ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی به دنبال ساخت باتری با 40 درصد عمر طولانی تر است

طول عمر باتری را می توان پاشنه آشیل بسیاری از شرکت های تولید کننده تلفن هوشمند برشمرد. با اینکه در تولید فناوری های شارژ سریع گام های بزرگی برداشته شده و محصولات متعددی از آن ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

طول عمر باتری را می توان پاشنه آشیل بسیاری از شرکت های تولید کننده تلفن هوشمند برشمرد. با اینکه در تولید فناوری های شارژ سریع گام های بزرگی برداشته شده و محصولات متعددی از آن بهره می گیرند اما هنوز نمی توان بدون بزرگ نمودن بدنه فیزیکی باتری، طول عمر آن را افزایش داد.

تقریبا همه کمپانی های فعال در حوزه موبایل ترجیح می دهند به جای استفاده از باتری بزرگ تر و در نتیجه میزان شارژدهی بیشتر، اندازه آن را باریک و کوچک بسازند تا به واسطه آن بتوانند ضخامت کلی بدنه اسمارت فون را تا حد امکان کاهش دهند.

اما گویا سونی تصمیم گرفته تحولی در این ساختار ایجاد نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

اصلی ترین تصمیم کمپانی ژاپنی یاد شده، کنار گذاشتن باتری های لیتیوم-یونی است که از سال 1991 میلادی تاکنون به عنوان استاندارد باتری وسایل الکتریکی مورد استفاده قرار می گرفته. سونی در نظر دارد از نوعی باتری با ظرفیت بالا استفاده نماید که بر ترکیبات سولفوری مبتنی است.

در حالت عادی، الکترود باتری های سولفوری در طول هر دوره شارژ بسیار سریع در الکترولیت حل می شوند که موجب کاهش ظرفیت باتری می گردد. اما سونی ادعا می کند راه حلی برای رفع این مشکل یافته و قادر است نوعی باتری با ترکیب سولفوری بسازد که تا 40 درصد ظرفیت بیشتری دارد.

بر اساس این ادعا، مثلا یک تلفن هوشمند همانند نکسوس 6P می تواند با حفظ همین اندازه و ضخامتی که اکنون دارد، یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را به جای نمونه 3220 میلی آمپر ساعتی موجود، در خود جای دهد. یا به طور مثال، سامسونگ گلکسی S6 را می توان به جای باتری 2550 میلی آمپر ساعتی کنونی به یک باتری 3750 میلی آمپر ساعتی مجهز نمود یا ظرفیت باتری آیفون 6 را هم از 1810 به 2530 میلی آمپر ساعت افزایش داد.

البته جا دارد اشاره کنیم استفاده از باتری سولفوری فقط به منظور حفظ باریکی بدنه موبایل هاست تا در عین حال ظرفیت باتری بیشتری را نیز با خود همراه داشته باشند.

در آخر بد نیست بدانید شرکت سونی یکی از برجسته ترین تولیدکننده های باتری در دنیا به شمار می رفت و نخستین شرکتی بود که نسخه تجاری باتری لیتیومی-یونی را در سال 1991 میلادی روانه بازار نمود. اما در طول سال های پس از آن به تدریج جایگاه خود را از دست داد و اکنون قصد دارد با ایجاد یک تحول دیگر، دوباره نام خود را در این زمینه بر سر زبان ها بیندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Enrique Iglesias
    Enrique Iglesias | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    حالا که فن بوی های بازیافتی اپل و سامی امدن اینجا جک تحویل ملت دادن پس ما هم مثل خودشون بزنیم توی سر برند شون

    مرگ بر اپل دزد و حلب ساز
    مرگ بر مایکروسافت دزد و جاسوس
    مرگ بر سامی بازیافتی پول پرست ماهی فروش
    مرگ بر الجی چکش ساز دو هزاری

    حالا جوابتونو بگیرید و هر وقت سن مبارکتون قد داد به عظمت سونی و فهمیدین همین اپل کپی طرح سونی اریکسون رو توی گوشی ایفون 3g و 4 اش کرده بعد بیاین نظر بدین . چقدر بدبخت سوزشی زیاد داره اینجا ! جای تعجب داره انقدر دارن میسوزن بدبخت ها هههه

  • Reza shirinnejad
    Reza shirinnejad | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    ای جونم سونی!
    زنده باد سونی! حیف این شرکت!واقعا نظرات نشون داد هر کسی لیاقت سونی رو نداره!!

  • amir
    amir | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    دوستان عزیز برادر من z5pدارد و مشکل خاصی در آن وجود ندارد و با این که از حالت 4kآن(در قسمت های ویدیو والبوم) نسبتا زیاد استفاده میکند اما حدود یک روز تلفن به راحتی روشن میماند

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    درود به همه علاقه مندان واقعی و باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی, آفرین به سونی , به شکل واقعی برای همه شده آرزو وجود یک باتری فوق قدرتمند با ماندگاری طولانی در تلفن همراه ها! وضعیت فعلی باطری های موجود در تلفن همراه ها اونطور که باید رضایت بخش نیس! به عنوان مثال فلان تلفن همراه درحالت استفاده عادی کردن 2روز ماندگاری باطری داره که درحالت استفاده حرفه ای اینترنت گردی و بازی های گرافیکی و...این میزان به یک روز کاهش پیدا میکنه و حتی شاید ناگهانی به سرعت تمام بشه باطری! مگر میشه شخصی یک تلفن همراه پیشرفته وگران قیمت خریداری کنه اما ازش استفاده صحیح و حرفه ای مانند استفاده از اینترنت گردی و استفاده از برنامه های کاربردی و سرگرمی نبرد!اگه قراربود استفاده عادی کرد خوب شخص موردنظر میرفت یک تلفن همراه معمولی بدون امکانات حرفه ای مانند نوکیا1100تهیه میکرد!باطری تلفن همراه حداعقل در بدبینانه ترین حالت با استفاده حرفه ای هم باید 2روز دوام بیاورد!این حالتی هس که در بدبینانه ترین حالت مطمئنن مورد قبول 90درصد علاقه مندان به تکنولوژی هس,اینقدر که همه فکرارتقاء توان و کیفیت پردازنده ها و صفحه نمایش و...هستن فکر یک باطری قدرتمند نیستن!

  • نادر نادرشاهی
    نادر نادرشاهی | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    من 3و 200 دادم زد5پ خریدم بعد این بابا از توی نت یه چیزی خونده میخواد ارشادم کنه!
    کلا عجیبن این سوتی فن ها

    • safi
      safi | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

      عمرا اگه تو سونی z5پریمیوم داشته باشی به چند دلیل اولا بالاترین قیمت این گوشی 2900 هست نه 3200. دوما به سونی میگی سوتی پس یعنی برای سونی هیچ ارزشی قایل نیستی به همین دلیل هیچوقت چنین پولی برا سونی نمیدی(لیاقتشم نداری) سومندش من با این گوشی یه نیم ساعتی کار کردم مصرف شارژش توی البوم و ویدعو زیاده نه اینقد تازه با برنامه های پخش ویدعوی شخص ثالث معمولی هست

      • نادر نادرشاهی
        نادر نادرشاهی | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

        گوشی مت این ایراد رو داره و شما با نیم ساعت کار میگی نداره!
        بیش از این ازت انتظاری ندارم
        حالا من خریدم 3و200 شما ناراحتی؟
        شما فکر جیب خودت باش بخیل!
        دوما بعد از دیدن این مشکل میگم سوتی و حق دارم هرچی میخوام بگم
        کلا این جماعت سونی فن همین حوری هستند
        به هر راهی میزنند و هر نامربوطی میگن که قبول نکنند مشکل رو
        .
        لیاقتشو نداری!
        اگر انسانیت و لیاقت شما به گوشیه معلومه چی هستی ک چجور بزرگ شدی

        • safi
          safi | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

          اولا من نگفتم گوشی بی مشکله گفتم این مشکلیو که میگی نداره (اول بفهم چی میگم بعد ز ر بزن)دومندش این گوشی با با قیمت300 تومن پایین تر از قیمتی که (مثلا) خریدی وارد ایران شده پس یا اینقد شو تی که کردن تو پاچت یا قیمت به دلارشو دیدی با خودت حساب کردی اومدی اینجا میگی خریدم که چهره سونی رو بد کنی(بخیل هم خودتی)خودمم سونی دارم. در ضمن (حتی اگر بر فرض محال این گوشیو خریده باشی)میشه از برنامه های پخش ویدعوی شخص ثالث (مثل mx player) استفاده کرد که رزولیشن در این برنامه ها fhd هست نه4k. سومندش فن های سونی تقریبا همشون یه بار گوشی سونی داشتن و میدونن چه کیفیتی داره و همه ی حرفای بی پایه و اساسی که به این گوشی ها وارد میکنن (مثل کم شدن شارژ 8درصد در یک دقیقه???)کاملا الکیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی