ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت نسخه بتا از «ابزارهای یادگیری» خود را برای OneNote ارائه کرد

مایکروسافت امروز مجموعه تازه ای از امکانات و قابلیت ها تحت عنوان «ابزارهای یادگیری» یا «Learning Tools» را برای وان درایو ارائه کرد. این مجموعه در واقع، نوعی افزونه است که بعد از نصب در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

مایکروسافت امروز مجموعه تازه ای از امکانات و قابلیت ها تحت عنوان «ابزارهای یادگیری» یا «Learning Tools» را برای وان درایو ارائه کرد.

این مجموعه در واقع، نوعی افزونه است که بعد از نصب در نوار منوی شما می نشیند و امکان دسترسی به املای «پیشرفته» و همچنین نوعی وضعیت خواندن فراگیر یا ایمرسیو را می دهد.

این کمپانی اظهار داشته که ابزارهای جدید برای آنها که در خواندن و نوشتن با مشکل روبرو هستند مفید واقع می شوند زیرا دربرگیرنده امکانات متنوعی برای خواندن هستند؛ عملکردشان هم به این صورت است که متون های لایت شده به صورت آنی و با صدای بلند برای کاربر خونده می شوند و برای آنکه دنبال کردن کلمات برای فرد ساده تر باشد ادای آنها توسط سیستم با فاصله از هم صورت خواهد پذیرفت.

در این سیستم از نوعی فونت بهینه به نام Fluent Calibri بهره گرفته شده است که به باور مایکروسافت خواندنش راحت تر است و علاوه بر این، برای متمایز شدن صدای کلمات، بخش های مختلف کلمات و جمله را به صورت کاملا جدا از هم تلفظ می کند.

فونت جدید مایکروسافت با هدف کاهش اختلالات بینایی برخی کاربران در تفکیک نمودن حروف و کلمات ارائه می گردد هرچند که این شرکت هنوز به صورت رسمی تحقیقی را در مورد سودمندی فونت مذکور برای رفع مشکل دیسلکسیا یا اختلال در خواندن و نوشتن انجام نداده است.

از همین رو، برای اثبات کارایی این فونت ها در از میان بردن اختلالات یاد شده، لازم است که تحقیقات بیشتری انجام گیرد هرجند که به باور برخی کارشناسان، طول خطوط و فاصله میان کلمات در این مساله دخیل است و هر دوی این موارد نیز با استفاده از ابزار جدید ارائه شده توسط مایکروسافت قابل بهینه سازی است.

مایکروسافت مدعی شده که دلایل خوبی دال بر کاربردی بودن این ابزارها و نقششان در بهبود درک مطلب کاربران دارد با این همه، لازم است که همچنان منتظر انجام مطالعات بیشتری در این زمینه بمانیم.

گفتنی است پردازش زبان طبیعی برای تفکیک بخش های مختلف جمله به صورت لوکال و در داخل خود دستگاه اتفاق می افتد، بنابراین نیازی نیست که کاربران برای استفاده از آن به اینترنت متصل شوند.

با این همه، لازم است که کاربران برای نوشتن در وان نوت به اینترنت متصل گردند چراکه قابلیت دیکته ابزارهای یادگیری مایکروسافت برای تبدیل کلام به متن به موتور جستجوی بینگ متکی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی