ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Allen Band آشنا شوید؛ مچبندی که برای مراقبت از افراد سالخورده طراحی شده است

پوشیدنی ها ابزارهایی فوق العاده برای پایش تناسب اندام و سلامت هستند و حالا شرکتی تصمیم گرفته که از آنها برای تحت نظر گرفتن وضعیت افراد سالخورده استفاده نماید. دستگاه ابداعی شرکت Schrock Innovations که Allen Band نام ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

پوشیدنی ها ابزارهایی فوق العاده برای پایش تناسب اندام و سلامت هستند و حالا شرکتی تصمیم گرفته که از آنها برای تحت نظر گرفتن وضعیت افراد سالخورده استفاده نماید.

دستگاه ابداعی شرکت Schrock Innovations که Allen Band نام دارد در صورت افتادن افراد مسن یا بروز مشکلات سلامتی برای آنها، هشدارهایی را برای پرستاران یا اعضای خانواده شان ارسال می کند و نقش نوعی جایگزین ارزان قیمت را برای سرویس های گران قیمت مراقبت از افراد سالخورده ایفا می کند.

آلن بند در اصل زاییده تراوشات ذهنی Thor Schrock مدیر عامل این شرکت است که بعد از حادثه افتادن پدرش در منزل به ذهن او خطور کرد. او 24 ساعت بعد، از این ماجرا باخبر شد و این اتفاق آنچنان جراحات شدیدی را در بدن پدرش ایجاد کرد که حتی می توانست باعث مرگش شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Thor که بعد از این اتفاق به دنبال یک سیستم نظارتی برای پدرش می گشت، به این نتیجه رسید که بسیاری از خانواده ها برای استفاده از سیستم های مراقبتی موجود در این رابطه متحمل هزینه های سنگینی می شوند و به همین دلیل تصمیم گرفت که خودش ابتکار عمل را در دست بگیرد.

زمانی که افراد مسن به کمک نیاز داشته باشند آلن بند به صورت خودکار آنها را مطلع می کند و با استفاده از وای فای، اسمارت فون های پشتیبانی کننده از بلوتوث یا ارتباط موبایلی با سرورهای ابری شرکت سازنده آن ارتباط برقرار می کند.

ظاهر این دستگاه شبیه به یک مچبندهای هوشمند یا دنبال کننده های تناسب اندام است و کاربر می تواند به لطف آن درست مانند یک ساعت معمولی از زمان مطلع شود. علاوه بر این، دستگاه برای تشخیص شرایط فرد استفاده کننده نیز طیف گسترده ای از داده ها را در مورد او دریافت می کند.

در مرحله بعد، داده های گرد آوری شده با بازه های زمانی مشخص برای سرویس مبتنی بر ابر شرکت سازنده ارسال می شوند و پرستارها و مراقبان نیز می توانند بر حسب شرایط خود درخواست دریافت نوتیفیکیشن یا اعلان را از آن داشته باشند.

چناچه قرار باشد تعداد بیشتری از اعضای خانواده فرد این اعلان ها را دریافت کنند لازم است که هرکدام ماهیانه مبلغی در حدود یک دلار را بابت استفاده از سرویس مذکور بپردازند.

گفتنی است که هرکدام از این مچبندها می توانند نهایتا برای دو مراقب، اعلان ارسال کنند و افزوده شدن نفرات بیشتر به این محدوده مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.

این دستگاه قادر است ضربان قلب، میزان حرکات و دمای بدن فرد را اندازه بگیرد و چنانچه با مساله ای غیر عادی در این داده ها برخورد نماید، مراقب ها یا پرستاران را از طریق نوتیفیکیشن مطلع کند.

آلن بند، حرکات ناگهانی را که می توانند نشانه افتادن فرد باشند، تشخیص داده و در صورت بروز هر سانحه، با استفاده از موقعیت GPS فرد، محل آن را تشخیص داده و گزارشی را برای پرستاران او ارسال می کند.

در صورتی که ارتباط میان آلن بند با سرورهای کلاود آن قطع شود یا اینکه ظرفیت باتری دستگاه کم شود، باز هم برای مراقبان و خانواده فرد مسن هشدارهایی ارسال می گردد. یک دکمه SOS نیز روی بدنه این مپبند به چشم می خورد که کاربر می تواند از طریق آن به صورت دستی هشدارهایی را برای خانواده خود ارسال نماید.

آلن بند تا عمق سه متری در برابر آب مقاوم است و باتری آن در صورت استفاده مستمر در حدود 48 ساعت دوام می آورد. کابل شارژ مغناطیسی این دستگاه نیز امکانی را برای کاربرانش به وجود می آورد که بدون نیاز به درآوردنش، آن را شارژ نمایند.

در حال حاضر این دستگاه در حد یک نمونه اولیه است، با این همه کمپینی به منظور جذب سرمایه عمومی برای آن در سایت Indiegogo راه اندازی شده تا این ایده را محقق نماید.

انتظار می رود که قیمت پایه برای این دستگاه در حدود 399 دلار باشد اما آنها که در برنامه جذب سرمایه عمومی برای آن مشارکت نمایند می توانند با پرداخت مبلغ 350 دلار یکی از این مچبندها را دریافت کنند. اگر برنامه ریزی ها برای ساخت نمونه اولیه، تولید و عرضه این محصول درست از آب در بیاید، تحویل مدل های ساخته شده از دسامبر 2016 آغاز می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی