ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از هشت پردازنده جدید خود پرده برداشت

اینتل در میانه ی بازه ی زمانی ایجاد تغییر و تحول در فناوری تولید پردازنده هایش است ولی با این وجود این مسئله سبب نخواهد شد که شرکت مذکور از ارائه ی چیپ هایی جدید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

اینتل در میانه ی بازه ی زمانی ایجاد تغییر و تحول در فناوری تولید پردازنده هایش است ولی با این وجود این مسئله سبب نخواهد شد که شرکت مذکور از ارائه ی چیپ هایی جدید و به روز شده سر باز زند.

در همین راستا غول تکنولوژی ساکن سانتا کلارا از هشت پردازنده ی جدید پرده برداشته و به این ترتیب نه تنها نسل ششم محصولاتش موسوم به «اسکای لیک» را به روز رسانی کرده بلکه مدل هایی جدید را به سری Broadwell نیز افزوده است. البته در این بین نامگذاری پردازنده های مورد بحث هم در نوع خود تا حدی جالب به نظر می رسند و حاوی نکات خاصی هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در میان تراشه هایی که تازه از راه رسیده اند دو نمونه از خانواده ی سلرون با شماره مدل های 3855U و 3955U وجود دارند که بر چسب قیمتی ۱۰۷ دلاری را حمل می کنند و البته قرار است جانشین 3215U و 3765U شوند. ناگفته نماند که هر دو پردازنده از نوع ULV یا «ولتاژ به شدت پایین» بوده و مناسب استفاده در دیوایس های قابل حمل مانند نوت بوک ها و یا تبلت ها هستند.

فرکانس کاری 3855U و 3955U به ترتیب با ۱.۶ و ۲ گیگاهرتز برابری می کند و هر دو به ۲ مگابایت کش از نوع L3 مجهزند.

در مرحله ی بعدی نوبت می رسد به Core i3-6098P و Core i5-6402P. بد نیست خاطر نشان کنیم که اینتل بعد از مدتی نسبتاً طولانی دوباره پردازنده هایی را رونمایی کرده که در نام شان حرف P وجود دارد.

حضور این حرف در نام یک تراشه بدین معناست که آن چیپ فاقد حافظه ی گرافیکی مجتمع بوده و کاربر یا تولید کننده می بایست اقدام به تهیه کارت های گرافیکی مجزا کنند. 6098P که دارای دو هسته پردازشی با فرکانس کاری ۳.۶ گیگاهرتز است ظاهراً بناست تا جای Core i3-6100 را بگیرد و از سوی دیگر 6402P چهار هسته ای با سرعت کلاک ۲.۸ گیگاهرتز هم می تواند جانشین مناسب و توانمندی برای Core i5-6400 باشد.

چهار تراشه ی دیگر کاملاً جدید محسوب گشته و مدل هایشان عبارت است از Core i5-5200DU،  i5-6198DU Core i7-5500DU، i7-6498DU؛ به صورت معمول حضور حرف U در نام پردازنده های اینتل بیانگر به شدت کم مصرف بودن آنهاست، ولی مشخص نیست که عبارت "DU" قصد دارد چه دسته بندی خاص و تازه ای را معرفی نماید.

اینتل هنوز جزئیات بیشتری را در مورد پردازنده هایی که در بالا به آنها پرداختیم فاش نساخته، و برای مشخص شدن این مسئله ظاهراً باید منتظر برگزاری نمایشگاه CES 2016 بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • patrik
    patrik | ۹ دی ۱۳۹۴


    core i3 و core i5
    که از سال ۲۰۱۰ بودن. دوستان کسی هست توضیح بده چه تفاوت هایی داره ورژن های جدید؟

    • Researcher
      Researcher | ۹ دی ۱۳۹۴

      نسل پرندازنده و نحوه ساخت چیپ هاشون کاملا فرق کرده .
      i3 امروزی از i5 قدیمی تر خیلی قویتر هست .

    • arsham
      arsham | ۹ دی ۱۳۹۴

      ب خیلی بخوام خلاصه بگم یشتر تفاوتشون مربوط میشه به لیتوگرافیشون و در برخی از نسخه های جدیدتعداد رشته (Thread) کم یا زیاد تر شدن/تا اونجایی هم که من دیدم تو همه پردازنده های i7وi5با معماری جدید اسکای لیک ضریبMultiplierدر حالت بسته قرار گرفته

  • محمد
    محمد | ۸ دی ۱۳۹۴

    به شدت منتظر سری جدید i7 xtream هستم.
    احتمالا با کد 79 , 78 عرضه بشن.
    7820k i7
    7930k i7
    7960k i7

مطالب پیشنهادی