ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمونه اولیه خودروی پرنده flying car
تکنولوژی

نمونه اولیه از خودروی پرنده TF-X مجوز پرواز آزمایشی را دریافت کرد

خودروی پرنده از جمله ماشین هایی است که هنوز نتوانسته پای خود را از کتاب ها و فیلم های علمی تخیلی بیرون گذاشته و وارد زندگی روزمره انسان ها شود. البته در سال های گذشته ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

خودروی پرنده از جمله ماشین هایی است که هنوز نتوانسته پای خود را از کتاب ها و فیلم های علمی تخیلی بیرون گذاشته و وارد زندگی روزمره انسان ها شود. البته در سال های گذشته تلاش های زیادی برای عملی کردن این رویا به انجام رسیده، اما تا امروز هیچ نمونه موفقی به فاز تولید وارد نشده است.

یکی از پیشگامان در زمینه ساخت خودروی پرنده شرکت Terrafugia در ایالات متحده است که در سال های اخیر با جدیت بسیار روی این ایده کار کرده. آنها مدت زیادیست که روی نمونه های اولیه و گزینه های مختلف کار می کنند، و حالا به نظر می رسد که پروژه خودروی پرنده آنها وارد مرحله تازه ای شده است.

بنابر اعلام Terrafugia، آنها پس از یک دهه کار مستمر بالاخره موفق شده اند مجوزهای لازم برای شروع پروازهای آزمایشی نمونه اولیه خودروی دو منظوره خود را دریافت نمایند. با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی کنید.

قرار است اتوموبیل مورد نظر که فعلاً با نام «خودروی پرنده TF-X» شناخته می شود، پروازهای آزمایشی خود را از ماه های آینده آغاز کند. البته این نمونه اولیه از لحاظ ابعاد خیلی کوچکتر از محصول نهایی خواهد بود، اما رسیدن به همین مرحله هم پیروزی بزرگی برای سازنده محسوب می شود.

بر طبق گفته های سخنگوی شرکت یاد شده، TF-X یک خودروی بزرگ بالدار به ظرفیت چهار سرنشین خواهد بود. نمونه اولیه ی آن تنها 60 سانتی متر طول و حدود 23 کیلوگرم وزن دارد و قرار است پروازهای آزمایشی خود را در محوطه سایت تولید کمپانی واقع در حاشیه شهر بوستون آغاز نماید. تیم 35 نفره مهندسان Terrafugia تلاش دارند ابعاد نمونه نهایی طوری باشد که با بال های جمع شده در گاراژ هر منزلی جای بگیرد.

البته TF-X تنها مورد در حال ساخت از خودروهای پرنده نیست. یکی از شرکت های وابسته به دولت فرانسه در نمایشگاه هوایی پاریس 2013 نمونه اولیه از خودوری پرنده خود را با نام Xplorair رونمایی کرد. نمونه ای که ابعادش نصف اندازه محصول نهایی بود. آنها همچنین قصد دارند اولین پرواز آزمایشی نمونه فول سایز خودروی خود را در سال 2017 انجام دهند. با همه اینها باید در نظر داشت که Xplorair بیشتر از آن که یک خودروی پرنده باشد، یک پهپاد تک نفره است.

خودروی پرنده Xplorair

بنابراین در صورت به نتیجه رسیدن طرح TF-X، می توان آن را اولین وسیله ی پرنده ای دانست که همزمان می تواند به عنوان یک خودرو به صورت روزمره در خیابان ها مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Blest
    Blest | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    I'm in my Garage I bought this new TF_x but Do you know what I love most?! knowledge

  • حمید
    حمید | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    خودتون چطوری میتونین خودتونو تحمل کنین؟!
    یه سری بی نمک مجازی هر چیزی ک ب ماشین مربوط میشه میان ربطش میدن ب پراید
    ذهنتون اینقد محدود شده ک خارج از این معقوله نمیتونین فکر کنین و چیزی بنویسین ک بقیه هم سودی ازش ببرن؟؟؟؟؟

  • mehran
    mehran | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    بابا. اینا همه دروغن الان امریکا قصد داره بیاد ساخت پرایدو از ایران یاد بگیره

  • peyman
    peyman | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    هرچی باشه به پای پراید نمیرسه یکسره پرواز میکنه تا بهشت

مطالب پیشنهادی