ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش ماه ژانویه NPD؛ رکود نسبی بازار بازی های ویدیویی و فروش توقف ناپذیر Black Ops 3

ماه گذشته میلادی، بازه زمانی چندان پرباری برای عرضه بازی های جدید به حساب نمی آمد و همین موضوع سبب شده که وضعیت بازار از آغاز سال نوی میلادی تا به امروز چندان تغییر کند. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

ماه گذشته میلادی، بازه زمانی چندان پرباری برای عرضه بازی های جدید به حساب نمی آمد و همین موضوع سبب شده که وضعیت بازار از آغاز سال نوی میلادی تا به امروز چندان تغییر کند. گروه NPD طبق رسم هرماهه آمار خود از ماه ژانویه میلادی را منتشر کرده که حکایت از ادامه یافتن روند موفقیت آمیز Call of Duty: Black Ops 3 و کاهش نسبی ارزش صنعت بازی های ویدیویی دارد.

به گفته NPD در مجموع رقم 605.2 میلیون دلار در ماه ژانویه صرف محصولات مرتبط با بازی های ویدیویی شده که 4 درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته کمتر است. در حالی که سخت افزار و نرم افزار درآمدی تقریبا برابر کسب کردند، این تنها تجهیزات گیمینگ بودند که با رشد 15 درصدی، به درآمد 235 میلیون دلار رسیدند.

سخت افزار

DUALSHOCK4_01_1382978660.0

فروش کلی سخت افزار با کاهش 15 درصدی سال به سال، به رقم 157 میلیون دلار رسید. برخلاف آن چه انتظار می رفت، این کاهش درآمد تنها به افت فروش پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 مربوط نمی شود و دو کنسول نسل هشتمی نیز برای اولین بار بعد از عرضه در سال 2013 با این مشکل مواجه شدند.

البته باید خاطر نشان کرد که افت درآمد دو کمپانی مایکروسافت و سونی ارتباطی با تعدادهای فروخته شده اکس باکس وان و پلی استیشن 4 ندارد، بلکه ناشی از تخفیف های اعمال شده روی این دو کنسول خانگی است.

طبق معمول، پلی استیشن 4 از نظر فروش اکس باکس وان را پشت سر گذاشت و سونی نیز کنسول نسل هشتمی خود را «پرفروش ترین پلتفرم با دسترسی به بهترین عناوین» خوانده که «رشد چشمگیر سال به سال در دو بخش سخت افزار و نرم افزار را از خود به نمایش می گذارد.» در نهایت نیز باید گفت فروش  کنسول های نسل هفتم 81 درصد افت داشته و کنترلرهای قابل حمل 3DS و پلی استیشن ویتا نیز شرایط چندان مساعدی ندارند.

نرم افزار

dbf58663-ea74-4aad-bfc7-e92ca4906a11._CB301881139_

فروش نرم افزار با کاهش 10 درصدی سال به سال به 212.7 میلیون دلار رسید؛ البته این موضوع با توجه به عدم عرضه عناوین جدید چندان جای تعجب ندارد. تنها بازی جدیدی که توانست در میان 10 بازی پرفروش قرار گیرد، عنوان LEGO Marvel Avengers بود. گروه NPD هم چنین گفته که بازی Mario & Luigi: Paper Jam در صورت مقایسه تک پلتفرمی، در میان 10 عنوان برتر قرار می گرفت.

جدول 10 بازی پرفروش ماه ژانویه، تفاوت چندانی با سابق ندارد و بازی های Grand Theft Auto V، Call of Duty: Black Ops 3 و NBA 2K16 سه رتبه اول را در تصرف خود درآورده اند.

  1. Call of Duty: Black Ops 3 - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC
  2. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  3. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  4. StarWars Battlefront - Xbox One, PS4, PC
  5. Fallout 4 - PS4, Xbox One, PC
  6. Minecraft - Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3
  7. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege - Xbox One, PS4, PC
  8. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  9. LEGO Marvel Avengers - PS4, Xbox One, Xbox 360, Wii U, PS3, 3DS, Vita
  10. FIFA 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3

طبق معمول باید به خاطر سپرد که گروه NPD صرفا به جمع آوری آمار و ارقام مربوط به محصولات فیزیکی می پردازد و بدون درنظر گیری آمار و ارقام دیجیتالی، نمی توان ذهنیتی کامل نسبت به شرایط صنعت بازی های ویدیویی دست یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • وحید
    وحید | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    این کالاف بخش داستانیش مسخره بود اما بخش مولتی و زامبیش عالیه دوستانی که فقط داستانیش رو رفتن حتما مولتیش رو هم امتحان کنن نظرشون عوض میشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی