ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش بینی KGI Securities از میزان فروش محصولات اپل در فصل مالی پیش رو منتشر شد

تحلیل گر برجسته و شناخته شده ی کمپانی KGI Securities یعنی Ming-Chi Kuo امروز پیش بینی خود از میزان فروش آیفون، آیپد، مک و اپل واچ را طی سه ماهه پیش رو منتشر کرده است. برای آگاهی از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

تحلیل گر برجسته و شناخته شده ی کمپانی KGI Securities یعنی Ming-Chi Kuo امروز پیش بینی خود از میزان فروش آیفون، آیپد، مک و اپل واچ را طی سه ماهه پیش رو منتشر کرده است. برای آگاهی از جزئیات برآیند صورت پذیرفته در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در یادداشت منتشر شده از جانب Kuo که یک نسخه از آن نیز به دست وبسایت MacRumors‌ رسیده، آمده که احتمال می رود فروش آیفون در آینده ای نزدیک با تنزل روبرو شده و حتی در سه ماهه اول ۲۰۱۶ میزان تقاضا برای آن نسبت به بازه ی زمانی مشابه سال گذشته کاهش یابد. در بخشی از یادداشت می خوانیم:

حدس ما بر این است که در سه ماهه سوم ۲۰۱۵، فروش آیفون رشد فصلی ۲.۱ درصدی و رشد سالانه ای ۲۳.۶ درصدی داشته و ۴۸.۵ میلیون دستگاه از این اسمارت فون به فروش رفته که ۲۰ تا ۲۲ میلیون عدد از آنها از نسل آیفون ۶ اس بوده اند. گمان می رود رشد سالانه ی مناسب، ناشی از انتخاب چین به عنوان یکی از اولین بازارها برای عرضه ی دیوایس باشد و همین امر منجر شده که اعداد و ارقامی بهتر نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۱۴ به ثبت برسد (در سومین فصل مالی ۲۰۱۴، ۱۴ الی ۱۵ میلیون آیفون ۶ فروش رفته بود).

البته از سوی دیگر انتظار نداریم کماکان تقاضاها برای آیفون ۶ اس به همین شدت باقی بمانند و ممکن است در سه ماهه ی چهارم ۲۰۱۵ یا سه ماهه اول ۲۰۱۶ شاهد افت فروشی سالانه باشیم. تجزیه و تحلیل ها نشان می دهند شاید اسمارت فون اهالی کوپرتینو اولین کاهش تقاضای سالانه خود را در نخستین فصل مالی ۲۰۱۶ تجربه کند.

ضمناً آقای Kuo پیش بینی کرده در سه ماهه نخست سال آتی ۱۴.۵ الی ۱۵.۵ میلیون آیپد و ۵.۴ الی ۵.۶ میلیون مک توسط افراد در سراسر جهان خریداری شود.

این تحلیل گر انتظار دارد کاربران در سه ماهه اول ۲۰۱۶ اقدام به تهیه ۲ میلیون آیپد پرو بکنند و قیمت بالاتر این محصول سبب گردد کاهش فروش ۱۶ درصدی سایر آیپدها چندان مشهود نباشد.

در رابطه با کامپیوترهای مک هم گفته شده علیرغم افول بازار PC‌ کماکان وضعیت اپل نسبت به سایر رقبای حاضر در این عرصه چندان بد نخواهد بود. مک بوک پروی ۱۳.۳ اینچی همچنان محبوب ترین نوت بوک برند ساکن کوپرتینو محسوب خواهد شد و پس از آن جایگاه بعدی به مک بوک ۱۲ اینچی می رسد؛ در سمت دیگر ماجرا ۵۰ الی ۶۰ درصد از آی مک های فروش رفته در سه ماهه اول ۲۰۱۶ نیز شامل نمونه های دارای نمایشگر 4K و 5K خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سامان
    سامان | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    در خصوص اپل تي وي جديد:
    اپل تي وي جديد نسخه Developer Kit به دستم رسيد. از كنترلر لمسي اون خوشم نيومد (بدليل سطح لمسي بسيار كوچك كه در بازي ها چندان مناسب به نظر نمي رسه و كليك پر سر و صدا). اما از وجود دو ميكروفون روي كنترلرش خوشم اومد. قابليت Siri براي جستجوي فيلم ها حتي در صحبت بدون لهجه انگليسي بخوبي كار ميكنه.
    كنترلرش خيلي دراز و باريك مي باشد. عرض محدوده تاچش، حدود دو برابر عرض انگشت شصت من هستش. دوست داشتم، تاچش احساس شبيه مجيك ماوس اپل را بده، اما اصلا اينطور نيست (بدليل ابعاد كوچك). اميدوارم در نسل بعدي، بهتر بشه. كلا كنترلرش احساس يك وسيله طراحي شده توسط اپل رو نميده.

    • سامان
      سامان | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

      البته موضوع اينه كه من از ديد يك برنامه نويس اپ، به دستگاه نگاه مي كنم. اما كاربرد اصلي اين كنترل از راه دور، كنترل فيلم ها است كه بدين لحاظ عالي است. اما به عنوان يك كنترلر بازي، بخش تاچ آن ايده آل و انقلابي نيست، گرچه بعضي بازي ها از شتاب سنج استفاده خواهند كرد.

مطالب پیشنهادی