ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باگ جدید iOS 9.3 باعث کرش دستگاه هنگام لمس لینک های مرورگر سافاری می شود

هفته گذشته، اپل سیستم عامل iOS 9.3 را برای موبایل های آیفون عرضه کرد که قابلیت هایی جدید با خود به همراه می آورد. متاسفانه این آپدیت، مشکلات خاص خود را نیز داشت که اپل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

هفته گذشته، اپل سیستم عامل iOS 9.3 را برای موبایل های آیفون عرضه کرد که قابلیت هایی جدید با خود به همراه می آورد. متاسفانه این آپدیت، مشکلات خاص خود را نیز داشت که اپل سعی دارد تا آن ها را برطرف نماید. بعد از رفع مشکل «باگ فعالسازی» که برای موبایل های قدیمی مشکل ایجاد می کرد، حالا کاربران خبر از باگ جدیدی در مرورگر سافاری داده اند.

ظاهرا در آپدیت جدید iOS، لمس لینک های داخل مرورگر سافاری، ایمیل یا دیگر اپلیکیشن های مشابه باعث هنگ و یا حتی کرش کردن آیفون و آپید می شود. بعد از انتشار این خبر، اپل به سرعت نسبت به مسئله واکنش نشان داد و گفت که با آپدیتی دیگر این مشکل نرم افزاری را برطرف خواهد کرد.

در حال حاضر، راه حل هایی موقتی برای این مشکل در نظر گرفته شده که البته نمی توان نسبت به عملکردشان مطمئن بود. برخی از توسعه دهندگان با جستجو در کدهای آپدیت iOS 9.3 متوجه شدند این ارور تنها روی برخی از دستگاه ها به نمایش در می آید و ارتباطی مستقیم با سازگاری اپلیکیشن ها و لینک های گسترده دارد.

برای مثال Bookings.com یکی از اپلیکیشن هایی است که موجب چنین مشکلی می شود، اما همه چیز به آن محدود نیست و سایر اپلیکیشن ها روی آیفون یا آپید نیز ممکن است دردسری مشابه برای کاربر ایجاد کنند. منابع نزدیک به اپل گفته اند اهالی کوپرتینو با توسعه دهندگان همکاری می کنند تا آن ها را به خوبی با رابط های برنامه نویسی آشنا سازند.

اگر تا به امروز به اپلیکیشن هایی برخورده اید که چنین مشکلی روی آیفون ایجاد می کنند، باید تا عرضه iOS 9.3.1 آن ها را از روی دستگاه حذف کنید. البته صرفا حذف کردن این اپ ها کافی نیست و برای آن که از کارکرد لینک ها اطمینان حاصل شود، باید فایل های Cache را نیز پاک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • bedi
    bedi | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    اندروید کرش هم و بالا نیاد شما این قدر دستت توش بازه که بازم میشه درستش کرد مثلا اس 2 که خودم دارم هنوز براش رام کاستوم میاد هر وقت هم که کرش میکنه رامشو عوض میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی