهای 500 گیگابایت و 1 ترابایت در دسترس هستند. اما ماجرای این کنسول های خاص چیست؟

وسایل الکتریکی هر چقدر هم مهندسی شده طراحی شوند، باز هم درصد خطای خاصی را شامل می شوند، بنابراین کنسول های بازی هم حتی ممکن است خراب شوند. کنسول های مرجوعی، تعمیر شده و با برچسب Refurbished دوباره به بازار عرضه می شوند، اما این بار با قیمتی نازل تر. کنسول هایی که در حال حاضر توسط گیم استاپ فروخته می شود نیز پیرو همین ماجرا هستند.

کنسول های 2 ترابایتی در حال حاضر با قیمت 480 دلار به فروش می رسند. در واقع اگرچه این کنسول ها یک بار تعمیر شده اند، اما برای پرداخت هزینه های تعمیر و البته 1500 گیگابایت فضای اضافه، باید 130 دلار بیشتر از حالت عادی بپردازید.

احتمالا به زودی شاهد حضور این محصول در بازارهای داخلی خواهیم بود و خرده فروشی های بیشتری در منطقه اقدام به فروش کنسول های مرجوعی با هارد دو ترابایت کنند، بنابراین لازم است پیش از پرداخت بهای هنگفت آن، به مرجوعی بودن آن ها توجه داشته باشید.

کنسول بعدی نینتندو احتمالا براساس تکنولوژی واقعیت مجازی خواهد بود

muppets

براساس گزارش ها و تئوری های مطرح شده، احتمالا کنسول بعدی نینتندو، ملقب به NX، بر پایه و مبنای تکنولوژی های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده ساخته خواهد شد. وبسایت Digi-Capital در یادداشتی متفاوت، به بررسی گفته ها و سخنان مدیران بالا رتبه نینتندو پرداخته و از منظری متفاوت به NX نگاه کرده است.

ساتورو ایواتا، یک ماه پیش در گفتگویی اعلام نمود که نینتندو قصد ندارد با دیگر شرکت های بزرگ تولید کننده کنسول بازی وارد رقابت شود و تولید تکنولوژی و محتوایی جدید مد نظر آن هاست، وی چنین رویکردی را استراتژی اقیانوس آبی خطاب کرد.

براساس استراتژی اقیانوس آبی که میاموتو نیز پس از مرگ ایواتا به ادامه آن راه اشاره داشت، نینتندو قرار نیست یک اکس باکس یا پلی استیشن بسازد، بلکه می خواهد فضایی نو به وجود آورد تا سلطانی بلامنازع باشد.

روزی نیست که در مورد هدست های واقعیت مجازی خبری جالب توجه نشنویم و می دانیم که سال 2016 زمانی است برای انفجار این بازار. اما مسئولین نینتندو معتقدند هر کدام به صورت جداگانه بارها در مورد عدم جذابیت واقعیت مجازی در مرحله فعلی گفته اند.

نینتندو تولید کننده بازی های ویدیویی است و اگر می گوید این تکنولوژی هنوز به مرحله «مفرح» بودن نرسیده، باید باور کنیم. متخصصین نینتندو در ژاپن به دنیای تکنولوژی جور دیگری نگاه می کنند و برخلاف سونی و مایکروسافت که هر کدام درگیر بخش های دیگری نیز هستند، ساکنین کیوتو، دنیا را از پنجره سرگرمی می بینند.

وبسایت Digi-Capital در تحلیل و بررسی خود می گوید، اگر نینتندو قرار است در حوزه سرگرمی و البته تکنولوژی پیشران باشد، باید راه حلی مخصوص به خود برای بازار واقعیت مجازی ارائه دهد. نویسنده این مطلب اشاره دارد که شور و اشتیاق عمومی، تا سال 2020 می تواند 150 میلیارد دلار سرمایه روانه خزانه نینتندو، سونی، مایکروسافت، HTC، فیسبوک و دیگر تولیدکنندگان هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کند!

در تحلیل به این مسئله اشاره شده که کنسول بعدی نینتندو قرار نیست هم اندازه پلی استیشن 4 و اکس باکس وان قدرت داشته باشد، حتی قرار نیست هدستی بسازد که آن را روی سر بگذاریم. ایواتا به استراتژی اقیانوس آبی اشاره داشت و NX نیز راه حلی نینتندویی برای موفقیت در بازار است.

پس از عقد قرارداد با شرکت DeNA، ایواتا به توسعه دهندگان اجازه داد تا ماریو و زلدا را روی میلیون ها تلفن همراه و تبلت در سراسر جهان بفرستند و از انزوا خارج شوند، نینتندو طی یکی-دو سال می تواند به محبوب ترین سازنده بازی های موبایل نیز تبدیل شود و همانطور که ایواتا به آن اشاره کرد، ورود به بازار تلفن های همراه قطعا با NX ارتباط خواهد داشت.

پس چه چیزی بهتر از این که به اندازه یک لمس ساده به کاربر نزدیک باشید؟ شاید حتی بخشی از کنسول بعدی نینتندو همین حالا در دستان شما باشد. بله، کاملا درست است، دقیقا در مورد تلفن های همراه صحبت می کنیم.

همانند کاری که سامسونگ با کهکشانی های خود و هدست Gear VR انجام داد، کنسول نینتندو نیز می تواند از گستردگی و مقبولیت عمومی تلفن های همراه بهره برد. ایواتا چندی پیش در این ارتباط نطقی طولانی داشت و با قاطعیت تمام گفت: «هدف ما این است که پلی میان دستگاه های هوشمند و سخت افزارهای مخصوص بازی های ویدیویی ایجاد کنیم... کنسول های بازی و دستگاه های هوشمند از همکاری با یکدیگر سود خواهند برد».

جدا از پیش بینی های Digi-Capital، پیش از E3 بود که شایعه شده بود نینتندو می خواهد از هدست واقعیت مجازی مخصوص خود پرده بردارد. بنابراین هیچ بعید نیست واقعا با کنسولی متفاوت طرف باشیم که تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به جلو خواهد راند.

تایتانفال جدید برای کشورهای آسیایی در راه است

titanfall_expedition_DLC_3-600x337

بازار بازی های ویدیویی در آسیای شرقی، به گونه ای متفاوت گیمرهای مشتاق را به سوی خود جلب می کند. مردم در کشورهایی نظیر چین و کره بیشتر به انجام بازی های رایگان (Free-to-Play) می پردازند و ناشرهای بزرگ منطقه ای سعی می کنند با بومی سازی بازی های مطرح جهان، سود خوبی به دست آورند.

شرکت Nexon که چندی پیش ورژن مخصوص و رایگانی از Counter-Strike با محوریت زامبی ها تولید کرده بود، حالا به سراغ الکترونیک آرتز و سری بازی محبوب Titanfall رفته است.

تایتانفال جدیدی که Nexon ناشر منطقه ای آن خواهد بود، قطع به یقین Titanfall 2 نیست و احتمالا براساس نسخه اول تایتانفال ساخته و به صورت رایگان برای پی سی منتشر خواهد شد. البته هیچ کدام از این اطلاعات به صورت رسمی اعلام نشده اند اما از بیانیه الکترونیک آرتز و نکسون می توان اینگونه برداشت کرد.

در بیانیه منتشر شده توسط این دو شرکت آمده است: «ما چشم انتظاریم تا با تیم های با استعداد در Respawn و الکترونیک آرتز کار کنیم و از تخصص Nexon در زمینه بازی های رایگان استفاده نماییم تا بازی آنلاین درگیرکننده و جدیدی بر اساس Titanfall برای بازار آسیا بسازیم».

اولین نسخه از Titanfall برای پی سی، اکس باکس وان و اکس باکس 360 منتشر شد اما الکترونیک آرتز از نتیجه قرارداد با مایکروسافت چندان راضی نبود و حالا قصد دارد نسخه دوم را برای کنسول سونی هم منتشر کند.

مدیر برند اکس باکس از موفقیت سونی و مایکروسافت می گوید

ps4_vs_xbox_one

فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس در مایکروسافت، به خوشرویی خوش اخلاقی شهرت بسیار دارد. وی در مدت زمان اندکی که کشتی بحران زده بخش اکس باکس را به عهده داشت، توانست آن را به ساحل امنی هدایت کند و نظاره گر رقیبی باشد که حالا با او فاصله بسیاری دارد.

حقیقت این است که مایکروسافت با یک رونمایی فاجعه بار از اکس باکس وان، اعتبار خود را در بازاری که برنده نسبی آن بود از بین برد و حالا اسپنسر طی طرحی چندین ساله سعی دارد دوباره مایکروسافت را به اوج برساند و تعریف و تمجید از رقیبی چون سونی، روز به روز از بار منفی پیرامون برند اکس باکس می کاهد.

در فروش کلی و جهانی، مایکروسافت در تعقیب سونی است و بخش عظیمی از بازار اروپا را به ژاپنی ها باخته اند اما در آمریکا اوضاع متفاوت است. اگرچه در آمریکای شمالی هم باز پلی استیشن 4 پرفروش ترین کنسول به حساب می آید اما اکس باکس وان بسیار نزدیک به آن حرکت می کند.

وی در مصاحبه ای که با GamesRadar انجام داد، به مسئله موفقیت کنسول ها اشاره نمود: «من چند باری این را گفته ام، اما چهار سال پیش، زمانی که این مصاحبه ها را می کردم، مرتبا پرسیده می شد 'آیا مردم باز هم به کنسول احتیاج دارند؟' یا 'آیا کنسول ها دیگر نمرده اند؟ همه دارند روی تلفن های شان بازی می کنند.'».

وی رقابت با سونی را مثبت می داند و از نگاه او، همین عامل سبب شده که هر دو شرکت در زمینه تولید کنسول های بازی موفق باشند و بتوانند محصولاتی با کیفیت بالا تولید نمایند. وی به فروش بیست میلیونی پلی استیشن 4 اشاره می کند و می گوید مایکروسافت نسبت به سال 2005 تا 2007، اکس باکس وان های بیشتری نسبت به اکس باکس 360 فروخته است.

طی مدت زمانی مشابه، اکس باکس 360 تقریبا 12 میلیون فروش داشت و حالا اسپنسر خوشحال است که اگر چه به 20 میلیون پلی استیشن 4 نرسیده اند، حداقل توانسته اند از 12 میلیون گذر کرده و رکورد جدیدی در تاریخ اکس باکس به ثبت برسانند. این روند در پایان سال و زمانی که انحصاری های بزرگ مایکروسافت منتشر شوند ادامه خواهد یافت و سال 2015 قطعا به کام مایکروسافت خواهد بود.

وی در مورد نینتندو و کنسول بعدی اش می گوید: «ما [مایکروسافت و سونی]، هر دو خیلی عالی کار می کنیم، و من فکر می کنید نینتندو نقشه هایی برای آینده دارد. من نمی دانم که NX چیست اما فوق العاده است که ببینیم تجارت [کنسول های بازی] رو به تکامل است.»

هفته آینده، گیمزکام 2015 در یکی از بزرگ ترین و مهم ترین کشورهای اروپایی، آلمان، برگزار خواهد شد و اسپنسر و تیم اش امید دارند تا با نمایشی جذاب، بازار اروپا را هم به چنگ آورند.

او کاملا از برتری سونی آگاه است: «سونی کارش را در این بازارها بسیار خوب انجام می دهد و توانستند موفقیتی در آن منطقه به دست آورند. من به کارهایی که انجام می دهند توجه می کنم، چرا که واقعا کارشان عالی است و می خواهم مطمئن شوم که در مسیر موفقیت، هوشمندانه عمل می کنیم».

بازار آمریکای لاتین تا حدودی با برند اکس باکس صمیمانه تر برخورد می کند و حالا با توجه به رفع ممنوعیت ها در بازار چین، مایکروسافت می تواند ورودی رویایی به بازاری یک میلیارد نفره داشته باشد.

اسکوئر انیکس: انحصاری کردن توم ریدر برای اکس باکس تصمیم سختی بود

rise_of_the_tomb_raider_lara-600x293

پس از اعلام انحصار زمانی توم ریدر جدید برای پلتفرم های اکس باکس وان و اکس باکس 360، طرفداران این سری اندکی ناامید شدند. میلیون ها نفر انتظار بازی برای پی سی و پلی استیشن 4 را می کشیدند و اسکوئر انیکس به یک باره اعلام کرد که Rise of the Tomb Raider یک سال در انحصار کنسولی مایکروسافت باقی خواهد ماند.

اما به نظر می رسد که ناشرین این بازی از گرفتن چنین تصمیمی چندان خوشحال نیستند و می دانند این تصمیم اگرچه فرآیند ساخت بازی را ساده تر کرده، اما از سوی دیگر به میلیون ها طرفدار بازی نیز بی توجهی شده.

فیل راجرز، مدیرعامل اسکوئر انیکس در غرب در گفتگوی خود با Examiner به این مسئله اعتراف می کند که تصمیم بسیار سختی گرفتند: «من امیدوارم طرفداران بدانند که این تصمیم آسانی نبود من فکر می کنم، هر نوع همکاری در چنین سطحی، تصمیمی خواهد بود که مدت زمان زیادی ما را درگیر خود خواهد کرد. تصمیمات در سطوح استودیوها را بسیار بسیار جدی می گیریم. می دانستیم که در کوتاه مدت، این تصمیم طرفداران را ناامید خواهد کرد».

سپس وی از همکاری با مایکروسافت می گوید: «ما در حال بزرگ کردن IP خود هستیم، این یک تصمیم بلند مدت است. ما می خواهیم Tomb Raider را به مرحله بعد ببریم، با اعتقاد، شور و قدرت بالای مایکروسافت، ما معتقدیم عنوانی خواهیم ساخت که تا سال های پیش رو مردم از آن لذت می برند.».

Rise of the Tomb Raider در نوامبر امسال برای اکس باکس وان و اکس باکس 360 منتشر خواهد شد. ورژن پی سی تا بهار 2016 و ورژن پلی استیشن 4 نیز تا پاییز 2016، تاخیر خورده اند.

بازی ZombiU برای کنسول های نسل هشتم و پی سی منتشر خواهد شد

ZombiU

کمپانی یوبی سافت امروز تایید نمود بازی ZombiU، که پیش از این و در سال 2012 به صورت انحصاری برای کنسول Wii U عرضه شده بود، حالا قرار است راه خود را به سمت کنسول های نسل هشتم و پی سی باز کند.

اوایل ماه گذشته ی میلادی گزارشات و شایعات متعددی درباره ی انتشار مجدد ZombiU مطرح شده بود و بعد از آن نیز کشور تایوان، بازی را در لیست آخرین رده بندی های سنی خود قرار داد. اعلام رسمی یوبی سافت مهر تاییدی بود بر تمام این شایعات.

به گفته ی ناشر بازی، Zombi برای کنسول های نسل جدید بهینه شده و کیفیت قابل قبولی را به نمایش می گذارد. ضمنا نسخه ی عرضه شده برای نسل هشتم، فاقد بخش چند نفره خواهد بود. عرضه ی بازی برای 18 آگوست سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

بازی Zombi پیرو سبک اول شخص ترسناک بوده و وقایع داستانی آن در لندن به وقوع می پیوندد. گیمر در نقش یکی از بازماندگان آخرالزمان زامبی ها، باید با جمع آوری آیتم های مورد نیاز، زامبی ها را از پیش رو بردارد. اگر کاراکتر گیمر کشته شود، از بین رفته و کنترل شخصیت دیگری به بازیکن داده می شود. لازم به ذکر است که نسخه ی Wii U بازی توانست در زمان انتشار، میانگین نمره ی 77 را از سایت متاکرتیک دریافت نماید.

گزارش مالی الکترونیک آرتز منتشر شد؛ اکس باکس وان و پلی استیشن 4 می تازند

EA

الکترونیک آرتز گزارش مالی خود را در سه ماهه ی اول سال مالی 2016 (مربوط به بازه ی زمانی 1 آپریل تا 30 ژوئن) منتشر کرد. همه چیز حاکی از این است که الکترونیک آرتز به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.

میزان فروش و درآمد این شرکت، هر دو، بسیار بالاتر از انتظارات و پیش بینی ها ظاهر شدند. البته کمبود محتوا و عناوین مهم باعث شده که سود دهی الکترونیک آرتز نسبت به سال قبل، کمی کمتر باشد.

در خصوص این گزارش مالی گفته شده است که:

  • در این بازه ی زمانی و بدون در نظر گیری اصول حسابداری پذیرفته همگانی (GAAP)، این شرکت توانسته به سود 693 میلیون دلاری برسد و این در حالیست که پیش بینی ها، رقم 640 میلیون دلار را نشان می دادند.
  • الکترونیک آرتز توانسته بدون در نظر گیری GAAP، ارزش خود را 50 میلیون دلار افزایش داده و به رقم کلی 4.450 میلیارد دلار برساند. هم چنین سود هر سهم از 0.10 دلار، به 2.85 دلار برای هر سهم رسیده است.

EA1

در پایین می توانید برخی نکات اشاره شده از سوی الکترونیک آرتز را در راستای انتشار گزارش مالی مطالعه کنید:

  • در نمایشگاه E3 امسال، عناوین الکترونیک آرتز، 132 جایزه دریافت کردند که البته 4 عدد از این جوایز، از سوی Game Critic Awards اهدا شد. بهترین بازی اکشن و بهترین بازی آنلاین چند نفره برای Star Wars Battlefront، بهترین بازی مسابقه ای برای Need For Speed و بهترین بازی ورزشی برای Fifa 16.
  • در هفته ی E3، تریلرها، دموها و نمایش های زنده ی الکترونیک آرتز، بیش از 53 میلیون بار دیده شدند.
  • بازیکنانِ دو بازی Battlefield 4 و Battlefield Hardline در سه ماهه ی اول، بیش از 170 میلیون ساعت گیم پلی را به ثبت رساندند.
  • در سه ماهه ی اول، به طور میانگین بیش از 150 میلیون کاربر فعال در هر ماه، به انجام بازی های موبایل الکترونیک آرتز پرداخته اند.
  • در سه ماهه ی اول، به طور میانگین در هر روز، بیش از 16 میلیون مسابقه در بازی Fifa 15 انجام شده است.

در جدول زیر می توانید میزان درآمد کمپانی را به تفکیک ناحیه و پلتفرم مشاهده کنید. اکس باکس وان و پلی استیشن 4 پیشتازان فروش به شمار می روند و سهم خود را سال به سال و با گذشت هر سه ماهه افزایش می دهند.

EA2

این شرکت هم چنین نقطه نظر خود را درباره ی سه ماهه ی جاری سال میلادی منتشر کرده است. نکته ی جالب اینجاست که الکترونیک آرتز انتظار دارد سود بیشتری از بازی های دیجیتالی نسبت به بازی های فیزیکی به دست آورد:

EA3

در نهایت هم برنامه ریزی عرضه بازی های الکترونیک آرتز برای پی سی و کنسول ها در سال مالی جاری اعلام شده است. باید اشاره کرد که بازی Unravel، که به تازگی معرفی شده و هنوز تاریخ عرضه ی آن مشخص نیست، برای سه ماهه ی چهارم برنامه ریزی شده؛ بنابراین در زمانی بین 1 ژانویه تا 31 مارس منتشر خواهد شد:

EA4

بخش سوم - تریلرهای هفته

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • seyyed
    seyyed | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    خدایی گیمینگ دیگه مث قدیما حال نمیده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی