ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تحلیلگران معتقدند انحصاری زمانی بسته های الحاقی، در رقابت میان PS4 و Xbox One تاثیر بسزایی دارد

عوامل زیادی می تواند در رقابت میان دو کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4 و اکس باکس وان موثر باشد؛ اما به عقیده یکی از تحلیلگران، انحصاری زمانی بسته های الحاقی عناوین مختلف، نقشی اساسی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۰:۴۵

عوامل زیادی می تواند در رقابت میان دو کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4 و اکس باکس وان موثر باشد؛ اما به عقیده یکی از تحلیلگران، انحصاری زمانی بسته های الحاقی عناوین مختلف، نقشی اساسی در نبرد کنسول های نسل هشتم ایفا خواهد کرد.

دیوید کول، تحلیلگر حوزه بازی های ویدیویی و موسس شرکت تحقیقاتی DFC Intelligence، اخیرا به پای صحبت با وب سایت Gamasutra نشسته و دلایل اهمیت بسته های الحاقی را مطرح کرده است. به عقیده وی، عناوین انحصاری طبیعتا تاثیر مهمی در موفقیت اکس باکس وان و پلی استیشن 4 خواهند داشت؛ اما بسته های الحاقی نقشی کلیدی تر ایفا می کنند.

کول گفته است که انحصاری زمانی، بهترین عملکرد را روی بسته های الحاقی و محتویات اضافه خواهد داشت؛ چرا که کمپانی های سونی و مایکروسافت، به انحصار کامل یک عنوان دسترسی ندارند، اما اگر یک بسته الحاقی به موفقیتی چشمگیر روی یک پلتفرم خاص دست یابد، می توان آن پلتفرم را پیروز میدان و سردمدار عرضه محتویات یک بازی مشخص در نظر گرفت.

کول برای مثال از بازی Call of Duty: Black Ops 3 نام برده است که محتویات اضافه آن، در انحصار زمانی سونی قرار دارند. برای سالیان متمادی، مایکروسافت طی قراردادی با اکتیویژن، محتویات الحاقی فرنچایز کال آو دیونی را به انحصار زمانی خود درآورده بود؛ اما از سال گذشته این روند تغییر کرد و حالا سونی قراردادی مشابه با اکتیویژن امضا کرده است.

البته کول با وجود اشاره به موفقیت های بسته الحاقی بلک آپس 3 روی پلی استیشن، معتقد است که هنوز این نبرد به پایان نرسیده و مایکروسافت نیز عناوین ارزشمندی در اختیار دارد. کمپانی ردموندی در سال جاری میلادی، به چند بسته الحاقی انحصاری دسترسی خواهد داشت و طبیعتا، مبارزه میان پلی استیشن 4 و اکس باکس وان ادامه خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • شاهین
    شاهین | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    "انحصاری زمانی بسته های الحاقی" این جمله بیشتر آدمو یاد انرژی اتمی و دوره تحریم میندازه...

    بهتر نبود از جملات فارسی بیشتر استفاده میکردین!؟

    • amir.noori
      amir.noori | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

      عالی

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    در حال حاضر ، انچارتد کالکشن / until dawn / the order / knack و last of us / infamous second son و gow3 و killzone رو تموم کردم / پروژه بعدی فروش پلی استیشن 4 داخل امازون و خرید 3ds

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    شایعاتی شنیده می شه مبنی به قرارداد ایکس باکس وان و بتلفید 5 که رقابت جالبی می شه با توجه به قرارداد سونی و cod / اما به شخصه خیلی بسته های الحاقی رو نمی خرم مگر اینکه خیلی چیز خفنی داشته باشه یا خیلی از بازیش خوشم اومده باشه

مطالب پیشنهادی