ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سن دیسک در نمایشگاه CES از باریک ترین حافظه SSD M.2 جهان پرده برداشت

شرکت سن دیسک امروز در نمایشگاه CES از جدیدترین حافظه M.2 SSD خود با نام X400 پرده برداشت که بر اساس اعلام سازنده، با ضخامت تنها ۱.۵ میلی متر، باریک ترین نمونه ۱ ترابایتی در نوع ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۰۴:۱۵

شرکت سن دیسک امروز در نمایشگاه CES از جدیدترین حافظه M.2 SSD خود با نام X400 پرده برداشت که بر اساس اعلام سازنده، با ضخامت تنها ۱.۵ میلی متر، باریک ترین نمونه ۱ ترابایتی در نوع خود به شمار می رود.

سن دیسک می گوید در پژوهش های سال گذشته خود به این جمع بندی رسیده که زمان مورد نیاز برای بوت، سرعت اجرای اپلیکیشن ها و میزان مصرف باتری، از مهم ترین خصوصیات مورد نظر کاربران هنگام استفاده از حافظه های جانبی در کامپیوترهای شخصی هستند و بر همین اساس، تمرکز خود را در ساخت مدل X400 روی همین موارد قرار داده است.

sandisk-x400-2-100636296-large.idge

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات به شکل متوالی در این حافظه جدید به ۵۴۵ و ۵۲۰ مگابایت در ثانیه می رسد و سرعت خواندن و نوشتن در حالت تصادفی نیز ۹۵ و ۷۵ هزار IOPS خواهد بود، عملکردی که به لطف پشتیبانی از فناوری nCache 2.0 امکان پذیر شده است.

حافظه X400 به لطف ششمین نسل از فناوری X3 سن دیسک، برای خواندن اطلاعات ۲.۵ وات و برای نوشتن ۳.۹ وات انرژی مصرف می کند که ۹۰ درصد از هارد دیسک های معمول کمتر است.

سن دیسک این حافظه ۲.۵ اینچی را در ظرفیت های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و هزار گیگابایت عرضه می کند و علاوه بر این اعلام کرده عمر مفید قطعه برای نوشتن ۳۲۰ ترابایت اطلاعات کفایت خواهد کرد.

حافظه X400 ضمناً از امکان رمز گذاری AES 256-bit برخوردار است و از دیگر قابلیت های آن نیز می توان به فناوری DataGuard برای محافظت از داده های کاربر اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی