ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت نسخه ای سفارشی شده از ویندوز ۱۰ را در اختیار نهاد های دولتی چین می گذارد

اگر به خاطر داشته باشید در ماه سپتامبر نوشتیم مایکروسافت و شرکت چینی بایدو قرارداد همکاری را به امضا رساندند. بر اساس این قرار داد شرکت ردموندی موظف می شد برای کاربران سرزمین اژدهای سرخ صفحه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اگر به خاطر داشته باشید در ماه سپتامبر نوشتیم مایکروسافت و شرکت چینی بایدو قرارداد همکاری را به امضا رساندند. بر اساس این قرار داد شرکت ردموندی موظف می شد برای کاربران سرزمین اژدهای سرخ صفحه پیش فرض مرورگر اج خود را به سمت موتور جستجوی همتای چینی اش هدایت کند و البته بایدو نیز می بایست خدمات گیرندگانش را ترغیب نماید که کامپیوترهای شان را به ویندوز ۱۰ ارتقا داده و برخی از اپلیکیشن های کلیدی اش را نیز به صورت یونیورسال -یا همان فراگیر- آماده سازی نموده و در اختیار عموم گذارد.

امروز مایکروسافت سعی کرده در گامی دیگر و با ارائه ی مستقیم ویندوز ۱۰ به دولت چین، جایگاه خودش در کشور مورد بحث را مستحکم تر نماید. شرکت یاد شده از سرمایه گذاری مشترک خبر داده که بر اساس آن قادر خواهد بود ضمن ارائه لایسنس، نسخه ای از سیستم عامل محبوبش یعنی ویندوز را مطابق نیازهای آژانس های دولتی چینی آماده سازی کرده و آن را در اختیار این مجموعه ها قرار دهد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

توافق مورد اشاره اگرچه هنوز می بایست به وسیله نهادهای نظارتی کشور مذکور تائید گردد اما به اهالی ردموند این امکان را می دهد تا محصولات خودشان را وارد سازمان های دولتی چینی کنند که در عرصه هایی همچون انرژی، ارتباطات و حمل و نقل فعالیت دارند.

سرمایه گذاری مشترکی که از آن سخن می گوییم بین «گروه تکنولوژی های الکترونیکی چین» موسوم به CTEC و مایکروسافت صورت گرفته و ناگفته نماند دو شرکت در ماه سپتامبر قراردادی عقد کردند تا با اتخاذ راهکارهای گوناگون حضور کمپانی ردموندی در چین را قدرتمند تر سازند.

شرکت آمریکایی طی چند سال گذشته پیشرفت های چشم گیری را در کسب درآمد از بازار سرزمین اژدهای سرخ داشته و ضمناً توانسته با کمپانی های بزرگ این کشور همچون تن سنت، لنوو و شیائومی همکاری های نزدیکی را تجربه کند. اما یک مشکل بزرگ مایکروسافت در عرصه ی یاد شده هنوز پا برجاست و این مسئله باز می گردد به عدم وجود قوانین مستحکم کپی رایت در چین؛ جایی که نسخه های کرک شده ویندوز به شکل بسیار گسترده استفاده می شوند.

ضمناً مشتریان چینی تصورات خوشایندی از محصولات اهالی ردموند ندارند و بر این باور هستند که با استفاده از آنها ممکن است مورد جاسوسی سازمان های اطلاعاتی آمریکایی همچون NSA واقع شده و اطلاعات شان به مخاطره بیافتد.

به یقین اگر سرمایه گذاری مشترکی که پیش تر از آن سخن گفتیم به تائید سازمان های نظارتی مربوطه برسد شاهد تحولی بزرگ در روابط میان مایکروسافت و دولت چین خواهیم بود. در سال ۲۰۱۴ دولت مذکور ابتدا یک پرونده تحقیقاتی ضد انحصار را علیه ردموندی ها به راه انداخت و چند ماه بعد نیز استفاده از ویندوز ۸ در سازمان های مربوطه اش را ممنوع اعلام کرد.

دولت سرزمین اژدهای سرخ در سال های گذشته صدها میلیون دلار را صرف تهیه سیستم عامل های توسعه یافته توسط مایکروسافت کرده و همواره در تلاش بوده تا این محصولات را با قیمتی ارزان تر و با پشتیبانی گسترده تر به دست آورد؛ ضمناً یکی از چالش های دیگر این دولت در آن است که هنوز در برخی از نهاد هایش به صورت وسیع ویندوز اکس پی مورد استفاده واقع می شود ولی ارائه ی ساپورت برای آن از جانب مایکروسافت خاتمه یافته.

مجموعه های دولتی چین حتی تلاش کردند یک نسخه مشابه از اکس پی را با نام NeoKylin توسعه دهند که البته این تلاش ظاهراً ثمره ی خوشایندی نداشته. همکاران و شرکای کنونی مایکروسافت از این پس موظف خواهند بود ضمن ارائه ی نسخه های سفارشی از ویندوز ۱۰ به نهادهای دولتی پشتیبانی های و پچ هایی که مورد تقاضا قرار دارند را نیز فراهم آورده و همچنین بازخوردهای دریافتی را برای توسعه نسخه های آتی سیستم عامل مایکروسافت به این شرکت انتقال دهند.

در سوی دیگر ماجرا مایکروسافت نیز این شانس را پیدا می کند تا حضوری گسترده تر را در قیاس با سایر رقبای خود در چین تجربه کرده و بخش بیشتری از بازار ارزشمند این کشور را تحت سلطه اش بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • firebird
    firebird | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    صبر می کنیم تا گند بک دورهاش دربیاد. خیلی طول نخواهد کشید.

  • یه واقع بین
    یه واقع بین | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    سلام

    عجب آبروریزی هایی داره ماکروسافت

    در ضمن ماکروسافت باید خیلی بدبخت شده باشه که به سمت چین رفته

    خبر جدید ماکروسافت چینی شد = مضخرف شد

    خبر جدید تر ویندوز های تقلبی چینی ماکروسافت وارد بازار شدند


    خبر قرن من دیگه خوشم از ویندوز نمیاد میرم اپریستی - کوبونتو - اوبونتو - سیزن - مک نصب میکنم


    در ضمن هر موقعه ماکروسافت تونست هسته ای همچون لینوکس که امکان ویروسی شدنش 1 در میلیون البته منظورم ویروس های مخصوص لینوکس هست ایجاد کنه اون موقعه باید استقبال کرد


    خبر تازه تر من دیگه مخالف ماکروسافت هستم

  • وحید
    وحید | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    والا یه خبر درست بذار.فک میکنی هرچی پیدا کردی باید بذاری

  • امیر
    امیر | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    مایکی در ارایه خدمات به دزدان و جاسوسان پیشرو هستش!

    • X
      X | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

      حالا اپل بود میشد ، مغز اقتصادی و چین جلو اپل زانو زده و از این سسشرها

      • Naweed
        Naweed | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

        xD

      • firebird
        firebird | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

        اپل بیزینس مدلش بر مبنای کیفیت و مشتری مداری هست وگرنه یوزر حاضر نمیشه پول محصولات گران قیمت رو پرداخت کنه ولی شرکتهای بسیاری به پایین آوردن قیمت نهایی و گستره پخش فکر میکنند و یوزری که توان یا خواست پرداخت قیمت بالاتر رو نداره جذب کرده و باهاش به عنوان کالا رفتار میکنند.

        • X
          X | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

          عزیز میدونم ، فقط خواستم مثل خودش جواب بدم

        • دفاع
          دفاع | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

          چطور از شرکتی که سازندشو اخراج میکنه انتظار چنین رفتاری داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی