ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیل بازار رو به رشد خودروهای لوکس در ایران و جهان

بسیاری معتقدند که صنعت خودروسازی در آستانه تحولی اساسی در راستای فراگیر شدن خودروهای خود ران و برقی پاک و محیط زیست دوستانه قرار گرفته است، اما در همین شرایط به لطف کاهش شدید قیمت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

بسیاری معتقدند که صنعت خودروسازی در آستانه تحولی اساسی در راستای فراگیر شدن خودروهای خود ران و برقی پاک و محیط زیست دوستانه قرار گرفته است، اما در همین شرایط به لطف کاهش شدید قیمت نفت و بنزین و کشش ذاتی به کالاهای پر زرق و برق و گران قیمت، خودروسازان لوکس جهان روزهای پر رونقی را تجربه می کنند و هرساله در حال شکستن رکورد های فروش خود هستند.

در این مقاله قصد داریم تا بازار فروش بعضی از مطرح ترین خودروهای لوکس و اسپرت گران قیمت جهان در سال گذشته میلادی را بررسی کنیم.

مرسدس بنز

در سال 2015 مرسدس بنز توانست بیش از هر سال دیگری فروش داشته باشد. رقم دقیق خودروهای فروخته شده با نشان ستاره سه پر، 1.871.511 است. این میزان به معنای رشد 13.4 درصدی برای این شرکت است. مرسدس بنز برای 5 سال متوالی در حال شکستن رکورد های شخصی خود در میزان فروش است.

Mercedes-Benz Concept IAA

فروش بخش AMG (خودروهای اسپرت با عملکرد بالا)، 68.875 دستگاه از رقم بالا را شامل می شود. که رشد 44.6 درصدی را نشان می دهد. یکی از مهم ترین خودروهای عرضه شده توسط مرسدس بنز در این سال اتاق C آن بود که رشد فروش را به این حد رسانده است.

لامبورگینی

این شرکت مشهور ایتالیایی با فروش بیش از 3245 دستگاه در سال 2015. رکورد میزان فروش در یک سال میلادی را بشکند. به لطف مدل هوراکان LP 610-4 با موتور V10، لامبورگینی توانست بیش از 2242 سفارش برای این محصول خود دریافت کند.

lamborghini-factory-tour_0350-970x647-c-w600

زمان انتظار برای تحویل خودروهای لامبورگینی به بیش از 18 ماه رسیده است.تیراژ دیگر محصول لامبورگینی یعنی آونتادور در نسخه های معمولی، رودستر و نسخه خاص و محدود آن یعنی سوپر ولوچه در مجموع 1003 دستگاه بوده و  تحویل مشتریان خوش شانس این برند شده است.

بی ام و

شرکت Bayerische AG motoren werke که با نام مخفف BMW شناخته می شود با رشدی به میزان 6.1 درصد، مجموع فروش خود را به رقم 2.247.485 رسانده است.

bmw i3_field image_fnl

این رقم از جمع مجموع دو برند بی ام و و مینی، که از شرکت های زیرمجموعه ای بی ام و است بدست آمده است.در سال گذشته میلادی بی ام و توانست بیش از 30.000 دستگاه از سری i خود به فروش برساند و این شرکت در اروپا توانست بیش از یک میلیون خودرو به فروش برساند که رقم شگفت انگیزی است.

آئودی

شرکت آئودی هم توانست رکورد فروش شخصی خود را ارتقا دهد و در مجموع 1.803.250 دستگاه خودرو به فروش برساند. این رقم در حالی بدست آمده که مدل های جدید A4، Q7 و R8 به صورت گسترده در تمام سطح جهان به فروش نرسیده اند.

ces2015_audi_lead-1

در اروپا و چین آئودی توانست بیشترین خودرو را به فروش برساند. همچنین این شرکت معروف به ارباب حلقه ها، موفق ترین سال در تاریخ فروش محصولات آئودی را  در آمریکا بدست آورده است.میزان رشد فوق العاده آئودی به بیش از 72 ماه پیاپی رسیده است.

بنتلی

بنتلی میزان فروش خود در سال 2015 را دو رقمی کرد و به عدد قابل توجه 10.100 دستگاه رسید. فروش در کره جنوبی، ژاپن و خاورمیانه، باعث رسیدن به این عدد بوده است.

Geneva2-Bentley-EX_3217645k (1)

گرچه بنتلی همچنان در بازار خانگی خود یعنی انگلستان. و آمریکا حرف اول را می زند.

رولزرویس

رولزرویس در این سال تنها توانست 3785 خودرو بفروش برساند. بازارهای خاورمیانه، آمریکای شمالی، و اروپا از مهم ترین میعادگاه های این برند لوکس به شمار می روند.

bmw-groups-rolls-royce-presented-its-new-dawn-convertible-to-the-frankfurt-crowd

پورشه

سال 2015 برای پورشه از لحاظ مالی، سال بسیار پر موفقیتی به شمار می رود.

فروش بیش از 225.121 دستگاه در این سال و مقایسه با سال قبل که تنها 189.849 دستگاه به فروش رفته بود، نشان دهنده رشد 19 درصدی این برند است.

2017-Porsche-911-rear-e1422022224665

مدل 911 افسانه ای همچنان بدون هیچ گونه رقیبی در کلاس خود می تازد و به فروش 32.000 دستگاه رسیده است.

پورشه توانست بیش از 80.000 دستگاه از مدل محبوب و فوق العاده خود یعنی ماکان به فروش برساند.

این میزان از دیگر شاسی بلند این شرکت یعنی کاین هم بیشتر است.

لکسوس

شاخه لوکس تویوتا روندی آرام اما موفقیت آمیز و رو به رشد را در بازار خودروهای لوکس طی می کند و در سال گذشته توانست بعد از ب ام و به عنوان دومین برند لوکس پرفروش بازار آمریکا ظاهر شده و رقبایی چون مرسدس و آئودی را پشت سر بگذارد.

این درحالیست که لکسوس به نسبت رقبای آلمانی در کشورهای کمتری حضور فعال دارد و در سال های پیش رو می تواند با افزایش حیطه نفوذ خود به راحتی مقام پرفروش ترین خودروساز لوکس جهان را از آن خود کند.

Lexus-Facebook-Page-600x485

بنابراین در مجموع می توان گفت که بازار خودروهای لوکس در جهان، رقابتی اما رو به رشد است، چرا که انسان های زیادی به خصوص در کشورهای درحال توسعه تمایل به خرید خودروهای گران قیمت و با عملکرد بالا دارند.

بازار خودروهای لوکس ایران

در کشورمان نیز وضع به همین منوال است اما مشکلات اقتصادی، قیمت فوق العاده زیاد محصولات این برند ها و نامناسب بودن کیفیت بنزین و ضعف خدمات پس از فروش باعث شده اند که تمایل بیشتری به سمت خودروهای کره ای و ژاپنی ارزان قیمت تر وجود داشته باشد و این خودروها سهم زیادی از بازار خودروهای وارداتی را از آن خود کنند.

KIA-HYUN

در سال های تحریم، ب ام و به تنها خودرو لوکس با عرضه گسترده در بازار مبدل شده بود، اما حالا با رفع شدن تحریم ها به نظر می رسد که شاهد رقابت بسیار داغی بین برند های لکسوس، آئودی، ب ام و، مرسدس بنز، DS، هوندا، ولوو، آلفارومئو و ...باشیم که برای گرفتن سهم بیشتر در بازار نه چندان بزرگ این خودروها در کشورمان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی