ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صنعت PC یک بازیگر بزرگ دیگر پیدا می کند؛ وایو، توشیبا و فوجیتسو با یکدیگر ادغام خواهند شد

به زودی ممکن است یک غول ژاپنی دیگر در صنعت پی سی پیدا شود؛ براساس گزارشی که امروز در بلومبرگ منتشر گردید، وایو -که در واقع همان بخش جدا شده از برند پی سی سونی است- در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

به زودی ممکن است یک غول ژاپنی دیگر در صنعت پی سی پیدا شود؛ براساس گزارشی که امروز در بلومبرگ منتشر گردید، وایو -که در واقع همان بخش جدا شده از برند پی سی سونی است- در حال مذاکره برای عقد قراردادی است که به موجب آن ممکن است با توشیبا و کسب و کار پی سی فوجیتسو ادغام گردد.

این ادغام در صورتی که نهایی شود می تواند به ظهور رقیبی جدی برای لنوو بیانجامد که در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده چینی کامپیوترهای شخصی محسوب می گردد. اگر خاطرتان باشد صبح امروز خبر رسید که توشیبا ادغامش با شرکت های دیگر را نفی کرده و مدعی شده که می خواهد به صورت مستقل در صنعت پی سی به فعالیت خود ادامه دهد.

البته فعلا حرفی در مورد نام شرکت نهایی که قرار است از این ادغام حاصل شود یا نوع محصولات آن به میان نیامده است با این حال، Hidemi Moue مدیر اجرایی ارشد شرکای صنعتی ژاپن (که مالک وایو هم هست) اعلام داشت خبر این توافق احتمالا تا پایان ماه مارس (اوایل فروردین ماه) اعلام خواهد شد.

خبر مربوط به این ادغام بعد از بیانیه توشیبا مبنی بر ترک نکردن بازار پی سی منتشر می گردد. این شرکت در دسامبر سال گذشته 7800 نفر از کارکنان خود را در بحبوحه یک رسوایی مالی و در حالی که واحد محصولات الکترونیک آن به شدت با مشکل روبرو بود، تعدیل کرد.

در آن زمان، این کمپانی خبر داد که «ادغام شدن با شرکت های شخص ثالث» را به عنوان یکی از گزینه های پیش روی خود در نظر می گیرد و به این ترتیب این تصور را در ذهن بسیاری به وجود آورد که قصد دارد با دیگر تولید کنندگان ژاپنی پی سی ادغام شود.

در هر حال، هرگونه توافق میان وایو، توشیبا و فوجیتسو اتحاد و یکپارچگی در صنعت پی سی دنیا را نشان خواهد داد. از سویی، با سه تولید کننده مطرح کامپیوتر در دنیا یعنی اچ پی، دل و لنوو روبرو هستیم که ظاهرا در حال تقویت جای پای خود در صنعت یاد شده هستند و به همین خاطر، هرگونه توافق و همکاری میان دیگر بازیکنان کوچک این صنعت می تواند رقابت بیشتری را در این بازار ایجاد کند.

در سال 2013 میلادی، مایکروسافت با پرداخت وام 2 میلیارد دلاری به دل، بستر لازم برای خصوصی شدن این شرکت را فراهم آورد. این غول نرم افزاری همچنین با اینتل، اچ پی، دل و لنوو وارد همکاری شد تا یک کمپین بازاریابی بزرگ را برای کامپیوترهای شخصی ترتیب دهد.

در حال حاضر همه تولید کنندگان این محصولات تلاش دارند تا مشتریان خود را برای خرید دستگاه های جدید متقاعد نمایند و این تلاش مصادف شده با دورانی که مایکروسافت ویندوز 10 را به عنوان نوعی آپدیت رایگان در اختیار علاقمندان به سیستم عامل محبوبش قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • safi
    safi | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    اوه اوه چه تصمیم بزرگی زنگ خطری برای بقیه شرکتها

    • hhh
      hhh | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

      اره خیلی بزرگ میشن و البته خیلی بهتره اینجوری نو آوری هم بیشتر میشه

مطالب پیشنهادی