ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [21 الی 28 شهریور]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

هر آنچه در کنفرانس Tokyo Game Show سونی گذشت

sceja610

اگرچه انتظار خبر خاصی از توکیو گیم شو امسال نمی رفت، اما سونی به خوبی توانست دل ژاپنی ها را با نمایش چند ده عنوان پر زرق و برق به دست آورد. کاهش قیمت پلی استیشن 4، تغییر ظاهر کنسول و معرفی بسته الحاقی جدید Bloodborne از جذاب ترین اخبار نمایشگاه بودند اما باز هم سونی اخبار دیگری داشت.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain؛ آخرین یادگار پدر

MGSV-Cover

سال 1987 میلادی بود که اولین نسخه از فرنچایز بازی متال گیر پا به دنیای بازی های ویدئویی گذاشت. هیچکس و حتی خود هیدئو کوجیما فکرش را نمی کرد که متال گیر، روزی به یکی از برترین سری بازی های تاریخ بدل شود و با بیش از 9 نسخه ی اصلی و 5 نسخه ی جانبی یا Spin-Off، این چنین جای خود را در دل گیمرهای شرقی و غربی باز کند.

داستان درگیرکننده و دنیای عظیم و بی انتهای متال گیر، سبب شده که با تا به امروز، ده ها نسخه ی مختلف از این فرنچایز عرضه شوند و اگر نگوییم که هر یک از دیگری بهتر بوده اند، اجحافی بزرگ کرده ایم. سری متال گیر، با کارگردانی فوق العاده ی کوجیما، که انصافا از نوابغ صنعت بازی های ویدوئویی به شمار می رود، هیچ گاه به افول و سرنوشت بسیاری دیگر از سری بازی ها دچار نشد.

البته شاید علت این امر را بتوان در آن دانست که کوجیما، به معنای واقعی کلمه، عمر خود را وقف متال گیر کرد و حاضر نشد از آن دست بکشد. متال گیر به همراه تمام کاراکترهای آن، فرزندان کوجیما هستند و عشق او به دنیای این بازی، در تمام نسخه های آن مشهود است. کوجیما، متال گیر را آفرید و آن را بزرگ کرد.

اما حالا وقت آن رسیده که کوجیما، بعد از چیزی نزدیک به 30 سال، از ساخت سری بازی متال گیر دست بکشد و فرزند به بلوغ رسیده ی خود را رها کند. باعث شرم ساری و ناراحتی است که نسخه ی پنجم سری بازی متال گیر سالید (یا به عبارت دیگر، نسخه ی نهم سری متال گیر) آخرین ورژنی است که توسط کوجیما ساخته شده و دیگر شاید نام این مرد بزرگ را روی کاور نسخه های احتمالی بعدی مشاهده نکنیم.

اما همه چیز آنقدرها هم ناراحت کننده نیست؛ کوجیما برای آخرین بار، متال گیر را به غایت خود رساند و در اوج با آن خداحافظی کرد. فانتوم پین، شاهکار جدید (و شاید آخرِ) کوجیما است که تمام انتظارات ما را از سری متال گیر سالید و حتی بسیار بیش تر، برآورده می کند. فانتوم پین، نه تنها به اوج داستان نویسی، گیم پلی و گرافیک در سری متال گیر سالید دست یافته، بلکه به جرئت،  از برترین بازی هایی به شمار می رود که در تمام تاریخ بازی های ویدئویی عرضه شده است.

فانتوم پین با گیم پلی درگیرکننده و فوق العاده ی خود، رقیبی جدی برای دریافت بهترین بازی سال برشمرده می شود و باید دید که بعد از عرضه ی بازی هایی چون نسخه ی سوم ویچر و نسخه ی آخر بتمن، فال اوت 4 حرفی برای گفتن در برابر این شاهکار خواهد داشت یا خیر.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

چالش های پیش روی مدیرعامل جدید در حیاتی ترین سال تاریخ نینتندو

tatsumi-kimishima-is-nintendo8217s-new-president-and-ceo

یکی از اولین گفته های تاتسومی کیمیشیما، مدیرعامل تازه برگزیده شده نینتندو در قامت پست جدید خود این بود که «گرداندن یک شرکت گیمینگ تنها با آمار و ارقام کار اشتباهی است».

پس از اینکه وی به عنوان یک مدیرمالی به سمت مدیرعاملی رسید، طرفداران نینتندو نگرانی هایی از بابت فدا شدن کیفیت برای رسیدن به سوددهی بیشتر پیدا کردند، بنابراین جمله ی فیکیشیما کاملا هوشمندانه بیان شده ولی نباید فراموش کنیم که یک مدیر مالی، چیزی جز آمار و ارقام نمی بیند و آینده نینتندو نیز قطعا پیوستگی لاینقطعی با افزایش فروش خواهد داشت.

چالش هایی که نینتندو با آن ها درگیر است، بزرگ، چند جانبه و بی رحم اند. همزمان با تغییر شکل صنعت بازی، آن ها در حال از دست دادن بازار سنتی خود هستند و در همین حال اشتباهات بزرگی هم مرتکب شده اند.

Wii U قادر نبود تا موفقیت عمده Wii را تکرار کند و تاکنون به عنوان کم فروش ترین کنسول کمپانی در صف فروش دست و پا می زند. 3DS به فروش فوق العاده اش ادامه می دهد و نینتندو کمابیش با وجود اینکه بازار کنسول های دستی را می شناسد و سلطان آن است، حضور موبایل را حس می کند؛ و چه سودهایی که نمی توان از این حوزه بیرون کشید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

مصاحبه با رابی باخ، مدیر پیشین اکس باکس در مورد زندگی کاری پس از مایکروسافت

DSC07275-620x377

آیا راهکارهای استراتژیکی که مدیر پیشین برند اکس باکس در مایکروسافت آموخت، می تواند نجات بخش جامعه ای بزرگ باشد؟ آیا می توان با بهره گیری از برخی تجربیات، جامعه ای سالم تر به ارمغان آورد؟

هفته پیش، رابی باخ مهمان برنامه رادیویی وبسایت GeekWire بود. باخ، مدیر پیشین بخش سرگرمی ها و دستگاه های مایکروسافت و سرپرست تیم سازنده اکس باکس، اکس باکس 360 و بسیاری دیگر از محصولات موفق و غیر موفق این شرکت است.

وی اخیرا کتابی به نام Xbox Revisited: A Game Plan for Corporate and Civic Renewal را به چاپ رسانده تا از تجربه های مدیریتی خود در طول دوران مدیریت اش برای ساخت جامعه ای بهتر بگوید. او از زمان مدیریت اکس باکس، اکس باکس 360 و وضعیت کنونی مایکروسافت با اکس باکس وان می گوید و حرف های ناگفته بسیاری دارد.

دریچه: بازی با اسطوره‌ها؛ معرفی بازی Smite

CKCu0v2

استودیو «های-رز» ید طولایی در زمینه عرضه و پشتیبانی بازی های رایگان دارد. آن ها با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین 3، ثابت کردند که می توان عناوین خوش ساخت و ساده رایگان را با مدل‌های تجاری به صرفه برای مخاطب تولید کرد.

از اکشن اول شخص تا بازی های چندنفره کلان (MMO) در کارنامه این شرکت یافت می شوند و این مسئله کمک شایانی به کسب شهرت توسط اعضای این استودیو خوش نام کرده است. با این حال و با وجود سابقه درخشان شرکت مذکور در زمینه تولید عناوین خوش ساخت، اگر بخواهیم محبوب‌ترین و به نوعی تاثیرگذارترین پروژه این شرکت را برگزینیم، با نام «اسمایت» مواجه می شویم.

عنوان مذکور یک MOBA (عناوینی با سبک گیم پلی رقابتی و فرم ارائه محتوا «دوتا 2» و دیگر عناوین موفقی که پیش از این در «دریچه» به آن ها پرداختیم) محسوب می شود؛ اما یک تفاوت اساسی میان آن و دیگر بازی های محبوب این ژانر وجود دارد.

«اسمایت» بر خلاف دیگر بازی های آنلاین هم سبک خود، از زاویه دید سوم شخص استفاده می‌کند و دیگر خبری از فرم ایزومتریک – دوربین بالا به پایین – نیست. شاید در ابتدا تصور کنید که ساخت یک عنوان «موبا»، آن هم با این زاویه دید غیرممکن به نظر برسد؛ اما اگر چند ساعتی از وقت خود را به ساخته پرطرفدار «های-رز» اختصاص دهید، شما هم با ما هم نظر خواهید شد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter

fallout

Fallout Shelter یک بازی آفلاین و تک نفره است که در آن نقش مدیر پناهگاهی زیر زمینی را دارید. زندگی روی سطح زمین دشوار شده و مردم برای گریز از حیوانات درنده و تشعشعات خطرناک هسته ای، به منزلگاه های زیر زمینی پناه آورده اند.

برای توسعه، پیشرفت، موفقیت و جلوگیری از خطراتی که لحظه لحظه تهدیدتان می کنند، هر یک از پناهجویان باید وظیفه ای را به عهده داشته باشند و برای دفاع از خود، دیگران و به طور کل پناهگاه شان آماده باشند. Fallout Shelter یک بازی معتاد کننده، دوست داشتنی و پیچیده اما متفاوت است.

به همین سبب، پیش از اینکه بخواهید ادامه مطلب را مطالعه کنید، بهتر است نسبت به دانلود این بازی برای سیستم عامل اندروید یا iOS هر چه سریع تر اقدام کنید. در سری مطالب «راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter» قصد داریم شما را از یک پناهجوی مبتدی به مدیری لایق تبدیل کنیم.

بخش دوم - اخبار هفته

آپدیت جدید بازی دوتا 2 تحت عنوان Dota 2 Reborn منتشر و مشکلات اصلی آن برطرف شد

url2

دوتا 2 ریبورن، نام آپدیت جدید بازی رایگان و محبوب دوتا 2 است که خبرهای انتشار آن از چندی پیش به گوش می رسید. در این نسخه ی جدید، بازی دوتا 2 به صورت کامل توسط ورژن دوم موتور سورس بازسازی شده و علاوه بر این که تغییراتی بنیادین را شامل می شود، بسیاری از مشکلات و باگ های رایج بازی نیز در آن برطرف شده اند.

در آپدیت جدید، بسیاری از بخش های گیم پلی مانند Dota Levels دچار تغییرات نسبی شده اند و تجربه ای متفاوت در اختیار گیمر می گذارند. در ریبورن، نوعی نشان در پروفایل گیمر پدید آمده است که میزان موفقیت و نیز مرحله ی دوتای گیمر را به نمایش می گذارد. به ازای هر 100 امتیاز تروفی، درجه ی گیمر یک مرحله ارتقا خواهد یافت.

برای دریافت تروفی های مختلف، باید امتیازهای تروفی مختلفی جمع آوری کرد و بنابر گزارش سایت PC Gamer، قرار است که تروفی های بیش تری در آینده به بازی اضافه شوند. گیمرها با ورود به بازی متوجه خواهند شد که مرحله شان براساس تروفی هایی که کسب کرده اند مشخص شده. دو تروفی دیگر نیز به نام های Experience و Battle Veteran به بازی اضافه شده اند.

از جمله ی دیگر محتویات این آپدیت می توان به حالتی به نام Treasury اشاره کرد که گیمرها را در بخش Watch، در قالب یک تورنومنت در مقابل یک دیگر قرار می دهد.

علاوه بر این، محیط کاربری و داشبورد بازی با تغییرات مهمی مواجه شده و حالا گیمرها می توانند لیست دوستان خود را در صفحه ی اصلی بازی مشاهده کنند.

البته به گفته ی شرکت والو و نیز تجربه ی کاربران، دوتا 2 ریبورن هنوز مشکلاتی اندک دارد اما والو به دنبال این است که در بازه ی زمانی کوتاهی، این مشکلات را برطرف کند. روز گذشته نیز آپدیت دیگری برای بازی عرضه شد که تقریبا تمام مشکلات اساسی بازی را برطرف کرد.

آپدیت ماه نوامبر کنسول اکس باکس وان با قابلیت های فوق العاده همراه خواهد بود

XBox-One-Logo-Wallpaper-ds1-670x377-constrain

امروز مایکروسافت از جزییات رابط کاربری و قابلیت های جدید کنسول اکس باکس وان که در ماه نوامبر عرضه می شوند، پرده برداشت و می توان گفت که این شرکت، برنامه های بسیار خوبی برای جلب مشتری دارد و احتمالا این کمپانی به دنبال راهی است که هرچه سریع تر به پیروزی بی چون و چرای کنسول پلی استیشن 4 سونی خاتمه دهد.

آپدیت ماه نوامبر نه تنها بالاخره قابلیت Backward Compatibility را برای کاربران فعال خواهد کرد، بلکه شاهد بهبود بسیار زیاد در رابط های کاربری این کنسول هستیم که می تواند تجربه ای سریع تر و جذاب تر برای کاربران به ارمغان آورد.

بازی های اکس باکس 360 را روی اکس باکس وان بازی کنید:

با راه اندازی این قابلیت، می توانید بیش از 100 بازی اکس باکس 360 را روی اکس باکس وان تجربه کنید و صدها بازی دیگر در راه است. این قابلیت فایده های بسیاری برای اکس باکس وان به همراه خواهد داشت که از جمله ی آن ها می توان به امکان گرفتن اسکرین شات، استریم و DVR (برای بازی های اکس باکس 360) اشاره کرد. هم چنین قادر خواهید بود که با دوستانی که هنوز کنسول اکس باکس 360 دارند، به طور آنلاین بازی کنید.

راهنمای جدید، این امکان را می دهد که با فشار یک دکمه، به اپلیکیشن های خود دسترسی سریع داشته باشید:

از این به بعد می توانید با فشار دادن دکمه ی اکس باکس روی کنترلر به سرعت صفحه ی راهنما را باز کنید. با فشار این دکمه می توانید به لیست دوستان دسترسی پیدا کنید، پارتی تشکیل دهید، ناتیفیکیشن ها را ببینیند، پیام هایتان مشاهده کنید، و بسیاری کار دیگر که برای انجام هیچ کدام نیازی به ترک بازی نیست. چنین کارهایی جز اعمالی محسوب می شود که کاربران اکس باکس دائما از آن ها استفاده می کنند؛ بنابراین از این پس، این اعمال سریع تر انجام می شوند و در بازی گیمر اختلالی ایجاد نمی شود.

Home کنسول بازسازی شده تا دسترسی سریع تر و راحت تر به ابزارهایی که به آن ها علاقه دارید، داشته باشید:

رابط کاربری سریع تر و آسان تری برای کنسول تدارک دیده شده که دسترسی راحت تری به اپلیکیشن ها و بازی های اخیر را فراهم می آورد. از همان هنگام عرضه آپدیت، قادر هستید که که به راحتی هرچه تمام تر، کلیپ ها و اچیومنت های خود را با اعضای اکس باکس لایو به اشتراک بگذارید، فعالیت های دوستان خود را دنبال کنید و با یک دکمه، وارد Game Hub شده و خبرها و آپدیت های جدید را از طریق خود توسعه دهندگان دنبال کنید.

جامعه ی جدیدی که اکس باکس وان را به پلتفرمی بهتر برای روابط اجتماعی تبدیل می کند:

براساس فیدبک گیمرها، بخش Community بهینه سازی شده تا از آخرین فعالیت های گیمرهای دیگر در شبکه ی اکس باکس لایو باخبر شده و به سرعت وارد مباحث داغ جامعه ی اکس باکس لایو شوید. با این بخش می توانید متوجه شوید که دوستانتان و نیز بازی هایی که در Activity Feed دنبال کرده اید، در چه حال اند. هم چنین می توانید با مشاهده ی بخش Trending، محبوب ترین پست های گیمرهای دیگر اکس باکس لایو را دنبال کنید.

ورژن بازسازی شده ی OneGuide، تنها و آخرین مقصد مخاطبان کنسول برای مشاهده ی تلویزیون، فیلم های سینمایی و اپ های ویدئویی خواهد بود:

از طریق OneGuide می توانید به لیست آخرین سریال های پرطرفدار در اکس باکس دسترسی داشته باشید. لیست فیلم ها، حالا به صورت آنی و به صورت تمام صفحه نمایش داده می شود. حالت تصویر در تصویر جدید کنسول نیز اجازه می دهد که بدون از دست دادن نمایش در حال پخش، نگاهی به دیگر فیلم ها بیندازید.

بخشی در نظر گرفته شده که هیجان انگیزترین فیلم های روز را به نمایش می گذارد و بهترین قیمت های آخرین اپلیکیشن های اکس باکس را به نمایش در می آورد. محیط دیگر App Channels هم آخرین فیلم های مشخص شده از سوی اپلیکیشن های مورد علاقه تان را به تصویر می کشد.

استور به گونه ای بهینه سازی شده که به سرعت، به محتوای مورد نظرتان دسترسی داشته باشید:

در سمت راست OneGuide، می توان استور جدید و بهینه شده ای را یافت که در چهار بخش بازی ها، فیلم ها، اپلیکیشن ها و موزیک، کارتان را برای یافتن محتوای مورد نظر راحت می کند. در گالری افقی دیگری نیز لیست های بیش تری به نمایش در می آیند. طبقه بندی های دیگری هم از قبیل انتخاب کارکنان، عرضه های اخیر، بیش ترین بازی های انجام شده، بیش ترین امتیازها، نزدیک به عرضه و محتوای منتخب وجود دارد که انتخاب بازی ها، اپلیکیشن ها و دیگر محتواهای سرگرم کننده را روی اکس باکس وان راحت می کند.

به اضافه ی همه ی این ها، رابط کاربری جدید کمک می کند که دسترسی به محتواهای گیمینگ تا 50 درصد سریع تر انجام می شود.

آپدیت جدید در چند هفته ی آتی برای اعضای Preview در دسترس قرار خواهد گرفت. دعوت نامه ها از طریق پیغام های اکس باکس لایو فرستاده می شوند و افراد دعوت شده می توانند در برنامه مشارکت کنند و یا برای عرضه آپدیت نهایی منتظر بمانند.

برای آن دسته از افرادی که در برنامه ی آپدیت مشارکت کنند، در بازه ی زمانی چند هفته ی آینده، آپدیت های متعددی عرضه خواهد شد و مشکلات و گلیچ ها به مرور زمان برطرف خواهند شد. بعد از آن و زمانی که آپدیت نهایی آماده بود، برای تمام کاربران عرضه خواهد شد.

مایکروسافت: هیچ شرکتی توان رقابت با بازی های انحصاری ما را ندارد

1309087884501505680

سونی و مایکروسافت تلاش دارند تا در انتهای سال میلادی پیش رو، بهترین محتوای ممکن را در اختیار کاربران کنسول های بازی خود قرار دهند تا جمعیت بیشتری را در فصل تعطیلات نسبت به خرید آن ها مشتاق نمایند.

با این وجود موفقیت مایکروسافت از لحاظ تعداد قطعی است. عرضه عناوین انحصاری مایکروسافت از یک ماه پیش با Rare Replay و Gears of War Ultimate Edition آغاز شد و تا چند روز دیگر نیز Forza MotorSport 6 و بسیاری دیگر از بازی ها از راه خواهند رسید.

از همین رو، Kudo Tsunoda یکی از مدیران مایکروسافت و مغز متفکر پروژه های کینکت و هولولنز در این راستا می گوید: «میزان عناوین بزرگ، جریان ساز و انحصاری که تعطیلات امسال روی اکس باکس در دسترس قرار می گیرد خیره کننده است. فکر می کنم اگر به رقابت ما نگاه کنید، هیچ راهی وجود ندارد که شرکت های دیگر توانند با بازی های انحصاری ما رقابت کنند، و این یک بخش فوق العاده از کاری است که ما با اکس باکس انجام می دهیم.»

هیلو 5، Rise of the Tomb Raider و فیبل لجندز نیز از دیگر عناوین مهم انحصاری امسال مایکروسافت هستند. به هر حال، میل بازار نسبت به خرید پلی استیشن 4 بیشتر است، با این وجود مایکروسافت انتهای سال پیش ثابت کرد می تواند در بهترین ماه های سال، کنسول محبوب بازار باشد.

تاتسومی کیمیشیما به عنوان پنجمین مدیرعامل نینتندو برگزیده شد

Nintendo_TatsumiKimishima

پس از درگذشت ساتورو ایواتا در ماه جولای، گنیو تاکدا و شیگرو میاموتو به عنوان مدیران موقت کمپانی برگزیده شدند تا در نهایت هیئت مدیره بتواند انتخابی مناسب برای رهبری کمپانی طی سال های آتی داشته باشد.

در نهایت، تاتسومی کیمیشیمای 65 ساله که اخیرا مسئولیت هیئت مدیره و منابع انسانی و پیش از آن مدیر عامل نینتندوی آمریکا بود حالا به عنوان مدیر کل نینتندو بر مسند ریاست خواهد نشست و کمپانی را در این شرایط نابسامان مدیریت خواهد کرد.

اولین ارتباط وی با نینتندو باز می گردد به سال 2000، زمانی که به عنوان مدیر بخش مالی Pokémon Company به استخدام در آمد. پیش از آن، به مدت 27 سال در بزرگ ترین بانک ژاپن، Tokyo-Mitsubishi UFJ مشغول به خدمت بود.

نکته متفاوت در مورد کیمیشیما، ارتباط اندک وی با دنیای بازی است. برخلاف ایواتا، وی هیچگاه یک بازی ساز نبوده و اطلاعات چندانی هم در ارتباط با این صنعت به عنوان سرگرمی ندارد، بلکه آن را به چشم آمار و ارقام می بیند. اما با این وجود، تاکدا و میاموتو در مرتبه بعدی، به عنوان مدیران اصلی کمپانی به فعالیت خود ادامه می دهند تا خلائی در زمینه های بازی سازی و ساخت سخت افزار پیش نیاید و علاوه بر سودآوری، نینتندو بتواند همچنان به عنوان شرکتی خلاق به کار خود ادامه دهد.

پروژه مورفیوس رسما PlayStation VR نام گرفت

21246153978_d5f1ec3f8e_o

ساعاتی پیش، سونی در توکیو ژاپن کنفرانسی مخصوص برند پلی استیشن برگزار کرد و طی آن از چند بازی و طرح جدید برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا پرده برداشت.

همچنین شاهد کاهش قیمت کنسول پلی استیشن 4 در بازار ژاپن بودیم؛ زمان آن رسیده که مردم علاقه بیشتری به کنسول های نسل جدید نشان دهند و همانند باقی نقاط جهان، کم کم پلی استیشن 3 را فراموش کنند. کاهش قیمت اولین گام بود اما خبر مهمی که مدت ها انتظار آن را می کشیدیم، اعلام نام پروژه مورفیوس بود.

پروژه مورفیوس که نام غیر رسمی هدست واقعیت مجازی سونی بود، حالا رسما PlayStation VR نامیده می شود. پلی استیشن وی آر سال آینده برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد و تعداد بسیاری از بازی های کنونی قابلیت اجرا روی آن را دارند. هم اکنون، حاضرین در توکیو می توانند پلی استیشن وی آر را امتحان کنند.

فارغ از فضای کنسولی، پلی استیشن وی آر تکمله ای خواهد بود برای پلی استیشن 4 اما رقبای اصلی آن آکیلس ریفت از فیسبوک و وایو (حاصل همکاری مشترک HTC و Valve) هستند. تمامی محصولات نامبرده اوایل سال 2016 به بازار عرضه خواهند شد و قیمت هایی حدود 300 تا 500 دلار برای آن ها پیش بینی شده است.

نسخه ی پی سی بازی Need For Speed تاخیر خورد

need

سال ها است که پی سی بازها به تاخیر بازی های مختلف روی این این پلتفرم عادت کرده اند. حالا نوبت به بازی Need For Speed رسیده تا با تاخیر فراوان برای پی سی منتشر شود. نسخه ی کنسولی بازی، طبق موعد مقرر، یعنی 3 نوامبر در آمریکای شمالی منتشر خواهد شد؛ اما تاریخ عرضه ی نسخه ی پی سی به بهار 2016 موکول شده است.

Ghost Games، سازنده ی بازی، دلیل این تاخیر نسبتا دیرهنگام را بالا بردن هرچه بیش تر گرافیک و فریم ریت آن نسخه اعلام کرده. نسخه ی پی سی به محض عرضه، از تمام محتویات عرضه شده تا آن روز روی کنسول های نسل هشتم، برخوردار خواهد بود.

گوست گیمز به تازگی در بلاگ خود نوشته است:

«بابت صبر و علاقه ی شما در قبال Need For Speed بسیار سپاسگزاریم.»

هم چنین قرار است که نسخه ی بتای بازی، در ماه اکتبر و تنها برای کاربران پلی استیشن 4 و اکس باکس وان قابل دسترس شود. هدف این بتا، تست سرورهای بازی است. برای ثبت نام در نسخه ی بتا، می توانید از این لینک و تا پیش از روز 28ام سپتامبر، استفاده نمایید.

خالقان ویچر: استودیو ما فروشی نیست

the_witcher_3_guide_walkthrough1

طی روز های اخیر شایعات بسیاری در رابطه با فروش استودیو مستقل سی‌ دی پراجکت به گوش می رسید. شایعاتی که نهایتا با اعلام رسمی مدیران این شرکت، به تاریخ پیوستند.

استودیو مذکور همواره به احترام گذاشتن به مخاطبان خود شهرت داشته و دارد و شیوه پاسخگویی آن ها به شایعات اخیر نیز خود حکایت از این مسئله دارد. مارچین ایوینسکی، از اعضای ارشد و موسسان سی دی پراجکت و GOG در مصاحبه‌ای با یوروگیمر تائید کرد که تمامی خبرهایی که طی هفته‌های اخیر به انتشار رسیدند، شایعه‌ای بیش نبودند.

ایوینسکی افزود: «ما معمولا در رابطه با شایعات نظری نمی دهیم؛ اما این مورد روز به روز شایع تر می شد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا پاسخگو باشیم. تیم ما با هیچ شخص یا شرکتی برای فروش سی دی پراجکت و GOG در مذاکره نیست و تمامی این خبرها شایعاتی فاقد اعتبار هستند».

روز گذشته منبعی ناشناس مدعی شده بود که کمپانی الکترونیک آرتز قصد خرید این استودیو لهستانی را دارد. تیم سی دی پراجکت اخیرا «ویچر 3: وایلد هانت» را روانه بازار کرد که با فروش 6 میلیونی و نمرات درخشان اش از همین حالا نام خود را به عنوان یکی از کاندیدهای بهترین بازی سال به ثبت رسانده است.

پلی استیشن 4 در حال پیشی گرفتن از پرفروش ترین کنسول تاریخ است

PS4Asia-670x371

پلی استیشن 4 که عرضه شد، سونی با افتخار فروش آن را بسیار بهتر از پلی استیشن 2 اعلام کرد. پلی استیشن 2 در بازه زمانی حضورش در بازار موفق به فروش بیش از 155 میلیون واحد شد و پلی استیشن 4 شروعی رقم زد که از پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ هم بهتر بود.

امروز، سونی ضمن اعلام کاهش قیمت کنسول پلی استیشن 4 در تمامی نقاط آسیا، از فروش فوق العاده موفق سخت افزار هم سخن گفت. گرافی که در بالا می بینید، فروش سه کنسول خانگی اخیر سونی را نشان می دهد. پلی استیشن 2 با رنگ سبز، پلی استیشن 3 با رنگ قرمز و پلی استیشن 4 با رنگ آبی در جدول بالا مشخص شده اند.

در این گراف می توانید میزان فروش هر سه کنسول را در 21 ماه ابتدایی عرضه شان به بازار مشاهده کنید. اگرچه نسل هفتم، سونی با وجود اکس باکس 360 نتوانست موفقیتی کسب کند اما PS4 حالا حتی از PS2 هم بیشتر می فروشد. اگر این روند همینگونه ادامه پیدا کند، پلی استیشن 4 به راحتی می تواند در پایان عمر خود پرفروش ترین کنسول تاریخ لقب گیرد.

به طور کل، حال و روز دنیای بازی های ویدیویی چه در بخش کنسولی و چه در بخش پی سی در سال 2015، حالا بهتر و قدرتمندتر از هر زمان دیگری است. تحلیلگرانی که سه سال پیش مرثیه ی کنسول گیمینگ را خوانده بودند حالا باید نگاهی به آمار و ارقام بیاندازند.

به زودی امکان استریم زنده بازی های اندروید در یوتوب فراهم می گردد

youtube-gaming

کمپانی برادران وارنر سالی رویایی را پشت سر گذاشت. نشر عناوینی چون «بتمن: آرکام نایت»، «سرزمین میانه: سایه موردور» و «مورتال کامبت 10»، تنها بخشی از موفقیت‌های این شرکت در طول دوازده ماه اخیر بودند. حال به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا موفقیت‌های خود را در سال‌های آینده نیز به مانند این بازه زمانی تکرار کند.

طی روزهای اخیر گزارش‌های متعددی از آغاز به کار روی یک پروژه سری در کمپانی برادران وارنر به گوش می‌رسد؛ گزارشاتی که نولان نورث با مصاحبه اخیر خود مهر تائیدی بر تمامی آن‌ها زد.

نورث که پیش از این با صداپیشگی شخصیت نیتن دریک در سری بازی‌های «آنچارتد» به شهرت رسید و در حال حاضر نیز روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد، در مصاحبه خود مدعی شد که پروژه بعدی برادران وارنر تا ده سال آینده، او را درگیر خود خواهد نمود.

نورث اطلاعات بیشتری در رابطه با این عنوان فاش نکرد؛ اما اگر شایعات به حقیقت بدل شوند تا پیش از پایان سال مالی کنونی شاهد رونمایی از این پروژه پر سر و صدا خواهیم بود. به نظر شما این پروژه چه خواهد بود؟ پروژه ی بعدی استودیو راک استدی یا نسخه دوم سایه موردور؟

کمپانی برادران وارنر پروژه ای 10 ساله برای بازی بزرگ بعدی اش در سر دارد

20140223-083406

یوتوب اعلام کرده که به زودی، امکان استریم زنده ویدئو را برای تمامی کاربران موبایل های اندرویدی فراهم می کند. هنوز تاریخ مشخصی برای این بروزرسانی اعلام نشده، اما یوتوب اعلام کرده که «به زودی» این بروزرسانی به همراه نسخه ژاپنی اپلیکیشن YouTube Gaming در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه توکیو گیم شو اعلام شد که پس از عرضه یوتوب گیمینگ در آمریکا و انگلستان، ژاپن اولین کشور آسیایی است که این اپلیکیشن را دریافت خواهد کرد.

Ryan Wyatt، مدیر بخش جهانی یوتوب گیمینگ در این باره می گوید: "بازی های موبایل ژاپنی بیش از سایر کشورها، نمایانگر فرهنگ گیمینگ این کشورند. این حقیقت نمایانگر نیاز گیمرها به اپلیکیشنی است که با آن بتوانند آنچه در صفحه موبایلشان می گذرد را با جامعه بازیبازها به اشتراک بگذراند".

گفتنی است که یوتوب گیمینگ با سرویس توئیچ (که توسط آمازون خریداری شده) رقابت سختی خواهد داشت. با این وجود تمرکز بر بازار کشوری همچون ژاپن و قرار دادن قابلیت های جالبی همچون بازگردانی ویدئوها می تواند یوتوب گیمینگ را از رقیبش به میزان قابل توجهی جلو بیندازد.

اولین قسمت از Minecraft: Story Mode در تاریخ 21 مهر عرضه می شود

Screen-Shot-2015-07-04-at-11.46.14

اگرچه هنوز پرونده ی Game of Thrones و Tales from the Borderlands بسته نشده اما استودیو Telltale Games قصد دارد تا با عرضه ی Minecraft: Story Mode در سه ماهه انتهایی سال 2015، پروژه اپیزودی بعدش اش را آغاز نماید.

قسمت اول با عنوان The Order of the Stone، شروعی خواهد بود بر فصلی پنج قسمتی که هر دو الی 3 ماه یک بار، قسمتی جدید از آن به صورت دیجیتالی منتشر خواهد شد. The Order of the Stone در تاریخ 13 اکتبر برابر با 21 مهرماه از طریق استیم و دیگر شبکه های توزیع دیجیتالی برای پی سی، مک، پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، اکس باکس وان و اکس باکس 360 در دسترس قرار خواهد گرفت.

دو روز بعد و در تاریخ 23 مهر، نسخه iOS و اندروید نیز در دسترس کاربران موبایل قرار خواهد گرفت. Telltale Games در نظر دارد تا این بازی را برای پلی استیشن ویتا و Wii U نیز عرضه کند.

ورژن فیزیکی آن نیز در تاریخ 27 اکتبر برای خانواده های پلی استیشن و اکس باکس منتشر خواهد شد. نسخه های فیزیکی شامل تمامی 5 اپیزود خواهند بود که به محض عرضه، آپدیتی برای دارندگان آن در نظر گرفته خواهد شد.

دو گیگابایت فضای ابری بیشتر، حاصل به روزرسانی جدید اکس باکس 360 خواهد بود

Xbox-360-Update

با وجود تمرکز بالای تیم مایکروسافت روی کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان، کنسول محبوب سال های نه چندان دور این شرکت همچنان به خوبی پشتیبانی می شود. اخیرا یک به روزرسانی جدید برای این کنسول نسل هفتمی به انتشار رسیده است و به واسطه آن قابلیت های جدیدی در اختیار کاربران شبکه لایو قرار می گیرد.

یکی از مهم ترین این قابلیت ها، افزایش فضای ابری برای کاربران خواهد بود. این فضا که با داشتن اشتراک گلد اکس باکس لایو در اختیار گیمرها قرار خواهد گرفت، حال با حجم دو گیگابایتی به فعالیت خود ادامه می دهد. این سرویس برای انتقال فایل های ذخیره سازی بازی های اکس باکس 360 به اکس باکس وان – که با به روزرسانی ماه نوامبر میسر خواهد شد – کاربر دارد.

علاوه بر این ویژگی کلیدی، حال می توان اکس باکس 360 را به شبکه های اینترنت عمومی متصل کرد و از طریق آن ها از خدمات شبکه لایو بهره مند شد. این ویژگی در کنار به روزرسانی سرویس های موسیقی و فیلم، امکانات کم سابقه ای را در اختیار کاربران لایو قرار می دهد.

جالب است بدانید که به واسطه این به روزرسانی می توان به مانند اکس باکس وان فید فعالیت های دیگر گیمرهای شبکه لایو را هم مشاهده کرد و از طریق آن لایک و یا کامنت ارسال کرد. به این مورد فعال کردن کدها به صورت مستقیم از طریق منو پیام ها را هم اضافه کنید تا این به روزرسانی چند صد مگابایتی ارزش زدودن خاک از کنسول نسل هفتمی تان را داشته باشد.

مدیر عامل جدید نینتندو، شکست احتمالی Wii U را پیشبینی کرده بود

Tatsumi-Kimishima1

در شرایطی که تنها چند روز از معرفی تاتسومی کیمیشیما به عنوان مدیرعامل جدید نینتندو و جانشین ساتورو ایواتا فقید می گذرد، صحبت های او روز به روز برای دوستداران بازی های ویدئویی مهم تر می شود.

طبق گزارشی که به تازگی به انتشار رسیده است، کیمیشیما پیش از عرضه رسمی کنسول خانگی Wii U به سران نینتندو این هشدار را داده بود که شباهت بالای این دستگاه به نسل پیشین خود مشکل ساز خواهد شد. مشکلات Wii U پس از عرضه به هیئت مدیره نینتندو ثابت کرد که کیمیشیما انتخاب مناسبی برای به دست آوردن جایگاه ریاست این شرکت خواهد بود.

البته نباید از یاد برد که ایواتا فقید پیش از درگذشت خود با تمرکز روی عرضه عناوین انحصاری، فروش این کنسول خانگی ناموفق را به 10 میلیون واحد رساند. کیمیشیما افزوده است که انتخاب او برای بازه زمانی یک ساله صورت گرفته و مطمئن نیست که پس از این دوازده ماه چه آینده‌ای در انتظارش خواهد بود.

کیمیشیما تصمیم گرفته است تا سیاست های ایواتا در نینتندو را ادامه دهد و به همین سبب کنفرانس های از پیش ضبط شده «نینتندو دایرکت» در آینده نیز برگزار می شوند. علاوه بر این گفته می شود که کیمیشیما قصد دارد تا روی بخش موبایل نیز تمرکز ویژه ای کند و تا قبل از عرضه رسمی نسل بعد کنسول های نینتندو موسوم به NX، جایگاه شرکت شرقی در دنیای هنر هشتم را ارتقاء بخشد.

مرورگر Edge به اکس باکس وان می آید

Microsoft-Edge

با پیشرفت کنسول های خانگی و اضافه شدن بسترهای متفاوت عرضه محتوا به واسط کاربری این سیستم ها، بسیاری از گیمرها ترجیح می دهند تا با کنسول نسل هشتمی خود وبگردی کنند. مالکان اکس باکس وان پیش از این با مرورگر اکسپلورر این کار را انجام می دادند؛ اما ردموندی ها با انتشار یک خبر جدید پروسه وبگردی را برای این دسته از گیمرها ساده تر کردند.

طبق اعلام رسمی تیم تحقیق و توسعه مرورگرهای مایکروسافت، Edge به زودی برای اکس باکس وان نیز عرضه می شود. مرورگر مذکور در حال حاضر در اختیار ویندوز 10 قرار دارد و به نظر می رسد که با عرضه این سیستم عامل برای اکس باکس وان، کارکرد Edge بسیار کاربردی تر از اکسپلورر باشد.

در حال حاضر تاریخ رسمی عرضه Edge برای کنسول خانگی مایکروسافت مشخص نشده است؛ اما پیشبینی می شود که عرضه آن همزمان با به روزرسانی ماه نوامبر و عرضه داشبورد تحت ویندوز 10 صورت بگیرد.

با این شرایط به نظر می رسد که مایکروسافت قصد دارد تا یکپارچه سازی بسترهای خود را بیش از پیش جدی بگیرد و در این پروسه مرورگر Edge نیز نقش مهمی بازی خواهد کرد. شما تا چه اندازه از کنسول خانگی خود برای وبگردی استفاده می کنید؟ نظرات خود را با دیجیاتو در میان بگذارید.

اپلیکیشن اختصاصی اکس باکس وان در ویندوز 10 به‌روز شد

Xbox-Windows-10

پس از داشبورد اکس باکس 360 و اکس باکس وان، حال نوبت به اپلیکیشن اختصاصی این کنسول خانگی در محیط ویندوز 10 رسیده است تا با امکانات کامل تری به روزرسانی شود.

این اپلیکیشن از روز اول عرضه رسمی ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار گرفت و بازخورد نسبتا مناسبی نیز برای تیم مایکروسافت به همراه داشت. در به روزرسانی جدید اپلیکیشن شاهد اضافه شدن امکانات متفاوتی هستیم که در ادامه به مرور کوتاه هر یک خواهیم پرداخت.

سیستم دوستان: کاربران پس از دریافت این به روزرسانی دیگر نیازی به بارگذاری مجدد اپلیکیشن برای دسترسی به لیست دوستان خود نخواهند داشت. لیست دوستان به صورت خودکار و کاملا داینامیک به روزرسانی و در صورت آنلاین شدن دوستان مشخص شده (Favorites) برای شخص نوتیفیکیشن ارسال می شود.

سیستم فعالیت ها: سیستم فعالیت ها (Activity Feed) هم درست به مانند بخش دوستان به صورت لحظه ای به روز می شود و دیگر برای مشاهده فعالیت های دیگران نیازی به باز کردن مجدد اپلیکیشن نخواهد بود.

سیستم مقایسه بازی ها: این قابلیت پیش از این در اپلیکیشن همراه اسمارت گلس گنجانده شده بود. حال به لطف به روزرسانی جدید اکس باکس در ویندوز 10، میتوان تمامی فعالیت های دوستان در جریان پروسه به اتمام رساندن یک بازی را به صورت زنده مشاهده کرد. این مورد شامل اچیومنت ها هم می شود.

قابلیت تایپ کردن از طریق پی‌سی: مایکروسافت سرانجام به درخواست هزاران گیمر توجه کرد و سیستم تایپ کردن با رایانه های شخصی نیز به اپلیکیشن اکس باکس اضافه شد. از این پس می توان به واسطه صفحه کلید پی سی نیز پیام های ارسالی در شبکه لایو را نگارش کرد.

شایان ذکر است که در کنار این قابلیت ها که در حال حاضر در اختیار کاربران قرار گرفته اند، سیستم تست بتا اپلیکیشن اکس باکس در ویندوز 10 نیز تا پایان ماه جاری میلادی آغاز به کار خواهد کرد.

تست بتا داشبورد جدید اکس باکس وان آغاز شد

XOne-Dashboard1

داشبورد یا همان واسط کاربری اکس باکس تا کمتر از دو ماه دیگر تغییرات اساسی به خود می بیند و با ظاهری مشابه با ویندوز 10 در اختیار گیمرهای این کنسول قرار می گیرد. مایکروسافتی ها تصمیم گرفتند تا به مانند دیگر نسخه های داشبورد اکس باکس وان، این ورژن را هم پیش از عرضه به وسیله کاربران عیب یابی و تست کنند.

آن دسته از کاربرانی که پیش از این در برنامه های پیش نمایش و تست بتا داشبوردهای اکس باکس شرکت داشته اند طی این چند روز گزینش می شوند و با دریافت یک پیام در محیط اکس باکس لایو چگونگی دریافت پیش از موعد به روزرسانی جدید شرح داده خواهد شد.

در این به روزرسانی محیط داشبورد، شبکه اجتماعی داخلی اکس باکس لایو و حتی فروشگاه آنلاین آن از پایه طراحی شده اند و ظاهر و کارکرد آن شباهتی به محیط کنونی نخواهد داشت. در نسخه بتا به روزرسانی اجازه تست چند عنوان اکس باکس 360 نیز از طریق قابلیت بکوارد به کاربران داده خواهد شد.

مایک یابارا از اعضای ارشد تیم اکس باکس در حساب شخصی توئیتر خود یادآور شد که تنها عده محدودی از کاربران برای این پروسه انتخاب خواهند شد و ممکن است در مراحل بعدی تعداد بیشتری توسط تیم تحقیق و توسعه داشبورد اکس باکس وان برگزیده شوند.

اگر شما به پیش نمایش داشبورد جدید اکس باکس وان دسترسی دارید، تجربه های خود را با دیجیاتو در میان بگذارید و تصاویر آن را برای ما ارسال کنید.

کپکام از Resident Evil: Umbrella Corps پرده برداشت

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_11

طرفداران Resident Evil پس از ساخته شدن عنوان Revelation 2 اندکی به روند پیشروی سری امیدوار شدند اما امروز کپکام با معرفی Resident Evil: Umbrella Corps معادلات را دوباره به هم ریخت.

Umbrella Corps همانند Raccoon City یک شوتر تیمی است اما با این تفاوت که بازی به طور کل آنلاین طراحی شده و هیچ خبری از داستان و مراحل مختلف نیست. با توجه به سابقه نابسامان کپکام در این زمینه، بی انصافی نیست که بگوییم Umbrella Corps نیز قرار است به بدنامی کپکام بیافزاید.

این عنوان به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 و پی سی ساخته می شود و اگرچه انتظار داشتیم حداقل به صورت Free-to-Play عرضه شود اما قیمت 30 دلاری (25 یورو) برای آن مشخص گشته.

جالب است بدانید که Resident Evil: Umbrella Corps با موتور بازی سازی یونیتی در حال ساخت است. شاید عرضه ی این عنوان بتواند نشانه های ساخت Resident Evil 7 را به همراه داشته باشد.

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_1

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_2

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_3

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_6

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_5

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_4

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_7

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_8

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_9

resident_evil_umbrella_corps_gameplay_10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

    ......

  • جعفر
    جعفر | ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

    بچه ها کسی ازرزیدنت اویل 7خبر داره .تولیدش ویا اینکه موضوع داستانش وکی میاد بازار اگه کسی،خبر داره لطفا بگه

مطالب پیشنهادی