ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جک دورسی نسبت به خبر تغییر محدودیت تعداد کاراکترهای هر توییت واکنش نشان داد

اگر به خاطر داشته باشید ساعاتی پیش نوشتیم گزارشی از جانب سایت ریکد روایت گر آن است که توییتر قصد دارد محدودیت ۱۴۰ کاراکتر برای هر توییت را به ۱۰.۰۰۰ کاراکتر تغییر دهد؛ گزارشی که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۶:۳۰

اگر به خاطر داشته باشید ساعاتی پیش نوشتیم گزارشی از جانب سایت ریکد روایت گر آن است که توییتر قصد دارد محدودیت ۱۴۰ کاراکتر برای هر توییت را به ۱۰.۰۰۰ کاراکتر تغییر دهد؛ گزارشی که حالا سبب گشته مدیر عامل شبکه ی اجتماعی یاد شده به آن واکنش داده و متنی که بیش از ۱۴۰ حرف است را به صورت یک تصویر و در قالب یک توییت منتشر نماید.

در این متن که در اپ notes پلتفرم iOS به رشته تحریر درآمده، دورسی آورده محدودیت ۱۴۰ کاراکتری تنها به این علت در نظر گرفته شده بود که هر توییت بتواند در قالب پیامک یا همان SMS نیز جای بگیرد. البته وی خاطر نشان ساخته که این محدودیت را دوست دارد و خلاصه گویی که از آن حاصل می شود را می پسندد.

دورسی سپس اینگونه می نویسد که «ما زمان زیادی را به بررسی رفتارهای کاربران توییتر تخصیص می دهیم و مشاهده کرده ایم که بسیاری از آنها متونی طولانی را نوشته و سپس این متون را در قالب یک اسکرین شات به توییت خود پیوست کرده و آنها را منتشر می کنند».

مدیر عامل توییتر می گوید «با دیدن چنین موضوعی این تصور پیش می آید که این عکس ها اگر واقعا به صورت متن منتشر می شدند چه رخ می داد؟ متون قابل جستجو هستند، می توان بخشی از آنها را نشانه گذاری و های لایت کرد و به صورت کلی کاربردی تر از تصاویر محسوب می شوند.»

جک دورسی در مجموع کوشش داشته بگوید عمده ی توییت ها کوتاه باقی خواهند ماند و قالب معمول خود را حفظ خواهند کرد ولی وی یادآوری نموده که مجموعه ی تحت رهبری اش از اعمال تغییرات ضروری روی هسته ی محصول شان ترسی ندارد و از این موضوع دوری نخواهند کرد. او می گوید «اگر ببینیم مردم اصرار به انجام فعالیتی دارند، سعی می کنیم امکان مربوط به این فعالیت را فراهم آورده و به همراه آنها تجربه اش نماییم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رونین
    رونین | ۱۶ دی ۱۳۹۴

    اشتباه میکنند! ارزش تویت به همین کم گفتن و خلاصه گفتنشه...به اینکه انسان وادار میشه برای حرفش کلمات مناسب تری در قالبی کوتاه تر انتخاب کنه...خرابش میکنن اینطوری...

مطالب پیشنهادی