ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

۸ عادت روزانه آفرینندگان استارتاپ های موفق

اجتناب از فرسودگی می تواند دشوار باشد. فارغ از سازمان یافتگی و بهره مندی از انگیزه ی کافی، سازنده ماندن و عملکردی صد درصدی داشتن در حین دست و پنجه نرم کردن با پروژه ها ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اجتناب از فرسودگی می تواند دشوار باشد. فارغ از سازمان یافتگی و بهره مندی از انگیزه ی کافی، سازنده ماندن و عملکردی صد درصدی داشتن در حین دست و پنجه نرم کردن با پروژه ها و اولویت های گوناگون می تواند به چالش بزرگی بدل شود.

برنامه ی هفتگی خیلی از ما پر است و مشخص است که درگیر چند کار مختلف بودن می تواند کار طاقت فرسایی باشد. با این حال، عقیده بر این است که اجتناب از فرسودگی شغلی با پیشگیری و استراحت کافی آغاز می شود. به همین دلیل است که مرخصی به معنای سرد شدن از کار نیست. بلکه راهی است برای توقف، شارژ مجدد و شروعی دوباره با ایده ها و راه حل های خلاقانه ای که در غیر این صورت دست یافتنی نیستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شما برای زمان خود به نظامی نیاز دارید که در مدیریت فعالیت های روزانه به شما کمک کند. ۸ پیشنهاد زیر می توانند باعث شوند متمرکز بمانید و کنترل فعالیت های روزانه ی خود را در دست بگیرید.

۱- روزهای خود را یک شکل نگه دارید

با این کار، چیزهای کمتری وجود خواهد داشت که بخواهند فکر شما را به خود مشغول کنند. این به اجتناب از خستگی ناشی از تصمیم گیری نیز کمک خواهد کرد. جالب است بدانید علت اینکه بسیاری از مدیرعامل های شرکت های بزرگ هر روز یک مدل لباس می پوشند نیز همین است.

اما شما لازم نیست هر روز یک مدل لباس بپوشید. بلکه می توانید هر روز صبح سر ساعت معینی بیدار شوید، ایمیل های خود را در زمان مشخصی چک کنید، پیاده روی منظم داشته باشید، هر روز هنگام صبحانه مطالعه کنید و سر ساعت خاصی راهی محل کار خود شوید. این برنامه ی روتین می تواند فرد به فرد متفاوت باشد، اما کمک می کند روی تصویر کلی خود متمرکز باشید و انرژی خود را برای کارهای غیر ضروری هدر ندهید.

۲- کارهای جزئی را با هم انجام دهید

Handsome businessman using laptop and having tea or coffee in office

با اینکه انجام دادن چند کار مهم در آن واحد بهره وری را پایین می آورد، روزنامه خواندن در حین میل صبحانه و یا کتاب خواندن در حین دراز کشیدن نه تنها اشکالی ندارد، بلکه در زمان شما نیز صرفه جویی خواهد کرد.

برنامه ی روزانه ی خود را از نظر بگذرانید و ببینید چه فعالیت هایی را می توانید با هم ترکیب کنید. به این ترتیب در زمان کمتر، از پس کارهای بیشتری بر می آیید. با این حال، در نظر داشته باشید که بهتر است هر از چند گاهی به صورت جداگانه روی فعالیت خاصی از این دست تمرکز داشته باشید.

۳- از جلسات خود بکاهید

اگر در هفته جلسات متعددی دارید، سعی کنید همه ی آنها را در یک روز برگزار کنید. ممکن است یک روز برای تمام آنها کافی نباشد اما به هر صورت کاهش تعداد روزهایی که باید در جلسات مختلف شرکت کنید به سازماندهی باقی هفته از لحاظ زمانی کمک شایانی می کند.

پیاده روی های دو نفره نیز می توانند ایده ی خوبی برای جلسات کاری موفق باشند. این کار در مقایسه با برگزاری جلسه در اتاق کنفرانس، به شکل گیری رابطه ی مستحکم تری می انجامد و برای گفتگوهای دشوار تر، حال و هوای بهتری فراهم می کند.

۴- برای کارهای عادی وقت خالی کنید

Work Life Balance Signpost Shows Career And Leisure Harmony

خاموش کردن موبایل و لپتاپ در ساعت معینی از شب و گذراندن باقی وقت در منزل و پرداختن به امور جاری مثل لباسشویی، پخت و پز و نظافت، در حفظ تعادل کار و زندگی نقشی کلیدی دارد. با تمام مسئولیت هایی که بر گردن دارید، باید بدانید کِی کار را تعطیل کنید و به ذهن خود استراحت بدهید.

۵- اولویت اصلی خود را مشخص و همه چیز را بر مبنای آن تنظیم کنید

همه ی ما به خاطر خودمان و اولویت های خود کار می کنیم؛ خواه کارمان تمام وقت باشد یا چند کار نیمه وقت و یا اساساً راه اندازی یک کسب و کار از صفر.

این، بعد از خانواده اولویت اول خیلی از ماهاست، پس هر چیز دیگری باید حول آن تنظیم شود. مثلاً اگر کار شما در حوزه ی ورزش و فناوری های مرتبط با آن است، مطالعه و یادگیری در مورد شرکت های برتر این حوزه، سرمایه گذاری های انجام شده روی استارتاپ های آن و تعامل با کارآفرینان دیگر، همگی به اولویت اصلی شما ارزش می بخشند.

۶- دید خود را عوض کنید

می توان کار را منحصر به کار دفتری ندانست. مثلاً در مثال بالا، ورزش و تقویت قوای جسمانی می تواند در به خدمت گرفتن توان بدنی شما برای رسیدن به اهداف کاری تان مؤثر باشد. این یعنی ورزش و پرداختن به فعالیت های ورزشی نشاط آور و در نتیجه استراحت، بخشی از برنامه ی کاری شماست.

باید چارچوب ذهنی خود را عوض کنید. به جای تمرکز روی نکات منفی و جنبه های دشوار کار، فعالیت هایی پیدا کنید که انجام دادنشان به شما لذت و شادابی می بخشد و آنها را بخشی از برنامه ی پیشرفت کاری خود در نظر بگیرید. اگر این کار را امتحان کنید در خواهید یافت که تجربه ی کاری در کل تجربه ی مثبت تری خواهد بود.

۷- فرصتی را به تأمل و تجدید قوا اختصاص دهید

تجدید قوا بخش مهمی از موفق بودن است. شما باید فرصت استراحت داشته باشید. جدا شدن از کارهای روزانه به شما اجازه می دهد در مورد کاری که انجام می دهید، اهداف و اولویت هایتان تأمل بیشتری کنید و ذهنتان بازتر شود.

همه ی اینها وقتی به دفتر کار خود باز می گردید در نهایت به شما کمک خواهند کرد و شاید حتی ایده های تازه و خلاقانه ای در ذهن شما ایجاد کنند.

۸- «نه» گفتن را تمرین کنید

9

هرچه موفقیت بیشتری کسب کنید، فرصت انجام پروژه ها و سرمایه گذاری های بیشتری را خواهید یافت و قادر خواهید بود با اشخاص و مکان های بیشتری آشنا شوید.

وارن بافت، یکی از ثروتمند ترین انسان های روی زمین، جایی گفته است افراد موفق تقریباً به همه چیز نه می گویند. در برابر هر یک از فرصت های بالا از خودتان بپرسید آیا این کار با جهتگیری کلی و اولویت های شما همخوانی دارد یا نه. داشتن اولویت های قوی و روشن و آگاهی از اینکه زمانتان را به چه کارهایی باید اختصاص دهید برای حفظ اثربخشی شما حیاتی است.

این ۸ نکته، فارغ از هر آنچه که ممکن است در زندگی بر سر راه شما قرار گیرد، به حفظ تمرکزتان کمک خواهند کرد. با این حال، همه ی ما می دانیم که بهره وری به همین ترفند ها و ریزه کاری ها خلاصه نمی شود، بلکه یک چارچوب ذهنی و مجموعه ای از عادات است که باید در درون هر یک از ما شکل بگیرد و هر روز تمرین شود.

اگر برای بالا بردن بهره وری خود ترفند خاصی دارید، آنها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲ آبان ۱۳۹۴

    مفید بود
    ممنون

  • تیک تاک
    تیک تاک | ۲ آبان ۱۳۹۴

    ممنون عالی بود

مطالب پیشنهادی