ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کدام خودروساز در سال 2015 بیشترین ماشین الکتریکی را به فروش رساند؟

پنج سال پس از عرضه نیسان Leaf و Volt شورولت، آمار رسمی نشان می دهند که خودروهای الکتریکی در حال حاضر کمتر از یک درصد از بازار ماشین آمریکا را در قبضه خود دارند. این در ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

پنج سال پس از عرضه نیسان Leaf و Volt شورولت، آمار رسمی نشان می دهند که خودروهای الکتریکی در حال حاضر کمتر از یک درصد از بازار ماشین آمریکا را در قبضه خود دارند. این در حالیست که Leaf با فروش 200 هزار دستگاهی (از ابتدا تاکنون) همچنان در صدر محبوب ترین ماشین های الکتریکی قرار گرفته.

اما آیا برایتان جالب نیست بدانید کدام کمپانی خودروساز در سال 2015 میلادی توانسته بیشترین ماشین الکتریکی را به فروش برساند؟ بدون شک اولین گزینه هایی که به ذهنتان خطور خواهند کرد، بی ام دابلیو، فورد، جی ام، نیسان و تسلا هستند. اما باید بدانید هیچ کدام از آنها نیستند و پاسخ این سوال موجب تعجبتان خواهد شد.

کمپانی BMW در بیانیه ای رسمی اعلام نموده در سال 2015 میلادی مجموعا 30 هزار دستگاه خودروی هیبریدی i3 و i8 در سراسر جهان فروخته.

در همین راستا جا دارد اشاره نمائیم که ماشین های هیبریدی «فیوژن»، Focus و C-Max Energi فورد عمدتا در آمریکای شمالی عرضه می شوند و بر اساس گزارشات، 18923 دستگاه از این خودروها در آمریکا فروخته شده اما تعداد دستگاه های فروخته شده در کشور کانادا معلوم نیست و با احتساب مدل های فروخته شده در اروپا به طور مجموع می توان گفت 20 هزار دستگاه از ماشین های هیبریدی و الکتریکی فورد در سال 2015 به فروش رفته است.

در راستای اعلام میزان فروش کمپانی جنرال موتوز نیز گفته می شود که در سال گذشته 15393 دستگاه Volts و 2629 دستگاه Spark EVs در آمریکا و کانادا فروخته است و تعدادی از «اسپارک ایوز» ها نیز مورد توجه خریداران کره جنوبی قرار گرفته بوده که در نهایت رقمی معادل 20 هزار دستگاه را برای این کمپانی به ارمغان آورده است.

نیسان مجموعا 50 هزار دستگاه و تسلا بر اساس آماری که خودش منتشر نموده 50557 دستگاه ماشین الکتریکی در سال گذشته به دست مشتریان رسانده اند.

با وجود تمامی موارد ذکر شده در بالا و شناخته شده بودن برندهای مذکور، باید بدانید که هیچ کدام از آنها نتوانسته اند به اندازه یک شرکت چینی ماشین الکتریکی عرضه کرده و به فروش برسانند. شرکت BYD که نخستین خودروی هیبریدی الکتریکی خود به نام F3DM را در دسامبر سال 2008 میلادی (دو سال پیش از عرضه Volt شورلت) وارد بازار جهانی نموده بود، اکنون به عنوان پرفروش ترین کمپانی تولید کننده خودروهای الکتریکی شهرت یافته است.

کمپانی چینی مورد بحث در حوزه تولید ماشین های الکتریکی-باتری (همانند هاچ بک های E6 که به عنوان تاکسی استفاده می شوند) و هیبریدهای برقی همانند سدان های کامپکت Qin و SUVهای جمع و جور Tang فعالیت می نماید.

بر اساس آماری که این شرکت در انتهای سال گذشته میلادی منتشر نمود، 31898 دستگاه Qin و 19375 دستگاه Tang بعلاوه ی 7029 دستگاه e6 قدیمی در سال 2015 فروخته است که مجموعا می شود 61722 دستگاه هیبریدی و الکتریکی. به این مفهوم که این شرکت کوچک چینی از برندهایی همانند نیسان یا تسلا فروش بالاتری داشته. بیشترین فروش این کمپانی نیز در همان سرزمین اژدهای سرخ صورت پذیرفته.

در آخر هم بد نیست اشاره نمائیم این کشور در نظر دارد در زمینه تولید اتومبیل های الکتریکی خود را به رتبه نخست در جهان برساند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده به طوری که در حال حاضر به تولید اتوبوس هایی اقدام نموده که با باتری های 549 کیلووات ساعتی شارژ می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی