ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اکتیویژن-بلیزارد به دلیل تخلف و تقلید در پتنت اخیر خود، مورد شکایت قرار گرفت

شرکت تگزاسی Virtual Gaming Technologies روز گذشته شکایت نامه ای در دادگاه عالی تگزاس تنظیم کرد و مدعی شد که اکتیویژن، در تهیه پتنت «سیستم تعامل هم زمان» خود، که در ورزش های الکترونیکی مورد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

شرکت تگزاسی Virtual Gaming Technologies روز گذشته شکایت نامه ای در دادگاه عالی تگزاس تنظیم کرد و مدعی شد که اکتیویژن، در تهیه پتنت «سیستم تعامل هم زمان» خود، که در ورزش های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد، تقلید کرده است. این سیستم به بازیکنان اجازه می دهد که در مسابقات زنده، به تمام اطلاعات شخصیت های خود دست یابند.

به گفته کمپانی Virtual Gaming، اکتیویژن به صورت غیرقانونی از سیستمی بهره می برد که اختراع آن توسط ویلیان جانکین، یکی از فعالان قدیمی حوزه بازی های فانتزی و ورزشی، صورت گرفته است. در شکایت گفته شده که جانکین در دهه 1990 مسابقاتی برای بازی های محبوب فانتزی برگزار کرد و از همین سیستم بهره می برد؛ سیستمی که امروزه توسط بسیاری از کمپانی ها مرود استفاده قرار می گیرد.

پتنت های جانکین در حال حاضر در اختیار Virtual Gaming قرار دارند و این کمپانی نیز لایسنس کار خود را به کمپانی هایی دیگر نظیر الکترونیک آرتز، کونامی، مایکروسافت و سونی فروخته است. بازی های ورزشی فانتزی، امروزه ارزشی معادل 27 میلیارد دلار پیدا کرده اند و کاربران از سراسر جهان، به تماشای آن ها می نشینند.

بنابراین طبیعی به نظر می رسد که شرکتی مانند Virtual Gaming بابت این مسئله از اکتیویژن شکایت کند. در شکایت نامه حتی آمده که اکتیویژن از این سیستم به اشکال گوناگون در بازی دیگر خود نیز استفاده کرده. برای مثال گفته شده که سیستم جمع آوری اطلاعات در بازی NASCAR نیز تقلیدی از اختراع جانکین بوده است. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که واکنش اکتیویژن نسبت به این مسئله چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی