ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساندر پیچای بر صندلی مدیر عاملی نشست؛ گوگل زیر مجموعه ی هولدینگ آلفابت شد

لری پیج، از بنیانگذاران گوگل امروز طی پستی روی وبلاگ رسمی این شرکت از تغییراتی بزرگ و اساسی در ساختار آن خبر داد. بر اساس این پست اکنون ساندر پیچای، عهده دار سمت مدیر عاملی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

لری پیج، از بنیانگذاران گوگل امروز طی پستی روی وبلاگ رسمی این شرکت از تغییراتی بزرگ و اساسی در ساختار آن خبر داد. بر اساس این پست اکنون ساندر پیچای، عهده دار سمت مدیر عاملی کمپانی ساکن مانتین ویو -گوگل- شده و سرگی برین و پیج به صورت مشترک مالک و موسس شرکت هولدینگ جدیدی با عنوان آلفابت (Alpabet) خواهند بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنیست برین و پیج که حالا لقب مدیرعاملی هولدینگ مورد اشاره را یدک می کشند، همزمان و از دور بر گوگل و سایر زیر مجموعه های وابسته اش مانند پروژه ی بهبود زندگی Calico و یا سیستم تحویل مرسوله ی Wing نظارت هایی کلی خواهند داشت.

علاوه بر آنچه ذکر شد آلفابت بسیاری از ایده ها، عملیات ها و منابع اولیه و جانبی گوگل را نیز مدیریت خواهد نمود، برای هر یک از آنها مسئولان و مدیرانی جداگانه تخصیص خواهد داد و آنها را بدل به بخش هایی مجزا خواهد کرد. بر طبق سازماندهی تازه صورت پذیرفته ساندر پیچای هم اکنون در راس کمپانی موسوم به غول دنیای جستجوهای اینترنتی قرار گرفته و تنها واحد های جستجو، تبلیغات، نقشه، پلی استور، یوتوب و اندروید (همگی محصولاتی مبتنی بر اینترنت هستند) تحت فرمانش هستند.

به زبان ساده تر دیگر بخش ها و واحد های باقی مانده از این به بعد از پیکره اصلی گوگل جدا شده و به زیر دسته آلفابت تبدیل می گردند.

طبق اسناد و مدارک رسمی موجود، تغییر ساختار، در ساز و کارهای مالی گوگل نیز دگرگونی هایی را پدید آورده؛ از این پس سهام پیشین این کمپانی در بازار با یک پله ارتقا و به شکلی برابر نقش سهام هولدینگ آلفابت را عهده دار خواهند شد، که البته همین امر سبب گشته این سهام در فاصله ی کوتاهی از انتشار خبر با ۴ درصد افزایش ارزش مواجه گردند.

لری پیج در توضیح آنچه اتفاق افتاده نوشته است: "ما به جد باور داریم با گذر زمان کمپانی ها عادت می کنند تا روند و روتینی تکراری را با آسایش و آرامش و به صورت مداوم دنبال نمایند و از هر گونه تغییری پرهیز کنند. اما در دنیای تکنولوژی که ایده های انقلابی سبب پدید آمدن اتفاق بزرگ بعدی می شوند، برای موفقیت باید از منطقه ی آرامش و آسایش به دور بوده و دائماً خود را با چالش های جدید مواجه کنید."

123847407_394096c

در میان همه ی دگرگونی های انجام گرفته حالا ساندر پیچای که تا به امروز واحدهای کروم OS و اندروید را هدایت می کرده، نقشش بیش از هر زمان دیگری پر رنگ تر گشته است. پیج می نویسد "برای من و هیئت مدیره کاملاً آشکار شده بود که وقتش است به ساندر بیشتر میدان داده و مدیرعاملی را به او بسپاریم. بسیار خوشنودم که فردی با استعداد و درایت او در مسند کارها قرار گرفته."

از آغاز ما همواره اشتیاق بالایی برای انجام کارهایی بیشتر داشته ایم.

در حالیکه خبر فوق الذکر بازار وال استریت و دنیای تکنولوژی را در بهت و حیرت قرار داده، ولی نمی توان کتمان کرد که رویکرد یاد شده و تغییر ساختار انجام گرفته از اندکی قبل قابل پیش بینی بودند. پیج و برین طی سال های اخیر هر دو بیش از هر زمان دیگری به ایده ها و پروژه های آینده نگارنه و جاه طلبانه تمایل نشان داده اند و گوگل اکس و آنچه که در آن می گذرد نمودی از رفتارها و خواسته های اخیر این دو نفر به حساب می آید.

آلفابت اکنون به لری و سرگی فرصت می دهد تا ضمن حفظ دیدگاه هایشان تمرکز مجموعه های سود ده و فعال را از پروژه های آینده نگرانه و تحقیقاتی مجزا نگه داشته، مرزهای مابین آنها را مشخص تر نموده، هر یک را بسیار ساده تر از گذشته مدیریت و نظارت کنند و منابع را به شکل منطقی تری مابین شان تقسیم نمایند.

در سازماندهی کنونی هدف این است که هسته های اصلی کمپانی که بازدهی خوبی دارند بهتر و بیشتر بهبود یافته و پیشرفت کنند و در پس پرده و بدون ایجاد اختلال و حواس پرتی برای قسمت های مذکور، ایده های در حال توسعه و اتفاق بزرگ بعدی آهسته و پیوسته رقم بخورد.

پیج می گوید: "از آغاز ما همواره اشتیاق بالایی برای انجام کارهایی بیشتر داشته ایم؛ انجام کارهای بیشتر و با معناتر، آنهم تنها با منابعی که در اختیار داریم و این اشتیاق هنوز هم پا برجاست."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • gajeti.ir
    gajeti.ir | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

    بسیار مطلب جالبی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی