ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی ARM چیپ گرافیکی Mali-470 را جهت افزایش عمر باتری ابزارهای پوشیدنی معرفی کرد

شرکت های سازنده پردازنده های موبایلی، معمولا از هسته های توسعه یافته از سوی کمپانی ARM بهره می گیرند. شرکتی که مجوز استفاده از تکنولوژی هایش را در اختیار سازندگان قرار داده و تولید کنندگان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

شرکت های سازنده پردازنده های موبایلی، معمولا از هسته های توسعه یافته از سوی کمپانی ARM بهره می گیرند. شرکتی که مجوز استفاده از تکنولوژی هایش را در اختیار سازندگان قرار داده و تولید کنندگان چیپست یا پردازنده ها نیز با سفارشی سازی هسته ها، به راندمان کاری مورد نظرشان دست پیدا می کنند.

داستان پردازشگر گرافیکی اما به گونه ای دیگر است و کمپانی های سازنده، معمولا تغییری در آن نمی دهند. احتمالا تا کنون نام پردازنده های گرافیکی Mali را شنیده اید؛ چیپ های Mali نیز دستاورد کمپانی ARM هستند که در کنار پردازنده اصلی در اختیار شرکت های سازنده نظیر سامسونگ قرار می گیرند.

حالا اما کمپانی ARM، سری جدید چیپ های گرافیکی Mali را برای ابزارهای پوشیدنی با نام Mali-470 معرفی کرده و اظهار می کند که این چیپ، می تواند عملکرد گرافیکی پوشیدنی ها را تا حد بسیاری بالاتر برده و حتی تجربه کاربری 3D را در کنار راندمان کاری غنی برایش به ارمغان بیاورد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به بخش های مختلف این چیپ گرافیکی.

همان ابتدا باید بگوییم که این چیپ قدرتمند، به زودی در محصولات حاضر در بازار جای نخواهد گرفت و ARM اذعان داشته نمونه نهایی آن را در ابتدای سال ۲۰۱۷ در اختیار سازندگان سخت افزاری قرار می دهد. با این حال نمونه های اولیه برای هماهنگ سازی محصولات هر شرکت، در میانه سال ۲۰۱۶ در اختیار تولید کنندگان گجت ها قرار خواهند گرفت.

چیپ پردازشی گرافیکی Mali-470 می تواند عملکرد OpenGL ES 2.0 را به نمایشگر کوچک ساعت های هوشمند و یا محصولات الکتریکی مرتبط با اینترنت اشیا بیاورد. این در حالیست که مصرف انرژی آن نیز در قیاس با نمونه قبلی به نام Mali-400 به نصف رسیده.

مهندسان ARM تلاش داشته اند توسط OpenGL ES 2.0، مصرف انرژی چیپ یاد شده را تا حد بسیاری کاهش دهند چرا که در یک ساعت هوشمند، کاربر نیازی به اجرای بازی های سنگین ندارد و نیازمند به پردازش کامپیوتری قوی نیست، بلکه بیشتر دلش می خواهد اسمارت واچ خود را هر روز شارژ نکند.

اکنون محصولاتی نظیر G Watch R و Huawei Watch از پکیج کوالکام و چیپست مجتمع اش به نام اسنپدراگون ۴۰۰ استفاده می کنند که دارای یک پردازشگر گرافیکی طراحی شده از سوی خود کوالکام است. نه هسته های پردازنده اصلی چیپست اسنپدراگون ۴۰۰ و نه پردازشگر گرافیکی آن، برای داشتن مصرفی پایین بهینه نشده اند و یکی از دلایل عمر یک روزه ساعت های هوشمند کنونی همین موضوع است.

از سوی دیگر Mali-470 می تواند به خوبی با هسته های پرداشی کم مصرفی نظیر Cortex-A7 و Cortex-A53 هماهنگ شود و مصرف باتری را به شکلی پویا، کاهش دهد.

ARM-Mali-470-Launch-1-w800-w600

 

ARM-Mali-470-Launch-4 (1)-w800-w600

ARM-Mali-470-Launch-7-w800-w600

ARM-Mali-470-Launch-4-w800-w600

ARM-Mali-470-Launch-5-w800-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی