ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شمارش معکوس برای MWC 2016 آغاز شد؛ خبرهای تایید شده، شایعات و انتظارات

چیزی تا برگزاری کنگره جهانی موبایل باقی نمانده است. کمتر از یک هفته دیگر MWC 2016 آغاز می شود و وقت آن رسیده که تصویری مرتب و سازماندهی شده از محصولاتی داشته باشیم که به احتمال زیاد در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

چیزی تا برگزاری کنگره جهانی موبایل باقی نمانده است. کمتر از یک هفته دیگر MWC 2016 آغاز می شود و وقت آن رسیده که تصویری مرتب و سازماندهی شده از محصولاتی داشته باشیم که به احتمال زیاد در جریان این رویداد معرفی می شوند.

لیستی که در ادامه مشاهده خواهید کرد برحسب نام تولیدکنندگان موبایل طبقه بندی و تهیه شده و محصولاتی را بر می شمارد که پیش بینی شده از سوی آنها معرفی گردند.

MWC چه رویدادی است و دقیقا چه زمانی برگزار می گردد؟ این کلمه از سرواژه های عبارت Mobile World Congress به معنای کنگره جهانی موبایل گرفته شده است که در واقع بزرگ ترین نمایشگاه کالاهای الکترونیکی موبایل در دنیا محسوب می شود و قرار است در روزهای سوم تا ششم اسفندماه (22 تا 25 فوریه) در بارسلون اسپانیا برگزار گردد و کنفرانس های خبری شرکت های تولید کننده ای هم که در این رویداد حاضر خواهند شد در تعطیلات پایانی هفته قبل از آغاز کنگره اتفاق می افتند. بنابراین انتظار می رود که در روزهای یکم و دوم اسفندماه خبرهای مهمی منتشر گردند.

سامسونگ

galaxy-s7-unpacked-2016-840x427

تایید شده: رونمایی از گلکسی اس 7

زمان: دوم اسفند، 9:30 شب

سامسونگ دعوتنامه های مربوط به کنفرانس خبری خود برای رونمایی از گلکسی اس 7 را که قرار است یکشنبه هفته آینده برگزار شود پیشتر برای خبرنگاران ارسال کرده بود. البته هنوز مشخص نیست که آیا دو نسخه مختلف از این پرچمدار معرفی می شوند یا سه نسخه، با این حال می دانیم که قطعا گلکسی اس 7 و اس 7 اج را خواهیم دید.

پیشتر حرف و حدیث هایی در مورد وجود یک نسخه سوم از این کهکشانی با نام گلگسی اس 7 اج پلاس نیز منتشر شد با این همه، این خبر موثق نیست و نمی توان با اطمینان در مورد آن حرف زد. از طرفی می دانیم کلیه افرادی که این موبایل را پیش سفارش بدهند یک هدست رایگان Gear VR را هم همراه با آن دریافت خواهند کرد.

شایعات: دوربین Gear 360 VR و دو تبلت جدید از سری Galaxy Tab S3

مهم ترین شایعاتی که تا به حال در مورد سامسونگ مطرح شده اند به تلفن هوشمند گلکسی اس 7 مربوط می شوند. برای مثال گفته می شود که این پرچمدار استاندارد IP58 را دارد که آن را در برابر آب مقاوم خواهد کرد و حتی گفته شده که درگاه کارت حافظه میکرو اس دی بار دیگر با این محصول به پرچمداران سامسونگ باز خواهد گشت.

با در نظر داشتن این نکته که این اواخر سامسونگ در واحد موبایل خود با مشکلاتی روبرو بوده انتظار می رود که صرفا با باز گرداندن این دو ویژگی، یعنی بدنه ضد آب از گلکسی اس 5 اکتیو و درگاه کارت میکرو اس دی بتواند گوی سبقت را از رقیب کره ای خود یعنی LG و پرچمدار G5 برباید.

همچنین پیش بینی شده که این شرکت احتمالا از دوربین Gear 360 VR نیز رونمایی کند و شاید چشممان به جمال تبلت های 8 و 9.7 اینچی آن با نام Galaxy Tab S3 هم روشن شود.

LG

LG-MWC-2016-invite-teaser

تایید شده: رونمایی از تلفن هوشمند G5 و سری LG X

زمان: دوم اسفند، 4:30 بعد از ظهر

ال جی نیز همچون رقیب کره ای خود چندی پیش دعوتنامه های مربوط به کنفرانس مطبوعاتی اش را برای خبرنگاران ارسال کرد. این مراسم قرار است که در تاریخ دوم اسفند یعنی یکشنبه بعد از ظهر برگزار شود.

بزرگ ترین خبری که احتمالا در جریان این رویداد و در رابطه با G5 مطرح می شود به طراحی ماژولار این موبایل ارتباط پیدا خواهد کرد که به کاربران امکان می دهد از لوازم جانبی مختلف نظیر دوربین، باتری های بزرگ تر، کیبورد فیزیکی و مواردی از این دست همراه با موبایل G5 خود استفاده نمایند.

علاوه بر این گفته شده که G5 دارای وضعیتی به نام Always On است که پیشتر در V10 آن را شاهد بودیم.

ال جی همچنین تایید کرده است که از موبایل های جدید سری اکس خود پرده بر می دارد که امکاناتی در سطح پرچمدار در خود دارند و همچنین مجموعه از هدفون های اعلای آن از سری پلاتینیوم نیز احتمالا معرفی خواهند شد.

رونمایی از سیستم پرداخت موبایل این شرکت با نام Pay System و کارت پرداخت جهانی آن با نام وایت کارت نیز چندی پیش به صورت رسمی به سه ماهه دوم امسال موکول شد.

شایعه: LG 360 VR

حتما خاطرتان هست که ال جی در دعوتنامه مراسم رونمایی از موبایل G5 اینطور نوشته بود که «بیایید و با دوستان خو در زمین بازی ملاقات کنید». در آن زمان تصور می شد که منظور از عبارت «دوستان» موبایل G5 باشد و تعدادی تلفن همراه میان رده جدید.

آن گمانه زنی با تایید خبر رونمایی از موبایل های جدید متعلق به سری اکس رنگ حقیقت به خود گرفت اما این بدان معنا نیست که خبری از یک هدست واقعیت مجازی یا دوربین 360 درجه برای این منظور نخواهد بود. پیش بینی شده که این غول کره ای در جریان رونمایی از پرچمدار تازه خود یک هدست واقعیت مجازی را هم معرفی نماید.

سونی

MWC-2016-Sony-Invitation

تایید شده: محصولی بدون نام

زمان: سوم اسفند، 11 صبح

مشخص نیست که سونی دقیقا چه محصولی را در جریان کنگره جهانی موبایل امسال رونمایی می کند با این همه، دعوتنامه های مربوط به کنفرانس خبری این شرکت که قرار است روز دوشنبه هفته آتی برگزار گردد چندی پیش در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

مکان برگزاری رویداد غرفه سونی است نه یک سالن همایش بزرگ مانند شرکت های دیگر، به همین جهت این تصور در ذهن بسیاری شکل گرفته که چشم بادامی های ژاپنی احتمالا محصول قابل توجهی برای عرضه در این رویداد ندارند و رونمایی از اکسپریا Z6 که بسیاری بی صبرانه انتظار دیدنش را می کشند به IFA 2016 موکول شده است.

شایعه: محصولی بدون نام

در مورد شایعات هم باید بگوییم که پیش بینی می شود محصولی در رابطه با Playstation VR از سوی سونی معرفی گردد که می تواند یک تبلت یا نوعی پوشیدنی باشد. گفتنی است که با در نظر داشتن شایعات اخیر در مورد توقف فعالیت واحد تبلت سونی از امسال، امیدها در مورد معرفی تبلت Xperia Z5 بسیار ضعیف است.

در هر حال، اگر این کمپانی نامدار ژاپنی تبلتی را هم معرفی کند، آن محصول قطعا آخرین در گروه خود خواهد بود و اگر هم اسمارت واچ 4 آن رونمایی گردد، باید آنقدر خوب باشد که بتواند رقبای سرسخت خود در پلتفرم Android Wear را کنار بزند. البته این را هم بگوییم که معرفی نسخه جایگزین برای موبایل اقتصادی Xperia M4 Aqua یا اکسپریا C6 که چندی پیش اطلاعات مربوط به آن به بیرون درز کرد هم چندان دور از ذهن نخواهد بود.

شیائومی

Mi_5_MWC-crop

تایید شده: Mi 5

زمان: پنجم اسفند ماه، 11 صبح

شیائومی نخستین بار است که در کنگره جهانی موبایل بارسلون حضور می یابد و تصمیم گرفته که برای معرفی تلفن هوشمند Mi 5 خود یک کنفرانس مطبوعاتی را در روز چهارشنبه پنج اسفند ماه برگزار کند.

البته اینکه تا آن روز عکس یا اطلاعاتی از این موبایل به ببرون درز می کند یا خیر مساله ایست که صرفا با گذشت زمان مشخص می شود با این همه، تردیدی نیست که این غول چینی محصولات دیگری را نیز از سری Mi معرفی می کند که خریدشان هم هیچگاه برای کاربران آسان نبوده. پیش بینی شده که هوگو بارا مدیر عامل شیائومی از حاضران این کنفرانس خبری باشد و سخنرانی کوتاهی را در جریان آن ارائه نماید.

هوآوی

Huawei-1-840x558

شایعه: رونمایی از P9

زمان: 2 اسفند، 4:30 بعد از ظهر

هوآوی با تولید و عرضه محصولاتی نظیر میت اس، نکسوس 6P و میت 8 مدتی است که در کانون توجه جهانی قرار گرفته است. اما به غیر از موارد یاد شده، این شرکت سال هاست که تلفن های هوشمند فوق العاده ای را با نام سری P تولید می کند.

برخی شایعات حکایت از آن دارند که کمپانی چینی یاد شده قصد دارد موبایل P9 را بعد از کنگره جهانی موبایل امسال معرفی نماید، با این حال، ما اخبار مربوط به این تولید کننده را به صورت لحظه به لحظه دنبال خواهیم کرد تا در صورتی که تغییری در این مساله اتفاق افتاد شما را در جریان قرار دهیم.

متاسفانه مراسم رونمایی P9 در صورت حتمی شدن همزمان با G5 اتفاق خواهد افتاد. در هر حال هوآوی در دعوتنامه های خود اعلام داشته که «یک دستگاه جدید» را رونمایی می کند و با در نظر داشتن همین مساله به نظر نمی آید که با دست خالی به بارسلون بیاید.

HTC

htc-one-a9-review-aa-14-of-29-840x472

شایعه: رونمایی از HTC One M10 در اواسط اسفند

این شرکت تایوانی احتمالا محصول قابل توجهی برای ارائه در این رویداد جهانی ندارد. تا به امروز خبری از برگزاری هیچگونه کنفرانس خبری توسط آن منتشر نشده و طبق شایعات رونمایی از موبایل One M10 در جریان مراسم جداگانه ای که قرار است در ماه مارس اتفاق بیافتد (یعنی اواسط اسفندماه) رخ می دهد.

روشن است که اچ تی سی با برگزاری یک مراسم جداگانه برای رونمایی از پرجمدار خود موفق می شود تا حدودی از میزان کم توجهی مخاطبان به خود (به خاطر حضور سامسونگ و ال جی) بکاهد.

در هر حال لازم است اضافه نماییم که با در نظر داشتن استقبال اندکی که سال قبل از One M9 به عمل آمد، پیش بینی ها در مورد ارائه One M10 بسیار ضعیف بوده اند. نکته دیگر اینکه احتمالا امسال نیز جعبه سلامت اچ تی سی با نام UA Health Box و همچنین هدست Vive Pre را خواهیم دید.

اوپو

OPPO-MWC-2016-teaser-poster

تایید شده: باتری و تکنولوژی دوربین «پیشرفته»

زمان: 4 اسفند، 12 ظهر

اوپو پیشتر وعده داده است که در MWC 2016 جهان را با «تکنولوژی پیشرفته» خود «شگفت زده کند». البته نمی توان گفت که این تکنولوژی دقیقا چیست با این همه، می دانیم که به تکنولوژی باتری و دوربین ارتباط پیدا می کند.

شایعه: رونمایی از Oppo Find 9

با در نظر داشتن اینکه اوپو به محصول تازه ای نیاز دارد تا تکنولوژی پیشرفته دوربین و باتری خود را در آن قرار دهد، پیش بینی می شود که رونمایی از Find 9 اصلی ترین موضوعی باشد که در جریان کنفرانس خبری این کمپانی مطرح می گردد.

وان پلاس

oneplus-x-first-48-hours-aa-8-of-33-840x472

تایید شده: هیچ

وان پلاس نیز یکی دیگر از شرکت های نوپای چینی است که امسال برای نخستین بار در کنگره جهانی موبایل بارسلون حضور می یابد اما هیچ محصول مهمی را معرفی نخواهد کرد و حتی قرار هم نیست که یک کنفرانس خبری را در این رویداد میزبانی نماید، به همین خاطر، حضور این شرکت بیشتر با هدف آشنا کردن بازدیدکنندگان MWC با تلفن های همراه، لوازم جانبی و پاوربانک های تولیدی اش است.

بلک بری

blackberry-priv-review-aa-22-of-32-840x472

شایعه: یک تلفن هوشمند اندرویدی جدید

پیش بینی می شود دومین تلفن هوشمند اندرویدی بلک بری با نام Vienna در جریان کنگره جهانی موبایل امسال به بازدیدکنندگان و حاضران در این رویداد رخ بنمایاند اما این اتفاق بدون هیچگونه کنفرانس خبری برنامه ریزی شده ای خواهد بود.

علاوه بر این پیش بینی می شود خبرهای دیگری نیز حول محور اندروید از سوی این تولیدکننده کانادایی مطرح گردند که البته به دستگاه های جدید ارتباطی پیدا نمی کنند و در هر صورت هدف از انتشار همه این خبرها آن است که بلک بری در جریان بزرگ ترین نمایشگاه موبایل دنیا دیده شود.

موتورولا/ لنوو

Lenovo-Vibe-P1-AA-7-of-15-840x560

شایعه: لنوو وایب

با در نظر داشتن کلیه اتفاقاتی که این اواخر برای موتورولا رخ داده، به نظر نمی رسد که امسال دستگاه جدیدی از سری موتو معرفی گردد. در واقع، مدیرعامل این شرکت پیشتر تایید کرده است که جدیدترین محصول خود از سری موتو را در جولای (اواسط تیرماه) معرفی خواهد کرد.

با این همه گفته می شود که یک اسمارت فون تازه از سری وایب توسط این شرکت مادرتخصصی در بارسلون رونمایی می گردد و با در نظر داشتن پیشینه لنوو رونمایی از تبلت های جدید سری یوگا نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود.

ZTE

ZTE-1-2-840x558

تایید شده: محصولات 5G و «تلفن های هوشمند تازه»

زمان: دوم اسفند، 5:30 بعد از ظهر

چندی پیش ZTE بیانیه خبری تازه ای را منتشر کرده و در آن تایید نمود که در بارسلون محصولات 5G جدیدی را معرفی می کند و از آن جمله به تکنولوژی های شبکه Ultra-Dense و شبکه مشترک چند کاربره (Multi-User Shared Network) اشاره نموده است.

در بیانیه خبری این شرکت همچنین آمده است که «اسمارت فون ها و دستگاه های موبایل» تازه ای معرفی خواهند شد و به نام سری اکسون ZTE نیز اشاره گردیده است.

آلکاتل

alcatel-onetouch-idol-3-unboxing-and-first-impressions-aa-7-of-21

شایعه: OneTouch Idol،  Idol 4s و سری Pop 4

در روزهای باقی مانده تا برگزاری کنگره جهانی موبایل، عکس و اطلاعات زیادی از محصولات تازه آلکاتل منتشر گردیده که از آن جمله می توان به وان تاچ آیدل 4، وان تاچ آیدل 4 اس و سه محصول جدید از خانواده پاپ اشاره کرده که عبارتند از پاپ 4، پاپ 4 اس و پاپ 4 پلاس.

مدل های تازه آیدل 4 قرار است که همراه با یک هدست واقعیت مجازی در اختیار کاربران قرار گیرند که در داخل جعبه موبایل قرار داده شده و به شکل و شمایل آن بیشتر شبیه به کاردبرد گوگل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • علی
    علی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    چجوری و از کجا آنلاین می شه دید؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی