ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرانسه در نظر دارد توسعه یک ماشین الکتریکی فوق ارزان را در دستور کار خود قرار دهد

Ségolène Royal وزیر محیط زیست، انرژی و توسعه پایدار فرانسه در جریان کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد که هم اکنون در پاریس در حال برگزاری است خبری بسیار مهم را مطرح کرد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

Ségolène Royal وزیر محیط زیست، انرژی و توسعه پایدار فرانسه در جریان کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد که هم اکنون در پاریس در حال برگزاری است خبری بسیار مهم را مطرح کرد.

وی در این اجلاس از تدوین طرحی خبر داد که به موجب آن، نوعی خودروی الکتریکی با قیمتی بین 5 الی 7 هزار یورو به شهروندان اروپایی فروخته خواهد شد.

این رقم، برای یک وسیله نقلیه در اروپا بسیار پایین محسوب می شود و به مراتب کمتر از بهای تعیین شده برای خودروهای برقی دیگر است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

رویال در مصاحبه اختصاصی اش با برنامه 20 دقیقه اعلام داشت که برای پایین آوردن قیمت این خودروها، نوعی استراتژی اجاره ای برای باتری های آن در نظر گرفته خواهد شد. این ایده تا حدود زیادی شبیه به چیزی است که شرکت تایوانی Gogoro در مورد اسکوتر الکتریکی خود پیاده کرد که اوایل همین، پروژه آن در تایپه کلید خورد و قرار است که در سال 2016 در آمستردام پیاده شود.

محض اطلاع تان باید بگوییم که علاقمندان به این اسکوتر بعد از خرید آن، باتری های خالی شده را از طریق کیوسک های خودکاری که در سرتاسر شهر نصب شده اند، تعویض خواهند کرد. ماشینی که قرار است در فرانسه ساخته شود نیز بیشتر حکم وسیله ای را خواهد داشت که برای تردد در سطح شهرها مورد استفاده قرار می گیرد و نمی توان از آن به عنوان اتومبیل خانوداگی و مسافرت به اقصی نقاط کشور استفاده نمود.

پیشنهادات برای ساخت ماشین الکتریکی بسیار ارزان فرانسه از سال آینده میلادی از سوی شرکت های مختلف دریافت خواهند شد و هنوز هیچگونه شواهدی دال بر اینکه کمپانی Gogoro قصد مشارکت در این طرح را داشته باشد مطرح نشده است اما Horace Luke مدیر عامل این شرکت در گذشته اظهار داشته بود که تکنولوژی باتری های قابل تعویض آن عاقبت می تواند به دیگر وسایل نقلیه غیر از اسکوتر انتقال یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی