ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در حال توسعه امکان دسترسی به اینترنت در کشور کوبا است

گوگل امروز اعلام نمود که قصد دارد دسترسی به اینترنت را در کشور کوبا توسعه دهد. بد نیست بدانید که کوبا یکی از ضعیف ترین کشورها در حوزه خدمات آنلاین به شمار می رود و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

گوگل امروز اعلام نمود که قصد دارد دسترسی به اینترنت را در کشور کوبا توسعه دهد. بد نیست بدانید که کوبا یکی از ضعیف ترین کشورها در حوزه خدمات آنلاین به شمار می رود و شمار کاربران آنلاین آن بسیار پائین است.

کمپانی ساکن مانتین ویو در پستی که امروز در بلاگ خود منتشر نموده اعلام داشته به زودی کروم بوک، کیت واقعیت مجازی Cardboard و دیگر محصولات خود را به Museo Orgánico Romerillo در هاوانا برده و آن را در اختیار مردم قرار خواهد داد. در حال حاضر اینترنت این منطقه را اپراتور دولتی به نام ETECSA تامین می نماید.

گوگل همچنین اضافه کرده که سعی دارد دسترسی به اینترنت را در این جزیره توسعه داده و خدمات باکیفیت تری در اختیار کاربران قرار دهد که البته در این راستا هنوز گام های اولیه را برداشته اند.

صدور چنین بیانیه هایی مصادف با سفر اوباما به این کشور و تضعیف تحریم ها علیه کوبا صورت گرفته. این نخستین باری است که پس از 90 سال رئیس جمهور آمریکا به این کشور سفر می نماید.

جا دارد اشاره کنیم سال های زیادی است که دسترسی به اینترنت در کشور یاد شده محدود بوده و هزینه های مالی سنگینی نیز برای کاربران به دنبال داشته. به طوری که فقط 5 درصد از مردم کوبا امکان استفاده از این سرویس را دارند.

در همین راستا دولت کوبا نیز پس از بهبود روابط دیپلماتیک هاوانا و واشنگتن در سال 2014، در ماه های اخیر اعلام نموده بود که در نظر دارد امکانات اینترنتی را در کشور خود توسعه داده و مردم بیشتری را از این خدمات بهره مند گرداند.

نخستین هات اسپات رایگان وای فای در کوبا در سال گذشته در یک کافه راه اندازی شد و پیرو آن اپراتوری ETECSA اعلام نمود به زودی اینترنتی با پهنای باند بیشتر برای خانه ها، کافه ها و رستوران های منطقه ی هاوانا ارائه خواهد نمود.

شرکت های فناوری آمریکائی همانند نتفلیکس و Airbnb نیز در سال گذشته امکان استفاده از خدمات خود را برای جزیره یاد شده مهیا نموده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی