ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل یک گام دیگر به تست ماشین های خودران خود نزدیک تر می شود

اپل خود را آماده می کند تا به صورت رسمی به اظهار نظر در مورد ماشین های خودران خود بپردازد. این غول تکنولوژی اخیرا با مقامات رسمی سازمان حمل و نقل کالیفرنیا ملاقاتی داشته تا در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

اپل خود را آماده می کند تا به صورت رسمی به اظهار نظر در مورد ماشین های خودران خود بپردازد.

این غول تکنولوژی اخیرا با مقامات رسمی سازمان حمل و نقل کالیفرنیا ملاقاتی داشته تا در مورد قوانین این ایالت در رابطه با ماشین های خودران با آن صحبت کند.

آنطور که یکی از نمایندگان این سازمان اظهار داشته، اداره حمل و نقل کالیفرنیا معمولا با شرکت های زیادی دیدار می کند تا در مورد فعالیت هایش با آنها به بحث و تبادل نظر بپردازد. نشست اخیر این سازمان با اپل نیز به منظور مرور مقررات آن در رابطه با ماشین های خودران بوده است.

براساس گزارش تازه ای که از سوی نشریه گاردین منتشر گردیده مایک مالتیک مشاور حقوقی رسمی اپل ملاقاتی یک ساعته را با برنارد سوریانو نایب رئیس، استفانی دائرتی مدیر برنامه ریزی و عملکرد و برایان سابلت مشاور ارشد حقوقی این سازمان داشته است.

چرا این نشست اهمیت دارد؟ در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در این رابطه بدانید.

اپل برای تست کردن ماشین های خودران در جاده ها و مسیرهای عمومی باید مجوز رسمی این سازمان را دریافت نماید و این یعنی به زودی شاهد انتشار اطلاعات تازه ای در مورد طرح های این شرکت در حوزه ماشین های خودران خواهیم بود.

نام پروژه سری اپل در مورد ماشین های بدون راننده که تحت عنوان «تایتان» از آن یاد می شود مدتی است که بر سر زبان ها افتاده است اما اهالی کوپرتینو با مدیریت فرایند تولید اولیه این ماشین ها توانستند این پروژه را تا حدود زیادی مخفی نگه دارند و در حال حاضر صرفا به واسطه برخی گزارشات می دانیم که این شرکت در تلاش است تا تکنولوژی ماشین های مورد بحث را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دهد.

ماه گذشته نیز اسنادی از سوی نشریه گاردین منتشر گردید که نشان می داد اپل درخواست تازه ای را برای استفاده از یک تاسیسات نظامی قدیمی جهت تست ماشین های خودرانش مطرح نموده و با وجود انتشار این گزارش، هیچگونه اطلاعاتی از سوی اهالی کوپرتینو در این رابطه مطرح نشد.

در روز سه شنبه هفته گذشته نیز، تیم کوک مدیر عامل این شرکت با حضور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال مطرح شده پیرامون طرح های اپل برای خودروهای بدون راننده موضعی کاملا خنثی به خود گرفت و هیچ سخنی در این رابطه به میان نیاورد.

او صرفا به گفتن این جمله بسنده کرد که «ما به محصولات مختلفی فکر می کنیم و در نهایت تصمیم می گیریم که انرژی خود را صرف تعداد محدودی از آنها نماییم.»

با وجود آنکه احتمال می رود اهالی کوپرتینو بخشی از انرژی خود را صرف توسعه این تکنولوژی کرده باشند، تاکنون چنین ماشین هایی را در خیابان های عمومی کالیفرنیا تست نکرده اند.

براساس خبر منتشر شده در سایت متعلق به سازمان حمل و نقل کالیفرنیا در حال حاضر 10 شرکت مختلف شامل گوگل، تسلا و BMW در این ایالت حضور دارند که مجوز تست ماشین های خودران خود را دریافته کرده اند و این سایت نیز با افزوده شدن نام های بیشتر به لیست دریافت کنندگان مجوز مرتبا به روز رسانی می شود.

google-selfdrivingcar

آخرین شرکتی که مجوز مذکور را دریافت کرده و نامش هم در لیست سازمان یاد شده آمده، هونداست و فعلا خبری از اپل در میان این اسامی نیست.

اما این حقیقت که شرکت مورد بحث با مقامات سازمان حمل و نقل کالیفرنیا ملاقات داشته می تواند نشان دهنده این مساله باشد که تکنولوژی آن به اندازه کافی به مرحله پختگی رسیده که وقت تست کردنش در خیابان ها و معابر عمومی رسیده است.

در هر صورت اگر اهالی کوپرتینو موفق شوند رضایت مقامات این سازمان را جلب نمایند و مجوزهای لازم را برای این منظور به دست بیاورند آنگاه لازم است که اطلاعات مناسب و خوبی را در این رابطه در اختیار ذهن های کنجکاو و به طور مشخص رسانه ها قرار دهند.

اما شرکت ها برای آنکه بتوانند مجوزهای لازم برای تست محصولاتشان را دریافت نمایند لازم است که رانندگانی آموزش دیده و کاملا حرفه ای در اختیار داشته باشند که سوابق رانندگی شان نیز کاملا پاک بوده و قبلا مرتکب هیچگونه خلافی نشده باشند.

این سازمان همچنین برای اعطای مجوز به اطلاعات مختلفی از قبیل نام سازنده، مدل و مواردی از این دست نیاز دارد و اپل هم باید هرگونه سانحه یا اختلال در عملکرد خودروی خود را ظرف تنها 10 روز از زمان بروز حادثه به سازمان حمل و نقل کالیفرنیا گزارش دهد.

گفتنی است که کالیفرنیا یکی از معدود حوزه های استحفاظی در ایالات متحده آمریکا است که برای تست ماشین های خودران قوانین جداگانه ای را وضع کرده است. فلوریدا، میشیگان، ویرجینیا، واشنگتن دی سی و نوادا نیز چهارچوب ویژه ای را برای مدیریت فرایند تست این قبیل وسایل نقلیه به تصویب رسانده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Fafa
    Fafa | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    جییلبریک هم میشن آیا؟

  • محمد
    محمد | ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

    فکر نمی کنم ماشین های خود ران اینده کوتاه مدتی داشته باشند اینکه بتوانیم مثلا تا 5 یا 10 سال اینده ان ها را همه جا ببینیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی