ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ماهانه 77 هزار اکانت استیم به سرقت می رود

استیم، پلتفرمی است که بزرگ ترین اجتماع گیمرهای آنلاین را دور هم جمع کرده و در چنین اجتماع بزرگی، برخورد کردن با سارقین این روزها بسیار طبیعی است. بنا به گفته استیم، ماهانه تقریبا 77 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۰

استیم، پلتفرمی است که بزرگ ترین اجتماع گیمرهای آنلاین را دور هم جمع کرده و در چنین اجتماع بزرگی، برخورد کردن با سارقین این روزها بسیار طبیعی است. بنا به گفته استیم، ماهانه تقریبا 77 هزار نفر اکانت های خود را به طرق مختلف از دست می دهند و سارقین کنترل آن ها را به دست می گیرند.

مارکت یا بازار اختصاصی استیم، ابتدا برای خرید و فروش کلاه و سلاح در بازی Team Fortress 2 مورد استفاده قرار گرفت اما بعدها و با عرضه بازی هایی نظیر DOTA 2 پیشرفت بسیار کرد به حدی که با میلیون ها مشتری روزانه اش حالا دنیای اقتصاد استیم را شکل داده و همچون بازار بورس، بالا و پایین ها و دلال های خودش را دارد. فروشندگان قیمت ها را بنا به خواست خود یکباره بالا می برند یا قیمت یک آیتم را بسیار کاهش می دهند و در این میان عمده کاربران پیرو جریان هستند.

یکی از بزرگترین چالش ها، خصوصا برای افرادی که سرمایه بسیاری را در اکانت خود دارند، صحیح و سلامت نگه داشتن آن است. چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم، سارقین در کمین اند تا اکانت ها را به نوعی بربایند و با تغییر رمز و ایمیل، به قیمتی مناسب بفروشند. گویا با 77 هزار اکانت دزدیده شده، بازار سیاه جذابی پدید آمده.

والو بی پرده می گوید: «تمامی اکانت های استیم در خطر هستند. هر بار که ما اقدامی امنیتی صورت می دهیم، استفاده از محصول برای کاربران دشوار می سازیم. متاسفانه این بار هم یکی از دفعاتی است که مجبوریم قدمی برداریم.»

ساده ترین راه برای حفاظت از اکانت های استیم، فعال کردن Steam Guard و البته قبول نکردن درخواست دوستی افرادی است که نمی شناسید. هر از چندگاهی افرادی به شما درخواست دوستی می دهند و پس از آن لینکی برای شما می فرستند که با کلیک روی این لینک عواقب خوشی در انتظارتان نخواهد بود. به تازگی، Valve دروازه های بیشتری برای تایید هویت صاحبین اکانت در نظر گرفته اما باز هم این جریان ادامه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پله
    پله | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    راحت ترین کار عدم پذیرش دوستی افراد ناشناس در گروه میباشد

مطالب پیشنهادی