ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترول های اینترنتی
تکنولوژی

عزم جدی توییتر برای مقابله با حساب های کاربری آسیب رسان

شبکه اجتماعی توییتر امسال ده سالگی خود را جشن گرفت. سرویسی که از سال ۲۰۰۵ آغاز به کار کرد، اما پیشرفت چشمگیر آنها عملاً از سال 2008 آغاز شد و امروز توییتر، به عنوان یکی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

شبکه اجتماعی توییتر امسال ده سالگی خود را جشن گرفت. سرویسی که از سال ۲۰۰۵ آغاز به کار کرد، اما پیشرفت چشمگیر آنها عملاً از سال 2008 آغاز شد و امروز توییتر، به عنوان یکی از موثرترین راه های کسب اخبار و آگاهی از وقایع جهانی مورد استفاده میلیون ها نفر از مردم قرار می گیرد.

اما در کنار تمام کاربردهای مفید، توییتر عاری از مشکل نیست، چرا که علاوه بر کاربران عادی، این شبکه تعداد قابل توجهی ربات های اسپم نویس و کاربران آسیب رسان هم دارد که گاه و بی گاه به بهانه های مختلف به سایر حساب های کاربری حمله کرده و برای صاحبان آنها دردسرهای متعددی ایجاد می کنند.

بر اساس یک گزارش تازه، توییتر قصد دارد به طور جدی با این کاربران و ربات های مخرب به مقابله بپردازد. در ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

آن طور که به نظر می رسد توییتر قصد دارد به این کاربران آسیب رسان نشان دهد که اعمال خصمانه آنها چه اثرهایی در فضای سایت و حتی دنیای واقعی بر جای می گذارد. مدیران این شبکه اجتماعی قصد دارند قربانیان چنین مزاحمت هایی را قانع کنند نام حقیقی توهین کننده ها و مزاحمان را فاش سازند تا از این طریق بشود جلوی رفتارهای ناشایست این ترول های اینترنتی را گرفت و مانع از آشفته شدن وجهه برند توییتر شد.

این مشکل فقط گریبان گیر کاربران عادی نیست. بسیاری از شخصیت های مشهور به واسطه چنین هجمه های توهین آمیزی گاه ناچار به بستن حساب کاربری خود شدند.

توییتر اعلام داشته که آنها نسبت به سایر فعالین در این حوزه زمان بیشتری را صرف ارتقای امنیت کاربران خود کرده اند و مدعی هستند این بررسی های مستمر توانسته به طور پیوسته آمار رفتارهای نامناسب را در میان کاربران این شبکه اجتماعی کاهش دهد.

با داشتن 320 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا، توییتر نیاز دارد مشکل یاد شده را به شکلی جدی تر پیگیری نماید. اخبار جدید نشان می دهد که کارشناسان آنها این روزها با جدیت بیشتری پیگیر همین مسئله هستند.

سهم توییتر از کاربران شبکه های اجتماعی در مقابل فیس بوک بسیار ناچیز است، اما اگر مدیران آن می خواهند که این سهم کوچک را در آینده افزایش دهند، می بایست علاوه بر افزودن قابلیت های جذاب، با جدیت در ارتقای امنیت روانی کاربران خود نیز بکوشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehrdad_Alikhani
    Mehrdad_Alikhani | ۸ دی ۱۳۹۴

    فقط توییتر فارسی

مطالب پیشنهادی