ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهش های صورت گرفته روی کهکشان نشان از مرگ آرام هستی دارند

قصد ترساندن شما را نداریم اما بسیاری از دانشمندان بر این باورند که هستی عاقبت می میرد و ستاره ها و حتی سیاه چاله ها آنقدر از خود انرژی آزاد می کنند که سرانجام چیزی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

قصد ترساندن شما را نداریم اما بسیاری از دانشمندان بر این باورند که هستی عاقبت می میرد و ستاره ها و حتی سیاه چاله ها آنقدر از خود انرژی آزاد می کنند که سرانجام چیزی برای آنها باقی نمی ماند.

و متاسفانه حالا شواهد قوی تری به دست آمده که نشان می دهد این زوال ناگزیر واقعیت دارد. دانشمندان با استفاده از تلسکوپ های رادیویی موفق شده اند که انرژی آزاد شده از 200 هزار کهکشان را با دقتی بالاتر از همیشه اندازه بگیرند و دریافته اند که ستاره های موجود در آنها تنها نیمی از میزان انرژی خود در 2 میلیارد سال پیش را آزاد می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم جهان در حال نابودی است و این مساله به هیچ وجه جای تعجب ندارد (براساس اصول و قواعد حاکم بر علم فیزیک، آنتروپی ناگزیر است) اما این فرضیه با تئوری های قبلی دال بر اینکه جهان ممکن است انرژی اش را حفظ یا بازیابی کند، در تناقض است.

البته این به معنای قریب الوقوع بودن نابودی جهان نیست و مدل های فعلی نشان می دهند که تا یک تریلیون سال بعد از انفجار بزرگ یا همان بیگ بنگ، همچنان ستاره های جدیدی در هستی متولد می شوند و مرگ کامل ستاره ها نیز بیش از یک کوانتیلیون سال (عدد یک همراه با 18 صفر در مقابل آن) به طول می انجامد.

و البته روشن است که با ظهور نشانه های مربوط به مرگ کهکشان و هستی، دیگر اثری از انسان وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    نویسنده مااز چی این بترسیم؟؟؟خورشید خانوم حد اکثر تا 3میلیون سال دیگه همینجوریه بعد اون تبدیل به یه غول سرخ میشه و زمینو می بلعه...اینم به کنار ما خودمون تا هزار سال دیگه زمینو یه آشغال دونی میکنیم خودمونم توش دفن میشیم...نگرانی ها زیادن..به هر حال این قانون طبیعته و نمی شه جلوشو گرفت

  • ط ـوسی
    ط ـوسی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    شکی نیست که روزی دنیا نابود میشه ...

  • اسمملعیل
    اسمملعیل | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    قانون پایستگی انرژی:انرژی هیچگاه خودبه خود به وجود نمی آید و هیچگاه از بین نمیرود بلکه از نوعی به نوع دیگر تبدیل و یا از جایی به جای دیگر منتقل میشود.

  • m. masoud
    m. masoud | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    هیچ چیزی ابدی نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی