ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست اسنپدراگون 820 از فناوری LTE با حداکثر سرعت 600 مگابیت بر ثانیه و شارژ هوشمند پشتیبانی می کند

چند وقتی است که اطلاعات زیادی در مورد چیپست اسنپدراگون 820 منتشر می شوند و هر روز قابلیت یا ویژگی تازه ای برای آن مطرح می شود. اما در جدیدترین خبر منتشر شده در این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

چند وقتی است که اطلاعات زیادی در مورد چیپست اسنپدراگون 820 منتشر می شوند و هر روز قابلیت یا ویژگی تازه ای برای آن مطرح می شود. اما در جدیدترین خبر منتشر شده در این رابطه کوالکام اعلام کرده که چیپست آتی نخستین پردازنده پشتیبانی کننده از فناوری پرسرعت LTE-Advanced با سرعت انتقال داده 600 مگابیت بر ثانیه را در خود جای داده است که رکورد سرعت قبلی را می شکند.

این چیپست همچنین قادر خواهد بود که عملیات آپلود را با سرعت 150 مگابیت بر ثانیه انجام دهد و علاوه بر این نخستین چیپی است که از تکنولوژی LTE-U بهره می گیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در مورد این چیپست بدانید.

طبق اعلام کوالکام اسنپدراگون 820 از استاندارد وای فای 802.11ad پشتیبانی می کند که البته نباید انتظار داشته باشید استفاده از تکنولوژی مذکور به این زودی ها برایتان فراهم گردد، در هر صورت این استاندارد، چیپست جدید کوالکام را به این زودی ها از رده خارج نخواهد کرد.

quickcharge-3

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که اسنپدراگون 820 در زمینه شارژ چه مزایایی دارد؟ براساس اعلام کوالکام تمرکز اسنپدراگون 820 بیشتر روی شارژ سریع هوشمند قرار دارد تا روی عملکرد صرف.

تکنولوژی جدید در نظر گرفته شده برای این چیپست به نام Quick Charge 3.0 در زمان شارژ شدن باتری دستگاه های موبایل در حدود 27 درصد سریع تر عمل می کند اما مهم ترین ویژگی این تکنولوژی الگوریتمی است که انرژی را در زمان شارژهای سریع، ذخیره کرده و نگه می دارد.

به لطف این الگوریتم میزان اتلاف انرژی باتری در حدود 45 درصد از تکنولوژی Quick Charge 2.0 کم تر است که این مساله می تواند عمر باتری دستگاه های موبایل و تبلت را به میزان زیادی بهبود ببخشد.

فناوری مذکور همچنین عملکرد بهتری را در زمان انتخاب ولتاژ دقیق مورد نیاز دستگاه شما از خود به نمایش می گذارد و در نتیجه خطر گرم شدن بیش از اندازه دستگاه ها یا کم شدن عمر مفید آنها را به میزان زیادی کاهش می دهد.

qualcomm-chips-2016

اما خبر بد اینجاست که درست مانند خود چیپست اسنپدراگون 820، لازم است که برای بهره مندی از همه این تکنولوژی ها و قابلیت ها تا سال آینده صبر کنید. البته بخشی از این فناوری ها کمی زودتر ارائه می شوند. برای نمونه اسنپدراگون 617 که قرار است اواخر سال جاری میلادی از راه برسد یک چیپست میان رده با هشت هسته است که از استاندارد LTE با سرعت 300 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند و تکنولوژی Quick Charge 3.0 برای آن نیز در نظر گرفته شده است.

علاوه بر اینها انتظار می رود که این تکنولوژی در دیگر چیپست های سری اسنپدراگون نیز به خدمت گرفته شود که از آن جمله می توان به مدل 430 (یک چیپست هشت هسته ای با سرعت 150 مگابیت بر ثانیه که قرار است در بهار سال 2016 از راه برسد) اشاره نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    ۸۲۰ برگ برندست
    اگر تو اینم درجا بزنه یعنی باید بشینه صفرایی که ازسودش کم میشه رو ببینه

  • Metal
    Metal | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    نويسنده مطلب انگار خبر نداره سال ٢٠١٣ روتر اپل اومد با سرعت ١٢٠٠ مگابيت در ثانيه سرعت بدون سيم روي واي -فاي. دارد
    و آيفون هاي جديد و آيپد اير ٢ سرعت ٨٩٠ مگابيت در ثانيه دارند روي واي -فاي

    • پویا
      پویا | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

      شما فرق اینترنت وایفای و دیتا رو میدونید؟
      در زیر میتونید اطلاعات مربوط به اینترنت دیتا 3g and LTE رو ببینید :
      HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE Cat4 150/50 Mbps, EV-DO Rev.A 3.1 Mbps

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی