ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش ماه فوریه NPD؛ رقابت تنگاتنگ فارکرای پرایمال و بلک آپس 3

طبق معمول هر ماه، گروه NPD گزارش خود از آمار و ارقام مربوط به صنعت بازی در ماه فوریه میلادی را منتشر کرده است که از رکود نسبی بازار حکایت دارد. همانند چند ماه اخیر، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

طبق معمول هر ماه، گروه NPD گزارش خود از آمار و ارقام مربوط به صنعت بازی در ماه فوریه میلادی را منتشر کرده است که از رکود نسبی بازار حکایت دارد. همانند چند ماه اخیر، پلی استیشن 4 یکبار دیگر به پرفروش ترین کنسول خانگی تبدیل شد و سونی معتقد است که فروش پلی استیشن 4 به صورت سال به سال، در حال افزایش است.

در مجموع، فروش سال به سال سخت افزار از 378.2 میلیون دلار، به 292.2 میلیون دلار رسید. دلیل عمده این کاهش درآمد را می توان آن دانست که در ماه فوریه سال 2015، کنسول دستی New 3DS XL به بازار عرضه شد و با استقبال قابل توجهی مواجه گشت و امسال، اتفاق چندان مهمی در صنعت سخت افزار نیفتاده است.

در همین حال، فروش کنسول های خانگی نسل هفتم هم روز به روز کاهش می یابد و در مجموع، 23 درصد از فروش کل صنعت کنسول را به خود اختصاص داده؛ این بدان معناست که مجموع فروش سه پلتفرم اکس باکس 360، پلی استیشن 3 و Wii تا 77 درصد نسبت به قبل کاهش یافته. علاوه بر این، با توجه به کاهش یافتن نسبی قیمت کنسول های نسل هشتم سونی و مایکروسافت، مجموع فروش پلی استیشن 4، اکس باکس وان و Wii U نیز تا 6 درصد کمتر از قبل شده است.

نرم افزار

Street-Fighter-V-620x350

گیمرها در ماه فوریه، رقمی بالغ بر 303.9 میلیون دلار را صرف بازی های ویدیویی کردند که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، کاهش 10 درصدی را تجربه کرده است.

بازی فارکرای پرایمال کمپانی یوبی سافت، توانست در صدر جدول فروش این ماه قرار گیرد و از سوی دیگر، Street Fighter V نتوانست انتظارات را برآورده کند. Street Fighter V حدود یک هفته زودتر از فارکرای پرایمال عرضه شد اما با توجه به عدم انتشار آن روی پلتفرم اکس باکس وان و نیز عدم محاسبه فروش نسخه پی سی در آمار NPD، راه به جایی نبرد.

اما شاید یکی از جالب ترین نکات جدول عناوین پرفروش ماه فوریه، حضور بازی Fire Emblem Fates: Birthright در جایگاه نهم باشد. لیام کالاهان، تحلیلگر معروف صنعت بازی، می گوید که با در نظرگیری فروش دو نسخه Birthright ،Conquest و باندل های عرضه شده برای آن ها، Fire Emblem می توانست در جایگاه سوم قرار گیرد.

در پایین، لیست 10 بازی پرفروش فیزیکی ماه فوریه قابل مشاهده است:

  1. FarCry Primal - PS4, Xbox One
  2. Call of Duty: Black Ops 3 - PS4, Xbox One, X360, PS3, PC
  3. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, X360, PS3, PC
  4. Narutu Shippuden: Ultimate Ninja Storm - PS4, Xbox One
  5. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, X360, PS3
  6. Lego Marvel Avengers - X360, Xbox One, PS4, Wii U, PS3, 3DS, PS Vita
  7. Street Fighter V - PS4
  8. Minecraft - X360, Xbox One, PS4, PS3
  9. Fire Emblem Fates: Birthright - 3DS
  10. Fallout 4 - PS4, Xbox One. PC

آمار عمومی

در ماه فوریه 2016، ارزش صنعت بازی به 842.5 میلیون دلار رسید که نسبت به ارزش 960.3 میلیون دلاری صنعت در فوریه 2015، کاهش 12 درصدی سال به سال را تجربه کرده است. مثل همیشه، باید به خاطر داشته باشید که آمار NPD تنها براساس میزان فروش نسخه های فیزیکی و خرده فروشی در خاک ایالات متحده به دست می آید و نمی توان آن را آماری دقیق برای تمام صنعت بازی در سراسر جهان در نظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    توی منبع فروش black ops 3 روی ایکس باکس وان بیشتر بوده اینجا برعکسش رو گذاشتید

مطالب پیشنهادی