ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با ارائه یک اپلیکیشن پیام رسان هوشمند، فیسبوک را به چالش خواهد کشید

براساس گزارشات، گوگل مشغول طراحی و ساخت یک اپلیکیشن پیام رسان جدید و هوشمند است؛ این اپ به شما امکان خواهد داد که با دوستان خود چت کنید یا اینکه رباتی را برای پیدا کردن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

براساس گزارشات، گوگل مشغول طراحی و ساخت یک اپلیکیشن پیام رسان جدید و هوشمند است؛ این اپ به شما امکان خواهد داد که با دوستان خود چت کنید یا اینکه رباتی را برای پیدا کردن پاسخ سوالاتتان ارسال نمایید.

آنطور که در گزارش نشریه وال استریت ژورنال آمده، این شرکت مستقر در مانتین ویو دست کم یک سالی می شود که روی سرویس جدید خود کار می کند، با این همه مشخص نیست که دقیقا از چه زمانی آن را راه  اندازی خواهد کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

علاوه بر این، معلوم نیست که ربات هوشمند گوگل در زمان راه اندازی اپ جدید تا چه اندازه قدرتمند است اما به احتمال زیاد قادر خواهد بود هرکاری که سرچ گوگل از عهده اش بر می آید را به انجام برساند؛ برای نمونه هرجا که می شود پاسخ هایی را ارائه دهد و هرجا که قادر به جوابگویی نیست، لینکی را ارسال کند.

این یعنی می توانید ربات مورد بحث را برای دریافت اطلاعات از وضعیت آب و هوا یا جستجوی اطلاعات در مورد یک رستوران خاص ارسال نمایید. وال استریت ژورنال همچنین گزارش داده که گوگل احتمالا به توسعه دهندگان امکان خواهد داد که چت بات های خود را برای فعالیت روی این سرویس بسازند، به این ترتیب می توانید از اپلیکیشنی که اطلاعات مورد نظر شما را در خود دارد پاسخ دریافت کنید. البته لازم است یادآور شویم که گوگل از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

احتمالا این کمپانی تلاش دارد با ساخت این ربات، در حوزه سرچ، مغلوب دیگر سرویس های پیام رسان نظیر آنچه فیسبوک طراحی کرده نشود. در حال حاضر این شرکت مستقر در مانتین ویو، اپلیکیشن پیام رسانی که بتوان در زمره بهترین ها طبقه بندی اش کرد ندارد (حتی به Hangouts هم نمی توان چنین نسبتی داد)، بنابراین، این گمانه زنی که مشغول ساخت اپ جدیدی است کاملا منطقی به نظر می آید هرچند که گوگل همواره می توانسته چنین سرویسی را به یکی از اپ های پیام رسان قبلی خود بیافزاید.

گفته می شود سرویس تازه گوگل قرار است وارد رقابت مستقیمی با Facebook M شود که در اصل رباتی است که این شرکت در داخل مسنجر تست می کند. M نیز درست مانند آنچه گفته می شود گوگل مشغول ساختش است به صورت خودکار وب را برای یافتن پاسخ به سوالات شما زیر و رو می کند و حتی یک گام فراتر از این حرکت می کند: برای پرسش هایی که پیچیدگی بیشتری دارند، یک دستیار انسانی کار یافتن پاسخ را به دست می گیرد و اینگونه می شود که M امکان می یابد کاری فراتر از توانایی دستگاه های کامپیوتری انجام دهد.

وال استریت ژورنال مشخص نکرده که آیا گوگل قابلیت دیگری (نظیر M) خارج از قلمرو دیجیتالی را برای این سرویس تست می کند یا خیر اما روشن است که اگر این شرکت بخواهد کاربران را به سمت خود جلب نماید باید چنین کاری را انجام دهد. سوال دیگری که هنوز پاسخی برای آن پیدا نشده این است که آیا گوگل می تواند کاربران را به استفاده از سرویس تازه اش برای چت کردن با دوستانشان ترغیب نماید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی