ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و توسعه پردازشگرهای گرافیکی برای چیپست های اگزینوس تا سال ۲۰۱۸

به تازگی شایعه ای از برنامه های آینده سامسونگ منتشر شده که مربوط می گردد به نسل های بعدی سیستم-بر-چیپ های اگزینوس. بر اساس این شایعه، گفته می شود که سامسونگ به جز هسته های اصلی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

به تازگی شایعه ای از برنامه های آینده سامسونگ منتشر شده که مربوط می گردد به نسل های بعدی سیستم-بر-چیپ های اگزینوس. بر اساس این شایعه، گفته می شود که سامسونگ به جز هسته های اصلی پردازنده، تا سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ پردازشگر گرافیکی (GPU) را نیز توسعه خواهد داد.

پیش از اینکار ولی سامسونگ باید تکنولوژی استفاده از معماری سیستم های هتروژن (ناهمگن - HSA) را به دست آورده و سپس بتواند چنین کاری را انجام دهد. در این معماری، پردازنده اصلی و پردازشگر گرافیکی روی یک مدار قرار می گیرند و می توانند با هم باعث سرعت بخشیدن به پردازش های کامپیوتری سنگین تر شوند و به شکل مشترک از حافظه RAM بهره گیرند. به کلامی ساده تر، چیپست هایی که از معماری سیستم های هتروژنی در آنها استفاده می شود، می توانند سرعت و عملکرد بسیار بالاتری از سیستم-بر-چیپ های عادی داشته باشند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس نقشه راه سامسونگ که البته فعلا در حد یک شایعه است، شرکت کره ای ابتدا باید از معماری هتروژن - HSA‌ در چیپست های خود بهره گرفته و آن را در کنار پردازشگرهای Mali قرار دهد.

سپس ولی سامسونگ تصمیم دارد تا در کنار معماری HSA، از چیپ های گرافیکی خودش در چیپست های اگزینوس استفاده کند. این اولین بار نیست که در مورد توسعه GPU های اختصاصی خود سامسونگ خبری را می شنویم ولی اکنون به نظر می رسد که شرکت یاد شده این پروژه را به شکلی کاملا جدی پیش می برد و برنامه ریزی دقیقی برایش انجام داده است.

همه این خبرها در حالی منتشر می شوند که گفته می شود بزرگترین سازنده موبایل های اندرویدی، در سال آینده گلکسی اس ۷ را با دو نمونه چیپست راهی بازار خواهد کرد. چیپست اول، اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود که این موبایل در چین و آمریکا به فروش خواهد رسید. سپس نوبت به اگزینوس ۸۸۹۰ یا M1 است که ظاهرا برای استفاده در گلکسی اس ۷ و فروش آن در سایر نقاط جهان توسعه یافته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    ازشهرکهن , شهر هنر , شهر راز ( شیراز ) به همه درود میفرستم , من به هیچ عنوان تعصبی کور نیستم و طرفدار هیچ برندی یاموبایل و فبلت خاص نیستم و فقط طرفدار بهترین هستم . این رو بدونید بهترین موبایل یا فبلت میتونه وجود داشته باشه اما هرگز کاملترین موبایل یا فبلت نمیتونه وجود داشته باشه ! البته این به این قدرت در چیپست ها هم صدق نمی کنه اما در مورد چیپست پردازنده ها هم همینطوره . هر موبایل یا فبلت همانطور که مزایا داره معایبی هم دارن و این همیشه تکرار میشه و بدونید اگه کاملترین وجود داشت دیگه رقابتی هم در کار نبود در فبلت وچیپستها و...! مطمئنن سامسونگ در ارائه قدرتمندترین چیپست پردازنده موفق خواهد بود , مخصوصا این پردازنده اختصاصی ساخت خودش که از اون زمزمه هایی شندیده میشه واکسینوسM1 , شرکتsamsung با وجود ایرادهایی که داشت و داره مثل بقیه شرکتهای رقیبش مانند اپل وال جی و...اما نشون داد لیاقت پیروز بودن وپرفروش ترین بودن که یعنی علاقه مند بودن مردم به خریدش رو داره , من قصد خرید سامسونگ جدید گلکسی S6 اج پلاس یا حتی آیفون جدید۶S پلاس رو داشتم اما پشیمون شدم چون توقع من رو برآورده نکردن نه اینکه بد باشن ! برأکس عالی بودن مخصوصا گلکسیS6 اج پلاس اما تصمیم گرفتم که تا درطول نیمه دوم سال۱۳۹۴ و سه ماه اول سال ۱۳۹۵ صبر کنم تا ببینم سامسونگ با شاهکارش وکهکشانی جدیدش گلکسیS7که از قدرتمندترین چیپست پردازنده( اکسینوسM1) بهره خواهد برد چیکار میکنه وبا دیگر پرچمدارهای دیگرشرکت های رقیب که در اون زمان احتمالا معرفی میشه مقایسه کنم و بعد تصمیم نهاییم رو بگیرم برای خرید , فکر کنم این خبرفعلا بازی با افکارعمومی هس ومیتونه بازارگرمی سامسونگ درمقابل دوستداران تشنه دیدار گلکسیS7 و چیپست های بعدی واختصاصی خود سامسونگ باشه … اما سامسونگ همیشه با دونوع پردازنده وارد میدان میشد به غیر از گلکسی های S6 نوت۵ , من ومطمئنن همه شما فقط حاظر به خرید اون گلکسیS7 خواهیم بود که یا اسنپدراگون۸۲۰ داره در دل خودش یا مخصوصا اون گلکسیS7 که در دل خودش اکسینوس M1 داره , من که بیشتر به فکر و منتظر اون گلکسیS7 با پردازنده اکسینوس M1 هستم ! امیدوارم وارد ایران بشه ! مطمئنن اگه روزی به حقیقت بپیوندد و محصولی فوق قدرتمندسامسونگ با چیپست و پردازند ه گرافیکی و مرکزی اختصاصی خودش بیاد بازار ازش نمیگذرم وخریداریش میکنم اگه بهترین بشه و مثل این اکسینوس M1 همه رقباش رو شکست بدهدبا اختلاف زیاد ,مطمئنن ملاحضه کردید در جدول رسمی و قابل اتکای بنچمارک تست تک وچندهسته ای که اکسینوسM1 چه زیبا تمام رقباش رو در هردوتست تک وچندهسته ای (بااختلاف زیاد )شکست داد وفقط (بااختلافی کم) در تست تک هسته ای از تگرای جدید انودیا شکست خورد , اکسینوس M1 غولی به نام Apple A9X که در آیپد جدید عملکرد کامپیوتر داره رو با ( اختلاف زیاد) در هر دوتست تک وچندهسته ای شکست داد حالا فکرش رو بکنید زمان ارائه رسمی در گلکسیS7 چه طوفانی به پا میکنه و چه شادی برای شخصی که گلکسیS7 خریداری میکنه به بار خواهد آورد , وهمینطور اون محصول سامسونگ که از چیپست وپردازنده های مرکزی وگرافیکی اختصاصیش استفاده کنه و در آخر (( آینده رو نمیشه پیش بینی کرد و هر چه که گفته بشه احتمالات هست گرچه قوی ونزدیک به واقعیت باشه البته به غیراز اینکه اکسینوسM1 قدرتمندترین هست و همینطور چیپست و پردازنده های مرکزی گرافیکی اختصاصی آینده سامسونگ))

  • Metal
    Metal | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    چيپ اسنپ دراگون با كيفيت و معتبر براي امريكا و چين و بقيه هم برن همون بنجل ساخت خودمون و بردارند

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
      ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

      درود برشما گرامی عزیز و محترم , به گواه واقعیت و علم و حتی نظر شخصی من و دیگران دیدگاه و نظر شما بزرگ ار کامل اشتباه هس ! همه چیپست پردازنده ها عالی هستن و کارآمد مخصوصا این چیپست های جدید پیش روی که از میانشان فقط Apple A9 وApple A9X به شکل رسمی معرفی و ارائه شد , خود ما که سازنده چیپست نیستیم که میفرماین بریم همون چیپست بنجول خودمون رو برداریم ! اگه منظورتون رقیب فوق قدرتمند وپیش روی اسنپدراگون820 (اکسینوسM1 ) هست باید عرض کنم این اکسینوس M1 در اطلاعات منتشر شده و رسمی جدول رسمی و قابل اتکای بنچمارک تست تک وچند هسته ای خیلی بااقتدار تمام رقبای قدرتمندش رو (( با اختلاف زیاد)) شکست داد و فقط (( با اختلاف تقریبا کم )) در تست تک هسته ای از چیپست تگرای جدید انودیا شکست میخوره یا همون رتبه پایین تری به دست میاره ! اکسینوس M1 در هر دو تست تک وچند هسته ای حتی غول قدرتمندی با نامApple A9X رو که درآیپدجدید از بس عالی عمل میکنه گفته شده عملکرد کامپیوتر داره رو شکست داد! عزیز توجه بفرماین (( تعصب نداشته باشین و فقط به فکر بهترین باشین چه در پردازنده چه در فبلت وموبایل و بدونین آینده رو نمیشه پیش بینی کرد شاید جایگاه های اول رو از دست بدهند چیپست ها اگرچه نمیشه گفت که قدرتمندترین چیپست اکسینوس M1 نیست چون چه بخایم چه نخایم قدرتمندترین هست طبق تست ها واطلاعات رسمی منتشر شده ژکبنچ و در این دنیا کاملترین وجود نداره اگرچه بهترین میتونه وجود داشته باشه ! فراموش نفرما تعصب فقط باعث میشه از بهترین محروم بشی و خودت رو در حصار قرار بدی. بهتر وقدرتمندترین چیپست اکسینوس M1 و اسنپدراگون820 خواهندبود چون اگر اینطور نبود سامسونگ هرگز روش دست نمیزاشت , اما یکطرفه نمیشه قضاوت کرد ورقبایشان مثل کایرین950 و... نادیده گرفت))

  • amirhosein
    amirhosein | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    دم سامی گرم،آقا ول کنید این حرفارو،سامی چیکار کرد امروز،این چه گزارش مالی بود،خیلی وحشتناک بود خدایی الان داشتم میدیدم سهامش 9 درصد امروز اومده بالا و ارزش پول کره هم افزایش پیدا کرده
    خیلی سنگین و قوی بود این گزارش مالیش

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
      ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۱۶ مهر ۱۳۹۴

      Like

  • Metal
    Metal | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    سامسونگ باز شروع كرد به كپي امكانات بقيه
    البته جاي تعجبي نيست شركتي كه همه چيزش كپي و دزدي باشه
    الانه كه يك مشت شعبون بي مخ بيان از ناموسشون كه همون سامسونگ باشه دفاع كنند

    • amirhosein
      amirhosein | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

      مه عزیزم اتفاقا کاری نداریم با شما،خالی کن خودتو

    • مرتضی عبدی
      مرتضی عبدی | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

      توام ناموست اپله میلاد فضایی از نظر تو همه چیو اپل اختراع کرده

      • Shahin
        Shahin | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

        اصلا اون شایعه بود اما این عینیه

    • EROS
      EROS | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

      شات آپ ! این متال پفیوزو کی ریده وسط سایت؟

      • Shahin
        Shahin | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

        آقای دیجیاتو که تا ی خبر بده از سونی میشنوی سریع ترجمه میکنید لطفا پشتیبانی کنید عملکرد z5 c در تست 4k http://www.phonearena.com/news/Taming-dragons-Z5-Compact-outlasts-the-Z3-series-in-4K-recording-video_id74438

    • rk.reza
      rk.reza | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

      باز چرت و پرت گفتی تو؟
      برو گمشو ديگه نبینمت تو سایت

مطالب پیشنهادی