ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پبل از اولین ساعت هوشند خود با صفحه نمایش گرد پرده برداشت؛ با Time Round آشنا شوید

نگاهی به مچ دست افراد در پیرامون خود بیاندازید و ساعت هایی که روی آنها بسته شده را برانداز کنید. زمان زیادی طول نخواهید کشید تا متوجه یک نکته مشخص شوید: اکثر این ساعت ها ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۲۷

نگاهی به مچ دست افراد در پیرامون خود بیاندازید و ساعت هایی که روی آنها بسته شده را برانداز کنید. زمان زیادی طول نخواهید کشید تا متوجه یک نکته مشخص شوید: اکثر این ساعت ها دارای صفحه ای گرد هستند.

سیتیزن نیز که از جمله برند های بسیار شناخته شده در عرصه ی ساخت محصولات مورد بحث به حساب می آید، یادآور می گردد که ۹۰٪ از ساعت مچی هایی که می فروشد هنوز هم صفحه ای کاملاً دایره ای دارند.

اما در دنیای ساعت های هوشمند، به جز چند نمونه ی خاص اکثر دیوایس هایی که معرفی شده اند از روندی برعکس پیروی نموده و دارای صفحه ای مربعی هستند. فرقی ندارد هفده هزار دلار بپردازید و یک اپل واچ ادیشن تهیه کنید یا ۹۹ دلار بدهید و یک پبل پلاستیکی بخرید، در رابطه با هر دوی آنها پس از ابتیاع نمودنشان می بایست به صفحه ای مربعی بنگرید.

البته در پشت این مسئله، یعنی چهار گوش بودن نمایشگر اسمارت واچ ها یک منطق کاملاً واضح نهان شده؛ پیاده سازی رابط کاربری برای یک صفحه ی مربعی بسیار ساده تر از طراحی آن برای صفحه ای کاملاً گرد است.

هر چند منطق یاد شده سبب نگشته تا بزرگان بازی از تلاش برای طراحی دیوایسی که نمایشگری کاملاً گرد داشته باشد، برای همیشه دست بکشند، و لذا هر از چندگاهی با محصولی جدید سعی می کنند اوضاع را تغییر دهند.

در پی آنچه در بالا آمد، امروز پبل که یکی از نام های خوش آوازه صنعت ساعت های هوشمند است اولین دستاوردش با صفحه نمایش گرد را معرفی کرده و نام Pebble Time Round را برای آن برگزیده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ساعت مذکور با قیمتی ۲۴۹ دلاری، سبک ترین و نازک ترین محصول شرکت سازنده اش نیز محسوب می گردد -- این دیوایس تنها ۷.۵ میلی متر ضخامت دارد که سبب می شود سایر رقبا ظاهرشان بسیار قطور جلوه نماید. پبل خودش هم به این موضوع آگاه بوده و می گوید کامل ترین ساعت هوشمند را با جمع و جور ترین ابعاد ممکنه آماده کرده.

444

Time Round از بدنه ای تماماً فلزی برخوردار است که باعث می شود بیشتر به پبل استیل شباهت پیدا کند تا دیگر نمونه های پلاستیکی. صفحه ی اسمارت واچ مورد بحث ۳۸.۵ میلیمتری بوده و از آنجایی که نمایشگر نتوانسته همه ی آن را پر کند حاشیه هایی بسیار ضخیم اطرافش را فرا گرفته اند.

در طول سالیان متمادی طول عمر باتری های محصولات پبل یکی از مشخصه های اصلی شان بودند، اما به روزترین دستاورد برند یاد شده باتری اش تنها ۲ روز دوام می آورد و بد نیست یادآورد شویم این بازه ی زمانی برای "تایم استیل" معادل ۱۰ روز بود.

در پاسخ به چنین چالشی پبل سعی کرده سرعت شارژ مجدد دستگاه را افزایش دهد و حالا با ۱۵ دقیقه شارژ کردنش برای ۲۴ ساعت انرژی کافی در اختیار خواهید داشت.

همانند بسیاری از ساعت های هوشمند دیگر، Time Round نیز برای دریافت دستورات صوتی در درون خودش یک میکروفون را جای داده (از این میکروفون می توان برای دادن دستورات صوتی به تلفن های هوشمند اندرویدی و البته در آینده ای نزدیک به آیفون های اپل بهره گرفت). نمایشگر دیوایس دارای نور پس زمینه بوده، امکان نشان دادن ۶۴ رنگ را دارد و در مقابل قطرات آب هم مقاومت می کند.

333

با گذشت سال ها در برخی موارد پبل نیز دنباله روی برخی از برندهای مطرح تر شده و حالا همانند اپل، موتورولا و... دو نسخه از Time Round را به کاربرانش عرضه می کند تا آقایان و خانم ها بتوانند انتخاب هایی متفاوت صورت دهند. در هر دو نسخه ابعاد ماژول اصلی ساعت یکسان است، ولی مردان می توانند دستگاه را با یک بند ۲۰ میلیمتری و خانم ها نیز قادر خواهند بود آن را با یک بند ۱۴ میلیمتری خریداری کنند.

پبل برای اینکه از پس چالش های نرم افزاری بر بیاید در این بحث یک بازنگری صورت داد و وقتی روی صفحه نمایش گرد دیوایس اش اسکرول می کنید به جای جا به جایی خط به خط، کل نمایشگر به یکباره ریفرش می شود و محتوایی جدید در مقابل تان نقش می بندد. بدین ترتیب می توانید در صفحه نمایشی کوچک، با اکشن هایی کمتر، داده هایی بیشتر را ببینید.

ضمناً پبل کیت ویژه ای را آماده کرده تا توسعه دهندگان هر چه سریعتر واچ فیس ها و اپلیکیشن هایشان را با ابعاد جدید صفحه نمایش محصول مطابقت دهند و آنها را برای عموم آماده ی استفاده کنند.

در یک کلام، Time Round را می توان بهترین و تحسین برانگیزترین ساعت هوشمندی دانست که پبل تا به امروز تولید کرده، سبکی و نازکی آن سبب می گردد تا در حین استفاده های روزمره احساس کنید ساعتی معمول را به دست دارید؛ کارایی اش هم مطلوب به نظر می آید و شاید تنها اشکال بزرگ حاشیه های زیاد اطراف نمایشگر باشند.

پیش سفارش برای اسمارت واچ مورد بحث از همین امروز آغاز شده و احتمالاً تحویل سفارشات نیز از ۸ نوامبر صورت خواهد گرفت و تا آن زمان بد نیست تصاویری که در انتهای مطلب آماده را از نظر بگذرانید.

pebbleround01-1

pebbleround02-1

pebbleround03-1

pebbleround04-1

pebbleround05-1

pebbleround06-1

pebbleround07-1

pebbleround08-1

pebbleround09-1

pebbleround10-1

pebbleround11-1

pebbleround12-1

pebbleround13-1

black-20mm-3qr-1

black-20mm-frt-1

black-20mm-profile-right-1

gold-14mm-3qr-1

gold-14mm-frt-1

gold-14mm-profile-right-1

rose-gold-14mm-1

rose-gold-mesh-band-14mm-1

silver-14mm-3qr-1

silver-14mm-frt-1

silver-14mm-profile-right-1

silver-20mm-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۲ مهر ۱۳۹۴

    خیلی از این کمپانی و محصولاتش خوشم می اومد تا موقعی که جریان ویندوز فون رو ازش شنیدم و فهمیدم یه مدیر عامل .... دیگه مثل Snapchat داره / برای کسایی که نمی دونن مایکروسافت داشته برنامه ی ویندوز فون رو خودش توسعه می داده به علاوه اینکه می خواسته ساعت هاشو داخل مایکروسافت استور بفروشه ، اول با هم قرار گذاشتن و مایکروسافت هم حتی یه نسخه نرم افزار براش می سازه اما pebble می زنه زیرش / داستان کاملش رو ویندوز سنترال و ... موقع عرضه pebble time نوشتن

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۲ مهر ۱۳۹۴

    http://www.aparat.com/v/oKlxu
    ویدیو معرفی رسمی / یه چیز جالب دیگه داخل کامنت های یوتیوب این ویدیو یکی نوشته بود که انگار pebble ایمیل هایی رو فرستاده برای کسایی که pebble time خریدن می تونن بیان با این عوضش کنن چون pebble time چند ماه پیش اومد و فاصله اومدنشون خیلی زیاد نیست ، نمی دونم درسته یا نه ، یکی داخل کامنت های یوتیوب نوشته بود

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۲ مهر ۱۳۹۴

    به نظر من با این که حاشیه صفحش زیاده اما خیلی خوشگله

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۲ مهر ۱۳۹۴

    10 روز چه خبره ؟؟ من خودم Pebble steel داشتم و مطمئنن 10 روز طول عمر باطری نداشت ، جالب اینجاست که توی خود سایت pebble نوشته 7 روز اما با استفاده های من تا 4 روز دووم می اورد / به نظرم ازpebble time قشنگتره و به نظرم برای خانوم ها جنبه زیبایی بیشتر داره تا اقایون ، ضخامتش کمش یه مقدار برام جالب نیست

    • Metal
      Metal | ۲ مهر ۱۳۹۴

      ضخامت كمش جالب نيست به نظرت چون اصلا دركي از زيبايي نبردي و هيچي در اينباره نميدوني
      اتفاقا طراحيش عالي انجام شده فقط حاشيه ها خيلي بالا است كه زشتش ميكنه
      اگر بيان شارژ با حركت بندازن توش و يك شارژ توسط سلول خورشيدي باشه ميخرمش

      • Divan Greedy (아이유)
        Divan Greedy (아이유) | ۲ مهر ۱۳۹۴

        "به نظرم" اینو خوندی یا نه ؟؟ نظر شخصی بود / بعدش مگه تا همین دیروز قربون صدقه طراحی اپل واچ نمی رفتی که زیبای خفته و .... نکنه اپل واچ ضخامتش کمه ؟ یا اون موقع درک زیباییت یه جور دیگه بود ؟؟

      • Nima_Khodayi
        Nima_Khodayi | ۲ مهر ۱۳۹۴

        هر کسی سلیقه ای داره این درست نیست که بگی (تو اصلا درکی از زیبایی نبردی و هیچی در این باره نمیدونی) هر کسی چیزی رو میخره که از نظر خودش خوبه .

      • manowar
        manowar | ۲ مهر ۱۳۹۴

        زیاد حرف میزنی

مطالب پیشنهادی